رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که جهان باید برای بیماری کشنده‌تر از کووید آماده شود

توسط میز جهانی هند امروزبه گزارش ایندیپندنت، دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته است که جهان باید برای ویروسی آماده شود که «حتی مرگبارتر» از کووید باشد که به گفته وی حداقل 20 میلیون نفر را کشته است. سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرده است که همه گیری کووید-19 دیگر یک وضعیت اضطراری بهداشتی نیست.

دکتر تدروس در مجمع سالانه سلامت خود در ژنو گفت که زمان آن فرا رسیده است که مذاکرات برای جلوگیری از همه گیری بعدی پیش برود. در جلسه مجمع جهانی بهداشت در ژنو، سوئیس، رئیس سازمان بهداشت جهانی زنگ خطری را به صدا درآورد که همه‌گیری کووید-19 هنوز به پایان رسیده است.

تدروس گفت: “تهدید نوع دیگری که باعث موج های جدید بیماری و مرگ می شود، همچنان وجود دارد.” “و تهدید یک پاتوژن دیگر که با پتانسیل مرگبارتر در حال ظهور است، همچنان باقی است.”

او هشدار داد که دولت‌های ملت نمی‌توانند «این قوطی را از بین ببرند» و بیماری جهانی بعدی احتمالاً «تقوع خواهد شد».

WHO 9 بیماری اولویت دار را شناسایی کرده است که بیشترین خطر را برای سلامت عمومی به همراه دارند. به گزارش دیلی میل، آنها به دلیل عدم درمان یا توانایی آنها در ایجاد یک بیماری همه گیر خطرناک ترین آنها در نظر گرفته می شد.

همچنین بخوانید | نخست وزیر مودی نام گجراتی را به رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌دهد: من او را تولسیبهای صدا می‌کنم

“کووید جهان ما را وارونه کرد”

به نقل از میرر، وی گفت: جهان غافلگیر شد و برای همه گیری کووید-19، شدیدترین بحران بهداشتی در یک قرن، آماده نبود.

«در طول سه سال گذشته، کووید-19 جهان ما را وارونه کرده است. تقریباً هفت میلیون مرگ گزارش شده است، اما می‌دانیم که تلفات چندین برابر بیشتر است – حداقل 20 میلیون.

«اگر ما تغییراتی را که باید ایجاد شود، انجام ندهیم، پس چه کسی این کار را خواهد کرد؟ و اگر اکنون آنها را نسازیم، پس کی؟» وی در مجمع سالانه سلامت گفت.

او گفت وقتی همه‌گیری بعدی در راه است – و خواهد شد – ما باید آماده پاسخگویی قاطع، جمعی و عادلانه باشیم.

تعهدی از این نسل [to a pandemic accord] مهم است، زیرا این نسل است که تجربه کرده است که یک ویروس کوچک چقدر می تواند وحشتناک باشد.

اعلامیه WHO تنها چهار ماه پس از پایان یافتن محدودیت‌های طولانی مدت سیاست صفر کووید توسط چین و افزایش شدید عفونت‌ها منتشر شد.

همچنین بخوانید | رئیس سازمان جهانی بهداشت: بسیار نگران وضعیت در حال تحول در چین هستم