روس ها مواضع خط مقدم را در باخموت کوبیدند. 1 کشته بر اثر اصابت موشک به ساختمانی در میکولایف

توسط میز جهانی هند امروز: نیروهای روسی شهر باخموت، نقطه کانونی ماه ها تلاش آنها برای تصرف منطقه صنعتی شرق اوکراین در دونباس را مورد هجوم قرار دادند و رئیس نیروهای مزدور واگنر روسیه گفت که نیروهای اوکراینی در حال سرازیر شدن پیش از یک مقابله “اجتناب ناپذیر” هستند. خبرگزاری رویترز گزارش داد که توهین آمیز است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در گزارشی در فیس بوک اعلام کرد که نیروهای روسی نتوانسته اند در دو روستا در شمال غربی پیشروی کنند و دست کم ده ها محل زیر آتش روسیه قرار گرفته است.

در همین حال، سرهی چرواتی، سخنگوی گروه نیروهای شرق اوکراین به یک تلویزیون ملی گفت که نیروهای روسی در 24 ساعت گذشته 324 بار با استفاده از توپخانه و پرتابگرهای موشکی متعدد حمله کرده اند. به نقل از رویترز، چرواتی گفت: روس‌ها ساختمان‌ها را در باخموت تخریب می‌کنند تا سربازان ما نتوانند از آنها به عنوان استحکامات استفاده کنند.

بخوانید | روسیه با تبلیغات ویدیویی که در آن مردان «واقعی» را فرا می‌خواند، استخدام جنگ را گسترش می‌دهد

ویتالی کیم، فرماندار منطقه میکولایف در جنوب اوکراین گفت: در پی اصابت موشک های روسی به یک آپارتمان و خانه شخصی در شهری به همین نام، یک نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند.

باخموت همچنان جایزه ای است که برای سربازان روسی به دنبال آن است. آنها برای حدود 9 ماه تلاش کرده اند تا راه خود را به سمت شهر عمدتاً ویران شده پیش ببرند و برخی از مناطق مرکزی را ایمن کرده اند.

گروه مزدور واگنر روسیه بیشتر پیشروی ها را به سمت باخموت رهبری کرده است. بنیانگذار آن، یوگنی پریگوژین، ادعا کرد که در این ماه نیروهایش 80 درصد از شهر را کنترل کردند.

پریگوژین در یک پیام ویدئویی گفت: “امروز واحدهای دشمن آموزش دیده در حال حاضر به باخموت پرتاب می شوند… ضد حمله از سوی اوکراینی ها اجتناب ناپذیر است.”

ارتش اوکراین هیچ اظهار نظری نکرد.

در همین حال، ژنرال کریستوفر کاولی، فرمانده فرماندهی ایالات متحده آمریکا در اروپا، بار دیگر تاکید کرد که ارتش اوکراین تسلیحات مورد نیاز خود را به موقع دریافت خواهد کرد. او به عنوان مثال ذکر کرد که بیش از 98 درصد از خودروهای جنگی که به کیف وعده داده شده بود قبلا تحویل داده شده بود.

بخوانید | آمریکا 325 میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین از جمله موشک های پیشرفته را اعلام کرد