سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا همچنان درباره “حقیقت” در مورد مردان پاکستانی بریتانیایی سرپیچی می کند.

توسط Press Trust of Indiaسوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، پس از اینکه گفت که اکثریت قریب به اتفاق اعضای باند نظافت جنسی در بخش‌هایی از انگلستان مردان پاکستانی بریتانیایی هستند، در میان اتهامات نژادپرستانه بودن، سرپیچی می‌کند و تکرار می‌کند که «حقیقت» را نمی‌توان به عنوان نژادپرستی طبقه‌بندی کرد.

وزیر کابینه هندی الاصل این هفته در مقاله ای برای مجله “The Spectator” تاکید کرد که باید به نقشی که قومیت در سرپوش گذاشتن بر رسوایی باندهای آراستگی ایفا کرد، اذعان کرد.

براورمن با هدف قرار دادن حزب مخالف کارگر گفت: «واقعیت‌های غیرمُد» مانند قومیت کسانی که پشت چنین رسوایی‌هایی در بخش‌هایی از انگلستان هستند، با «داستان‌های شیک» مقابله می‌شوند.

براورمن در مقاله‌ای با عنوان «حقیقت نمی‌تواند نژادپرستانه باشد» می‌نویسد: «اگر می‌خواهیم به بی‌عدالتی رسوایی باندهای نظافت بپردازیم، باید مایل باشیم که نقش قومیت در پوشاندن آن را بپذیریم.

گفتن اینکه اکثریت قاطع مجرمان در شهرهایی مانند روترهام، تلفورد و راچدیل، پاکستانی بریتانیایی بودند و قربانیان آنها دختران سفیدپوست بودند، به این معنا نیست که اکثر پاکستانی‌های بریتانیا مرتکب سوء استفاده جنسی هستند. اولی حقیقتی است که مقامات را از رویارویی با این موضوع بی میل می کند. این دومی دروغی است که بیان آن تعصبی شرم آور خواهد بود.»

همچنین بخوانید | سوئلا براورمن به عنوان وزیر کشور بریتانیا در کابینه نخست وزیر ریشی سوناک بازگشت

او با ابراز تاسف از “شرایط سیاستمداران” اعتراف کرد که انگیزه های او برای بیان این بیانیه زیر سوال خواهد رفت، اما به کسانی که “به طور تصادفی” او را به دلیل بیان حقایق آشکار به نژادپرستی متهم می کنند، پاسخ داد.

«یک چیز عجیبی در این لحظه سیاسی وجود دارد، جایی که آنهایی از ما که حقایق نامتعارف را پیش می‌برند، با داستان‌های مد روز بر سر ما کوبیده می‌شوند. من فکر می‌کنم قومیت آراستگی مجرمان باند در مجموعه‌ای از موارد، نوعی واقعیت است که به سادگی در برخی از اقشار غیر مد شده است. مانند این واقعیت که 100 درصد زنان آلت تناسلی ندارند.

مداخله او در پی مخالفت‌های شدید جامعه پاکستانی بریتانیا، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه بسیاری از محافظه‌کاران حاکم را پس از اظهارات براورمن در اوایل ماه جاری برای راه‌اندازی گروه ویژه گروه‌های نظافتی دولت، از خود دور کرده است.

هفته گذشته، بنیاد بریتانیایی پاکستان (BPF)، که مدعی است نمایندگی 18000 عضو میراث پاکستان را بر عهده دارد، به ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، نامه نوشت تا از وزیر کابینه خود بخواهد که «کلمات غیرمسئولانه» خود را پس بگیرد زیرا این امر به عنوان عادی سازی تعصب علیه جامعه تلقی می شود. .

نامه‌های مشابهی از سوی دیگر گروه‌های پاکستانی بریتانیایی نیز صادر شد، بارونس سعیده وارسی، همتای محافظه‌کار بریتانیا، هشدار داد که به دلیل این اظهارات، از واکنش منفی علیه مسلمانان بریتانیا می‌ترسد.

همچنین بخوانید | “من اشتباه کردم”: وزیر کشور بریتانیا سوئلا براورمن از کابینه لیز تراس استعفا داد.

در اوایل این ماه، در یک سری مصاحبه تلویزیونی، براورمن گفت که عاملان جنایات جنسی از طریق باندهای نظافتی “گروه هایی از مردان، تقریباً همگی پاکستانی بریتانیایی” هستند.

داونینگ استریت به رهبری پلیس و با حمایت آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا (NCA)، می‌گوید که تحلیلگران داده در کنار گروه کاری جدید Grooming Gangs دولت با استفاده از داده‌ها و اطلاعات پیشرفته برای شناسایی انواع مجرمانی که این جرایم را انجام می‌دهند، کار خواهند کرد. از جمله اطلاعات قومیتی ثبت شده توسط پلیس.