سگ حیوان خانگی گم شده 241 کیلومتر پیاده روی می کند، از یخ های یخ زده دریا می گذرد تا به خانه ایمن بازگردد

توسط میز جهانی هند امروز: یک چوپان استرالیایی یک ساله قبل از بازگشت پس از بیش از یک ماه از خانه صاحبانش در گمبل آلاسکا مفقود شد، اما بر اثر گازگرفتگی توسط فوک یا خرس قطبی زخمی شده بود. گرچه سگ Nanuq به خانه خود در آلاسکا بازگشت، سگ خانگی سفری حماسی در طول 241 کیلومتر از یخ های یخ زده دریای برینگ داشت. زمانی که مردم محلی در شمال شرقی ساوونگا در سواحل غربی آلاسکا شروع به آپلود تصاویر سگ کردند، سگ خانگی با کمک رسانه های اجتماعی بازیابی شد.

طبق گزارش ها، صاحبان این سگ در ماه مارس در حال بازدید از Savoonga در تنگه برینگ بودند که Nanuq به همراه سگ خانگی دیگرشان، Starlight ناپدید شد. نور ستاره بعد از چند هفته روشن شد اما Nanuq پیدا نشد.

صاحبان آن حدس می زدند که چگونه از این سفر جان سالم به در می برد، اما فراموش نکردند که آن را یک سگ “باهوش” نامیدند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صاحب این سگ گفت: “من کاملا مطمئن هستم که او باقی مانده فوک یا فوک صید کرده است. احتمالاً پرندگان نیز. او باهوش است.”

همچنین بخوانید | کهینور به عنوان «نماد فتح» در نمایش جدید برج لندن بازی می‌کند

صاحبان به یاد آوردند که چگونه Nanuq را در فیس بوک پیدا کردند، زمانی که پدر Iworrigan، که صاحب سگ است، تصویری را در سکوی رسانه های اجتماعی به او نشان داد.

“من مثل “هیچ راه عجیبی نیست!” این سگ ماست! او در ولز چه می کند؟” Iworrigan به AP گفت.

Iworrigan گفت: “من نمی دانم چرا او در ولز به پایان رسید. شاید یخ در حالی که او در حال شکار بود جابجا شد.” او همچنین اشاره کرد که Nanuq با یک ناو هوایی منطقه ای که ورزشکاران را برای مسابقات المپیک بومی جوانان در منطقه مدرسه تنگه برینگ حمل می کرد به گمبل بازگردانده شد.

اگرچه سفر نانوق همیشه یک راز باقی خواهد ماند، اما آثار و جراحات روی بدن آن مالکان را وادار کرد تا به این نتیجه برسند که او در حال «شکار» است. به جز یک پا ورم و چند جای گاز گرفتن، سلامتی نانوق خوب بود.

همچنین بخوانید | جوندگان مجبور به تعطیلی اقامتگاه رسمی نخست وزیر کانادا شدند، هزینه تعمیر تخمینی 36 میلیون دلار کانادا