سیل ایتالیا خانه ها، مزارع را ویران کرد. 13 کشته تا کنون، 10000 آواره

توسط میز جهانی هند امروز: در پی سیل ویرانگری که در منطقه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا ایجاد کرد، دست کم 13 نفر جان باختند و هزاران نفر دیگر آواره شدند. به نقل از رویترز، فرماندار منطقه به نقل از رویترز گفت: سیل ویرانگر میلیاردها یورو خسارت وارد کرده است و به ویژه کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است.

خسارات ناشی از سیل

بر اساس گزارش رسانه ها، باران های سیل آسا در این هفته باعث رانش زمین و 23 رودخانه در رومانیا شد و به حدود 400 جاده و 42 شهرداری آسیب رساند.

نمایی از رودخانه متورم سانترنو در پشت پیست انزو و دینو فراری، در ایمولا، ایتالیا، چهارشنبه، 17 می 2023. (عکس آسوشیتدپرس)

استفانو بوناچینی، رئیس امیلیا رومانیا، با یادآوری رویدادهای لرزه‌ای که در سال 2012 در این منطقه رخ داد و هزاران خانه را ویران کرد، گفت: «ما با یک زلزله جدید روبرو هستیم.

بوناچینی افزود که «تقریبا همه چیز» از آن زمان بازسازی شد و تجربه نشان داد که می توان آن را انجام داد. ما همه چیز را (دوباره) بازسازی خواهیم کرد، من از آن مطمئن هستم.

امدادگران ساختمان های روستای سیل زده Castel Bolognese ایتالیا را بررسی می کنند. (عکس AP)

طبق گزارش انجمن کشاورزی Coldiretti، بیش از 5000 مزرعه در این منطقه که شامل مزارع ذرت و غلات در زیر آب است، باقی مانده است.

این عکس ارائه شده توسط پلیس کارابینری ایتالیا، مزارع سیل‌زده در منطقه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا را در روز چهارشنبه 17 می نشان می‌دهد. (عکس از آسوشیتدپرس)

دولت حدود یک میلیارد یورو خسارت برآورد کرده است. با این حال، این رقم ممکن است بیشتر افزایش یابد. بوناچینی گفت که برای ارائه ارقام دقیق خیلی زود است.

کمک به مناطق سیل زده

دولت وعده کمک اضطراری 20 میلیون یورویی (22 میلیون دلاری) اضافه از 10 میلیون یورویی که برای مقابله با سیل های قبلی دو هفته پیش که منجر به کشته شدن حداقل دو نفر شد، داده است. به گزارش رویترز، فراری، سازنده خودروهای اسپرت لوکس، اهدای یک میلیون یورو را اعلام کرد.

مردی در یک خیابان آبگرفته در روستای Castel Bolognese ایتالیا رکاب می‌زند

بدون برق

حداقل 10000 نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند و بسیاری از کسانی که در مناطق سیل زده مانده بودند بدون برق باقی ماندند. مقامات موفق شده اند تا حدی برق را بازیابی کنند اما حدود 27000 نفر همچنان در تاریکی باقی مانده اند.

آتش نشانان و سربازان ارتش به یک خیابان سیل زده در روستای Castel Bolognese ایتالیا می رسند. (عکس AP)
آتش نشانان یک مرد مسن را در روستای سیل زده Castel Bolognese ایتالیا نجات دادند. (عکس AP)

تخلیه

مقامات روز پنجشنبه دستور تخلیه فوری روستاهای در معرض خطر سیل در Revenna را صادر کردند. به ساکنان مناطق آسیب دیده دستور داده شد تا زمانی که نجات پیدا کنند در طبقات بالایی پناه بگیرند.