شاهزاده هری می‌گوید تعقیب و گریز اخیر با ماشین «نزدیک‌ترین چیزی است که تا به حال احساس کرده‌ام» به درک چگونگی مرگ پرنسس دایانا

توسط میز جهانی هند امروز: شاهزاده هری پس از تجربه آنچه سخنگوی او به عنوان “تعقیب خودرویی نزدیک به فاجعه آمیز” در حالی که توسط پاپاراتزی ها در شهر نیویورک دنبال می شد، از دست دادن غم انگیز مادرش پرنسس دایانا را به یاد می آورد.

دوک ساسکس به دوستانش اعتماد کرد و اظهار داشت که این حادثه دلخراش او را بیش از هر زمان دیگری به درک وقایع مربوط به تصادف مرگبار ماشین مادرش در پاریس در سال 1997 نزدیک کرد، زمانی که او فقط 12 سال داشت.

به گزارش تایمز، شاهزاده هری، در کتاب خاطرات خود “Spare”، سفر خود را از طریق همان تونلی که یک دهه بعد تصادف پرنسس دایانا در آن رخ داد، به عنوان تلاشی برای بستن آن بازگو کرد. غم و اندوه از دست دادن نابهنگام مادرش در چنین سن کم، موضوعی تلخ در سراسر کتاب باقی مانده است که در ژانویه منتشر شد.

افسر ارشد پلیس دیوید داگلاس، که در عملیات پاژه، تحقیقات پلیس متروپولیتن بریتانیا در مورد تئوری های توطئه مختلف در مورد مرگ پرنسس دایانا در سال 2004 نقش داشت، در مصاحبه ای در سال 2022 به این حادثه غم انگیز پرداخت. داگلاس از مرگ او به عنوان “حادثه ای وحشتناک و غم انگیز” یاد کرد.

داگلاس طی مصاحبه ای با مجری برنامه، رانویر سینگ، ترکیبی از عواملی که در تصادف نقش داشتند، از جمله نبود کمربند ایمنی، تعقیب پاپاراتزی ها و وضعیت مستی راننده را مورد بحث قرار داد. وی تاکید کرد که تصادفات اغلب شامل زنجیره ای از رویدادها هستند و اگر هر یک از این رویدادها متفاوت بود، ممکن بود نتیجه تغییر کند. در این مورد، کارشناسان پیشنهاد کردند که بستن کمربند ایمنی می تواند شانس زنده ماندن را تا 80 درصد افزایش دهد.

همچنین بخوانید | آنها عصبی به نظر می رسیدند: راننده تاکسی هندی الاصل در حال رانندگی شاهزاده هری و مگان در میان “تعقیب خودرو”

صبح چهارشنبه، سخنگوی دوک و دوشس ساسکس فاش کرد که پرنس هری، مگان و مادر مگان، دوریا راگلند، در حالی که توسط یک گروه تهاجمی از پاپاراتزی در شهر نیویورک تحت تعقیب قرار می‌گرفتند، با یک “تعقیب خودرویی نزدیک به فاجعه‌بار” مواجه شدند. سه شنبه شب.

این سه نفر در مراسم اهدای جوایز زنان ویژن بنیاد خانم شرکت کرده بودند، جایی که مگان، 41 ساله، مورد تجلیل قرار گرفت. شاهزاده هری و دوریا 66 ساله مهمانان غافلگیر کننده ای بودند که مگان را در این مراسم همراهی می کردند.

بیانیه سخنگوی بر خطرات مرتبط با تعقیب بی امان پاپاراتزی ها تاکید کرد و تاکید کرد که تعقیب و گریز بیش از دو ساعت به طول انجامید و منجر به تماس های نزدیک متعدد با سایر رانندگان، عابران پیاده و حتی دو افسر پلیس نیویورک شد. آنها تاکید کردند که در حالی که شخصیت های عمومی به طور اجتناب ناپذیری توجه عمومی را به خود جلب می کنند، هرگز نباید به قیمت ایمنی تمام شود.

پلیس نیویورک روز چهارشنبه با اذعان به چالش های ایجاد شده توسط پاپاراتزی ها، کمک خود به تیم امنیتی شاهزاده هری و مگان را تأیید کرد. این بیانیه اطمینان داد که دوک و دوشس ساسکس بدون هیچ گونه برخورد، احضار، جراحت یا دستگیری گزارش شده، به سلامت به مقصد خود رسیدند.

پس از این حادثه ناراحت کننده، یک منبع نزدیک به شاهزاده هری و مگان فاش کرد که آنها متزلزل شده بودند اما از اینکه همه سالم بیرون آمدند، احساس آرامش کردند. این منبع بر ماهیت ناراحت کننده این وضعیت تاکید کرد و از این زوج برای رفاه همه دست اندرکاران تشکر کرد.

به گفته این منبع، پس از شکار شاهزاده هری و مگان در حال خروج از مراسم، عکاسان به تعقیب آنها ادامه دادند و ظاهراً سعی داشتند محل زندگی آنها را مشخص کنند. این حادثه چالش‌های جاری شخصیت‌های عمومی و نیاز آنها به حریم خصوصی و ایمنی را برجسته می‌کند.