شاهزاده هری پیشنهاد قانونی برای پرداخت هزینه حفاظت پلیس خود در بریتانیا را از دست داد

توسط میز جهانی هند امروز: شاهزاده هری، دوک ساسکس، روز سه‌شنبه در یک مناقصه قانونی برای به چالش کشیدن تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر ممنوعیت پرداخت هزینه حفاظت پلیس در طول سفرهایش به بریتانیا، شکست خورد. هری و همسرش مگان مارکل پس از کناره گیری از “خانواده سلطنتی شاغل” و نقل مکان به ایالات متحده در سال 2020 از حمایت پلیس با بودجه مالیات دهندگان محروم شدند.

این زوج گفته اند که امنیت خود را تامین می کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که دولت آمریکا برای محافظت از آنها هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.

نیویورک پست گزارش داد وکلای او به دنبال بازبینی قضایی در مورد امتناع دولت از پیشنهاد او برای استخدام افسران پلیس به عنوان جزئیات امنیتی خصوصی او بودند. اما دادگاه عالی لندن تلاش قانونی دوک را رد کرد.

با این حال، وکلای وزارت کشور ادعا کردند که برای افراد مرفه «نامناسب» است که خدمات امنیتی را مستقیماً از پلیس تهیه کنند. آنها همچنین نگرانی هایی را در مورد تأثیر بالقوه بر دسترسی تعداد محدودی از افسران حفاظت نزدیک مطرح کردند.

نیویورک پست گزارش داد، هری که در اوایل ماه جاری برای شرکت در مراسم تاجگذاری پدرش، پادشاه چارلز سوم، به تنهایی به بریتانیا سفر کرد، گفته است که “به شدت نگران امنیت و امنیت او در سفرهای آینده” به وطنش است. آخرین باری که هری و مگان با هم به بریتانیا سفر کردند برای مراسم خاکسپاری مادربزرگش ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر بود.

این ضربه برای شاهزاده هری یک هفته پس از آن اتفاق می افتد که او و همسرش مگان گفتند که در تعقیب و گریز خودرویی “تقریبا فاجعه بار” در نیویورک پس از تعقیب “پاپاراتزی های بسیار تهاجمی” درگیر شدند.

این پرونده حقوقی یکی از چندین پرونده قضایی در حال انجام است که شاهزاده هری در بریتانیا انجام می دهد. انتظار می رود که او ماه آینده به لندن بازگردد تا در یک دادگاه جداگانه در رابطه با ادعاهای هک تلفن علیه گروه روزنامه میرور (MNG) شهادت دهد.

همچنین بخوانید | آنها عصبی به نظر می رسیدند: راننده تاکسی هندی الاصل در حال رانندگی شاهزاده هری و مگان در میان “تعقیب خودرو”

هنگامی که شاهزاده هری در سال 2020 از “سلطنت شاغل” کنار رفت، به این معنی بود که او دیگر به سطح امنیتی قبلی خود دسترسی نداشت.

به گزارش بی‌بی‌سی، اما شاهزاده هری چگونگی اتخاذ این تصمیم توسط کمیته اجرایی حفاظت از افراد سلطنتی و شخصیت‌های عمومی – معروف به Ravec – را به چالش کشید.

وکلای شاهزاده هری در دادگاه گفته بودند: «راوک از اختیارات و قدرت خود فراتر رفته است، زیرا در وهله اول قدرت این تصمیم را ندارد».

تیم حقوقی وزارت کشور گفت که کمیته Ravec به اتفاق آرا پیشنهاد پرداخت خصوصی را رد کرده است و مخالفت با این ایده که “یک فرد ثروتمند باید اجازه “خرید” امنیت حفاظتی را داشته باشد، یک موضوع سیاستی است.

همچنین بخوانید | 5 چیز حماسی که توسط روح‌نویس Spare در کار با شاهزاده هری فاش شد