شهر اتریشی که الهام‌بخش فیلم Frozen دیزنی بود، حصارهایی را برای جلوگیری از سلفی‌گیران ایجاد می‌کند.

توسط میز جهانی هند امروز: اعمال چک بر گردشگران سلفی در حال گسترش در سراسر مقاصد اروپایی است. اداره محلی در هالشتات اتریش موانع موقتی را برای مسدود کردن دید گردشگران و جلوگیری از گرفتن سلفی از آنها نصب کرده است. طبق گزارش های رسانه ها، شهردار هالستات اظهار داشت که ساکنان شهر می خواستند تنها بمانند و خواهان نفوذ اندک یا بدون نفوذ مسافران یا افراد خارجی بودند.

گفته می‌شود که پس‌زمینه خیره‌کننده هالشتات، واقع در قله‌های زیبای اتریش، الهام‌بخش روستای خیالی آرندل در فیلم انیمیشن دیزنی، Frozen است. گزارش‌ها حاکی از آن است که سالانه نزدیک به یک میلیون گردشگر به مقصد سفر می‌کنند و تعداد زیادی از آنها به دنبال کلیک بر روی عکس‌های سلفی با مناظر خیره‌کننده هستند. با این حال، شهر اخیراً یک تخته چوبی به عنوان حصار نصب کرده است تا بازدیدکنندگان از گرفتن سلفی جلوگیری کنند.

همچنین بخوانید | جو بایدن نخست وزیر مودی را به خاطر محبوبیتش خجالت زده و می‌گوید «باید از تو امضا بگیرم»

در حالی که این اقدام پیشگیرانه به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و مورد انتقاد قرار گرفت، گفته می شود این اقدام باعث خوشحالی مردم محلی می شود زیرا از ایجاد اختلال و “سر و صدای زیاد” توسط افراد خارجی در نقاط دیدنی جلوگیری می کند.

الکساندر شوتز، شهردار هالستات، گفت که قصد دارد بنری نصب کند که از گردشگران بخواهد با توجه به ساکنان محلی صلح را حفظ کنند. با کاهش هنجارهای مرتبط با کووید، تعداد بازدیدکنندگان در حال افزایش است و شهر اتریش در نظر دارد گردشگری بیش از حد را بررسی کند. از هم اکنون، دولت هالستات محدودیتی را برای تعداد وسایل نقلیه، اتوبوس ها و خودروهایی که می توانند روزانه وارد شهر شوند، وضع کرده است.

هالستات، یک مکان میراث جهانی یونسکو، که به‌خاطر استخراج نمک نیز شهرت دارد، ویژگی‌های سنتی را به نمایش می‌گذارد که در پس زمینه‌ای چشمگیر از کوه‌ها و دریاچه هالستات قرار دارند. با این حال، این تنها مقصد اروپایی نیست که به دنبال جلوگیری از گرفتن سلفی گردشگران است و شهر پورتوفینو، واقع در ریویرای ایتالیا، قوانین مشابهی را وضع کرده است. این شهر مناطق ممنوعه انتظار را معرفی کرد، همراه با جریمه های تنبیهی برای هرکسی که برای مدت طولانی در اطراف اسکله یا اسکله معلق بماند.

همچنین بخوانید | بدون تی شرت، شلوار جین، شلوار لی: آسام کد لباس را برای معلمان مدارس دولتی اعلام کرد