شورای امنیت در مورد التماس علیه انتخاب جایشانکار به قدرت RS & EC اخطار داد

دهلی نو: دادگاه عالی روز چهارشنبه اطلاعیه هایی را در مورد دسته ای از دادخواست ها به چالش کشیدن انتخاب وزیر امور خارجه S Jaishankar به Rajya Sabha از گجرات صادر کرد. این درخواست ها همچنین مسئله قدرت کمیسیون انتخابات در صدور اعلان های جداگانه برای برگزاری نظرسنجی برای جای خالی های عادی و منظم در راجیا سبها را مطرح کرده است.

یکی از دادخواست ها علیه جایشانکار توسط رهبر کنگره گوراو پاندیا تنظیم شده است.

میز تحریریه متشکل از رئیس دادگستری SA Bobde و Justices AS Bopanna و V Ramasubramanian یادداشتهای وکیل مدافع ارشد Kapil Sibal را یادداشت کردند که در آن تاریخ برای رسیدگی به این موارد تعیین می شود.

در جلسه دادرسی که از طریق کنفرانس ویدئویی انجام شد ، نیمکت گفت: “ما تاریخ کوتاهی به شما می دهیم و در روزهای غیر متفاوتی لیست خواهد شد.”

طرفدار ارشد هریش سالو ، که برای جایشانکار ظاهر می شد ، اخطار را پذیرفت.

پیش از این ، دادگاه عالی گفته بود که مایل است در مورد قدرت اتحادیه اروپا در صدور اعلان های جداگانه برای برگزاری نظرسنجی های میان دوره ای برای انتخابات منظم و غیررسمی برای پر کردن جای های خالی در راجا صبا ، بیانیه ای معتبر صادر کند.

این درخواست ها مربوط به نظرسنجی رایجی صبا در سال 2019 در مورد دو کرسی از گجرات بود و هر دو کرسی را کاندیداهای BJP به دست آوردند.

پیش از این ، دادگاه اوج گفته بود که هیچ حکمی معتبر از سوی دیوان عالی در مورد اینکه آیا انتخابات بیش از یک جای خالی باید به طور جداگانه برگزار شود یا به طور مشترک وجود ندارد.

دادگاه عالی گجرات ، در تاریخ 4 فوریه ، ادعای رهبر کنگره گوراو پاندیا در مورد انتخاب جایشانکار به راجیای سبها را رد کرد. همچنین دو دادخواست دیگر كه توسط رهبران كنگره چاندریكابن چوداساما و پارشكومار خانانی علیه انتخاب یوگالجی تاكوره نامزد BJP ارائه شده بود ، رد شد. چاندریکابن چوداساما و پارشکومار دانهانی نیز دادگاه اوج را علیه حکم دادگاه عالی در جهت رد درخواست های انتخاباتی خود علیه تاكوره منتقل كرده اند. Jaishankar و Thakore هر دو در 5 ژوئیه سال گذشته در رأی گیری های صورت گرفته در صندلی های خالی شده توسط وزرای اتحادیه ، آمیت شاه و اسمریتی ایرانی ، به راجیا صبح انتخاب شدند. جایشانکار و تاکوره به ترتیب پاندیا و چوداساما نامزدهای کنگره را در رده های پایانی شکست دادند. رهبران کنگره دادگاه عالی را جابجا کردند ، انتخابات را به چالش کشیدند ، زیرا اطلاعیه های کمیسیون انتخابات ، برخورداری از دو کرسی خالی از دسته های مختلف و لازم است که نظرسنجی های جداگانه برگزار شود ، “غیرقانونی و با نقض مقررات قانون اساسی ، قانون نمایندگی مردم (RP) ، 1951 و رفتار قوانین انتخابات ، 1961 “. دادگاه عالی دادخواست ها را رد کرده و گفته بود که خواهانان نتوانسته اند علت اقدام را طبق مقررات قانون RP در رابطه با دلایل اعلام بی اعتبار بودن انتخابات اعلام کنند. همچنین گفته بود كه خواهانان نتوانستند به هیچ یك از موارد قانون اساسی یا قانون RP اشاره كنند كه اتحادیه اروپا را باید برای انتخاب یك انتخابات میان دوره ای برای پر كردن همه جایهای خالی تصادفی انتخاب كند. “عدم انطباق مقررات قانون اساسی یا مفاد قانون مذکور (RP) که علت اقدام را تشکیل می دهد باید به طور خاص مورد ادعا قرار گیرد ، و تفسیر خواهان یک ماده خاص قانون اساسی یا قانون به روش خاصی دادگاه عالی گفته بود که نمی توان به عنوان عدم انطباق چنین ماده ای با هدف به چالش کشیدن انتخابات نامید. جایشانکار و تاكوره در دادگاه عالی ادعا كرده بودند كه اتحادیه اروپا با برگزاری انتخابات جداگانه برای دو كرسی ، هیچ قانونی را نقض نكرده و از سال 2009 هیئت نظرسنجی برای صدور اطلاعیه های جداگانه برای برگزاری نظر سنجی برای جای خالی های گاه به گاه در راجیا ، از رویه ثابت است. صبا