شورای عالی امنیت پاکستان تحقیقات در مورد افشای فایل های صوتی مربوط به قضات دادگاه عالی را متوقف می کند

توسط Press Trust of India: دادگاه عالی پاکستان روز جمعه تحقیقات قضایی را در مورد نشت های صوتی شامل قضات دادگاه عالی متوقف کرد.

یک هیئت پنج نفره متشکل از قاضی عمر عطابندیال، قاضی اعجاز الاحسن، قاضی منیب اختر، قاضی سید حسن ازهر رضوی و قاضی شهید وحید حکم محفوظ خود را صادر کردند.

همچنین بخوانید | نخست وزیر شریف: پاکستان آتش افروزان 9 می را به طور قانونی مجازات می کند، همانطور که آمریکا با شورشیان کنگره هیل انجام داد

دادگاه در این دستور همچنین عملیات اطلاعیه دولت فدرال در مورد تشکیل هیئت قضایی را به حالت تعلیق درآورد.

«در این شرایط، تا تاریخ بعدی دادرسی، عملیات اخطاریه مورد اعتراض به شماره SRO.596(I)/2023 مورخ 19.05.2023 صادر شده توسط دولت فدرال مانند دستور مورخ 22.05.2023 به حالت تعلیق درآمده است. دادگاه عالی گفت: کمیسیون و در نتیجه رسیدگی به کمیسیون متوقف می شود.

دولت هفته گذشته یک کمیسیون سه نفره را به رهبری قاضی فائز عیسی قاضی دیوان عالی کشور و دو قاضی دادگاه عالی تشکیل داد تا درزهای صوتی را که در چند ماه گذشته در رسانه های اجتماعی منتشر شده است و همچنین یک قاضی دادگاه و همچنین فایل های صوتی را درگیر کند. از نزدیکان رئیس قوه قضائیه

همچنین بخوانید | وزیر بهداشت پاکستان ادعا می کند که گزارش پزشکی عمران خان مصرف کوکائین را نشان می دهد

در حالی که کمیسیون شروع به کار کرد، مجموعه ای از دادخواست ها توسط عبید شهید زبری، رئیس کانون وکلای دیوان عالی (SCBA)، مقتدر اختر شبیر دبیر SCBA، عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و وکیل مدافع ریاض حنیف راهی به دنبال اعلام اساسنامه کمیسیون ارائه شد. غیر مجاز.

رئیس قوه قضائیه در این جلسه مشاهده کرد که دولت سعی کرده در امور قوه قضاییه مداخله کند زیرا بدون کسب اجازه از رئیس قوه قضائیه یک قاضی را به عنوان رئیس کمیسیون منصوب کرده است.

همچنین تماشا کنید | وزیر بهداشت پاکستان مدعی است که ثبات روانی عمران خان زیر سوال است

منصور اعوان دادستان کل کشور به حضور بندیل در نیمکت نشینی اعتراض کرده بود اما اعتراضات وی رد شد.

دادگاه پس از پایان جلسه، حکمی را که بعد از ظهر صادر شد، رزرو کرد. دادگاه همچنین اعلام کرد که پرونده را در 31 مه بررسی می کند.

این دستور یک عقب گرد برای دولت در مبارزه مداوم بین قوه مجریه و قضائیه است که زمانی آغاز شد که دولت از تامین بودجه برای برگزاری انتخابات در استان پنجاب خودداری کرد.

همچنین بخوانید | عمران خان از شورای امنیت پاکستان خواست تا دموکراسی را نجات دهد و گفت: “شما آخرین امید ما هستید”