شورای ملی پاکستان طرحی را برای تشکیل کمیته ای برای تشکیل پرونده علیه رئیس دادگستری تصویب کرد

توسط Press Trust of India: مجلس ملی پاکستان روز دوشنبه به اتفاق آرا طرحی را برای تشکیل کمیته ویژه ای برای تشکیل پرونده علیه عمر عطا بندیال رئیس قاضی در شورای عالی قضایی به دلیل “سوء رفتار و انحراف از سوگند” تصویب کرد که تنش بین دولت و دولت را تشدید کرد. قوه قضاییه عالی

روزنامه اکسپرس تریبون گزارش داد که این پیشنهاد – که توسط دکتر شازیه سوبیا، رهبر حزب مردم پاکستان (PPP) ارائه شده بود – به اتفاق آرا توسط مجلس تصویب شد.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع، در سخنانی در مجلس ملی گفت که زمان آن فرا رسیده است که پارلمان نقش قانون اساسی خود را در این وضعیت ایفا کند.

آصف خواستار تشکیل کمیته ای پارلمانی برای بررسی حمایت های ناروای قوه قضائیه از عمران خان نخست وزیر سابق و همچنین ارسال ارجاع به شورای عالی قضایی بر اساس ماده 209 قانون اساسی در این زمینه شد.

وی گفت: در تاریخ 75 ساله قوه قضائیه کشور حوادثی رخ داده که تأثیرات عمیقی بر کشور داشته است، اما اخیراً گروهی در قوه قضائیه از یک گروه سیاسی حمایت کردند.

آصف افزود: زمان آن فرا رسیده است که مجلس با توجه به اختیارات و قانونی که قانون اساسی به آن داده است، مرجع تخلفات را به شورای عالی قضایی ارسال کند.

او در مورد حملات به خانه فرمانده سپاه در لاهور، یک پست تکاوران در کراچی، مقر فرماندهی ارتش (GHQ) در راولپندی و پایگاه PAF در میانوالی، گفت که از کسانی که “یادمان شهدا” را هتک حرمت می کنند محافظت می شود. “

او گفت که حامیان خشن خان به دستور رهبری آنها به خانه جناح حمله کرده بودند که این اقدام شرم آور بود زیرا این ساختمان یک میراث ملی کشور بود.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که مریم نواز شریف، معاون حزب PML-N، روز دوشنبه خواستار استعفای قاضی باندیال شد و او را مقصر “آنارشی” و “بحران” در کشور دانست که او به تحصن ائتلاف حاکم در خارج از مجلس شورای اسلامی پیوست. دادگاه در اعتراض به برخی از احکام اخیر که به گفته آنها تسکین کاملی برای نخست وزیر سابق خان ایجاد کرد.

پس از اینکه دفتر ملی پاسخگویی او را به اتهام پذیرش میلیون‌ها دلار اموال در ازای ارائه مزایای به یک سرمایه‌دار املاک و مستغلات دستگیر کرد، روز جمعه توسط یک شعبه سه نفره دادگاه عالی به وثیقه اعطا شد.

همچنین بخوانید : عمران خان باید در ملاء عام به دار آویخته می شد: رهبر اپوزیسیون پاک