طارق فتح، ستون نویس پاکستانی-کانادایی پس از یک بیماری طولانی درگذشت

توسط India Today Web Desk: دخترش ناتاشا فتح تایید کرد که طارق فتح، ستون نویس و نویسنده مشهور پاکستانی مقیم کانادا، امروز پس از یک مبارزه طولانی با سرطان درگذشت. او 73 سال داشت.

«شیر پنجاب. پسر هندوستان عاشق کانادا. گوینده حقیقت. مبارز برای عدالت. صدای ستمدیدگان، مستضعفان و مستضعفان. طارق فتح باتوم را به دست گرفته است… انقلاب او با همه کسانی که او را می شناختند و دوستش می داشتند ادامه خواهد داشت. آیا به ما میپیوندی؟ ناتاشا در توییتی نوشت: 1949-2023.

روز یکشنبه، ناتاشا در توئیتی درباره “یکشنبه آهسته با پدر”، “گوش دادن به آهنگ های قدیمی بالیوود” و “عشق مشترک آنها به مادر هند” نوشت.

او نوشته بود: “از یک صبح یکشنبه آهسته با پدرم لذت می برم. گوش دادن به آهنگ های قدیمی بالیوود و من به خاطر عشق مشترکمان به مادر هند، نارنجی پوشیده ام. و یک ضربه قرمز برای خانه پذیرفته شده و مورد ستایش ما در کانادا.”

فتح به دلیل دیدگاه های مترقی خود در مورد اسلام و موضع آتشین خود در مورد پاکستان شناخته شده بود. او اغلب حمایت خود را از دولت NDA به رهبری BJP در هند ابراز می کرد.

فتح که در سال 1949 در پاکستان متولد شد، در اوایل دهه 1980 به کانادا مهاجرت کرد و به عنوان یک فعال سیاسی، روزنامه نگار و مجری تلویزیونی در کانادا کار کرد و چندین کتاب نوشت.