عمران خان، اوباش او کمتر از تروریست: شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان

توسط میز جهانی هند امروزشهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، در حالی که قول داد علیه کسانی که به اموال دولتی آسیب رسانده و به اقامتگاه افسران ارشد ارتش یورش بردند، اقدام کند، گفت: عمران خان و حامیانش «کمتر از تروریست نیستند».

«عمران خان نیازی و اوباش او از هیچ گروه تروریستی و ضد دولتی کمتر نیستند. کاری که دشمن خارجی چندین دهه نتوانست انجام دهد، توسط عمران نیازی و اوباش انجام شد. مجازات اعمال همه کسانی که بخشی از این جنایت بودند مثال زدنی خواهد بود. قانون همه آنها را در بند خواهد گرفت و معترضان طبق قانون و قانون اساسی مجازات خواهند شد.»

همچنین بخوانید | به تمام پاکستان خواهد گفت…: عمران خان پس از اعطای وثیقه به خانه لاهور بازگشت

«محل خانه فرمانده سپاه سوخته دل را می شکند. این گروه های تروریستی به بناهای تاریخی، اقامتگاه ها، ادارات و اردوگاه های مقاماتی که جان خود را از دست داده اند و برای امنیت این کشور مصالحه کرده اند، حمله کردند. من دستور داده ام که همه کسانی که این حملات تروریستی را طراحی، اجرا و طراحی کرده اند، در امان نمانند. همه آنها باید دستگیر شوند و پرونده های آنها باید در دادگاه های ضد تروریسم رسیدگی شود. هیچ راه دیگری برای رسیدگی به این وضعیت نباید وجود داشته باشد، زیرا موضوع “انجام کن یا بمیر” است.”

نخست وزیر 72 ساعت به وزیر موقت پنجاب و مقامات مهلت داد تا مجرمان را شناسایی و همه آنها را دستگیر کنند.

شریف همچنین از سخنان قبلی خود در مورد فرمانده ارتش انتقاد کرد و این اظهارات را “انعکاس یک ذهنیت بیمارگونه و وسواسی” خواند.

همچنین بخوانید | از زندان تا وثیقه: تمام اتفاقاتی که پس از دستگیری عمران خان در پاکستان افتاد

اظهارات عمران نیازی در مورد فرمانده ارتش، بازتاب ذهنیت بیمارگونه و وسواس گونه اوست. ژنرال عاصم منیر به عنوان DG ISI سندیکای فساد نیازی را کشف کرد و به همین دلیل است که او از روز اول به COAS بدگویی کرده است. این نیز اعتراف او به طراح حوادث غم انگیز و شرم آور تروریسم است که به دستور او توسط جنایتکاران PTI انجام شده است. هتک حرمت به یادمان شهدا و حمله به تاسیسات ملی نشان دهنده پستی غیرقابل تصور در سیاست ماست. شریف در توییتی نوشت: ملت پشت نیروهای مسلح خود می ایستد و هرگونه تلاش شوم برای تضعیف آنها را خنثی خواهد کرد.

پاکستان از زمانی که عمران خان، نخست وزیر سابق، در 9 مه توسط نیروهای شبه نظامی مسلح از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر شد، شاهد خشونت، آتش سوزی و هرج و مرج گسترده بوده است. هواداران خان در سراسر کشور به خیابان ها ریختند و خودروها و ساختمان ها را به آتش کشیدند. یورش به محل سکونت مقامات ارتش، مسدود کردن بزرگراه ها و حمله به پلیس و دیگر مقامات با سنگ.

همچنین بخوانید | سنگ پرانی، گلوله باران در بزرگراه اسلام آباد، 30 معترض بازداشت شدند