عمران خان سرانجام پس از اعطای وثیقه محل دادگاه عالی اسلام آباد را ترک کرد

توسط Press Trust of India: پس از درگیری طولانی با مقامات، عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان، جمعه شب با وجود صدور وثیقه در تعدادی از پرونده ها، ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد را ترک کرد.

سه شعبه مختلف دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) به رئیس 70 ساله حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) معافیت دادند.

با این حال، علی‌رغم اعطای وثیقه، خان در محل ماند زیرا او و تیم حقوقی‌اش در مذاکرات آشکار با مقامات بر سر خروج او از دادگاه محبوس بودند.

به نقل از وب سایت خبری داون، یک مقام ارشد گفت: «عمران خان سرانجام دادگاه عالی اسلام آباد را ترک کرد. او پس از دریافت وثیقه در پرونده های کلیدی، ساعت ها در داخل ساختمان ماند و دادگاه نیز از بازداشت وی جلوگیری کرد».

همچنین بخوانید | “او فکر می کند وقتی من… صندلی خود را از دست خواهد داد”: حفاری حجاب عمران خان به فرمانده ارتش پاکستان

او گفت که نخست وزیر سابق با خودروی معاون بازرسی کل اسلام آباد (امنیتی) همراه با امنیت کشور ترک شد.

پس از استماع استدلالات وکلا، دادگاه برای خان در تمامی پرونده‌هایی که پس از دستگیری وی در روز سه‌شنبه که در دادگاه حضور داشت، قرار وثیقه تا 17 مه قرار داد.

خان در دادخواست خود از دادگاه خواسته بود که از خشونت اطلاعی نداشته باشد اما پرونده هایی ثبت شده است. قاضی در حین صدور قرار وثیقه خاطرنشان کرد که باید تمام حوادث خشونت آمیز پس از دستگیری را محکوم کند.

این نیمکت همچنین به مقامات دستور داد تا امنیت بی‌خطری را برای خان فراهم کنند.

خان با انتشار پیامی ویدیویی در مورد اقامت طولانی مدت خود در دادگاه عالی اسلام آباد گفت که علیرغم صدور قرار وثیقه از سوی دادگاه در آنجا نگهداری می شود.

همچنین بخوانید | عمران خان در تمام موارد تا 15 می از دستگیری محافظت می شود

آنها مرا ربوده اند و به زور مرا اینجا نگه داشته اند. من می خواهم به همه ملت بگویم که این نیت بدشان است، دوباره می خواهند کاری کنند [and] عمران گفت که تمام ملت باید خود را آماده کنند.»

پیش از این، یکی از شعبه های IHC نیز حکم داده بود که خان نباید تا روز دوشنبه در هیچ موردی دستگیر شود، که نوعی محافظت عمومی در همه موارد است. از او خواسته شد روز دوشنبه در دادگاه عالی لاهور حاضر شود.

شعیب شاهین وکیل خان به رسانه‌ها گفت که نخست‌وزیر سابق در همه پرونده‌ها «وثیقه عمومی» داده شده است و تا روز دوشنبه نمی‌توان او را بازداشت کرد.

همچنین بخوانید | شهباز شریف، نخست وزیر، مخالفان را برای هل دادن پاکستان به سوی «ویرانی» مورد انتقاد قرار داد.