فیس بوک پست های نژادپرستانه درباره کمال هریس ، معاون رئیس جمهور منتخب ایالات متحده را حذف می کند

فیس بوک مجموعه ای از پست های نژادپرستانه و زن ستیز را که هدف آن کمال هریس ، معاون رئیس جمهور منتخب ایالات متحده است ، حذف کرده است.

این شبکه اجتماعی پس از هشدار BBC News در مورد سه گروه که مرتباً مطالب نفرت انگیزی را در صفحات خود ارسال می کردند ، اقدام کرد.

در حالی که از گروه های دقیق نام برده نشده است ، گزارش ها می گویند یکی از این صفحات 4000 عضو دارد و 1200 صفحه دیگر.

علی رغم صفحاتی که مرتباً سخنان نفرت انگیزی را علیه کامالا هریس ارسال می کردند ، فیس بوک اعلام کرد که در مورد خود این گروه ها اقدامی نخواهد کرد.

این پست ها شامل ادعاهایی مانند هریس به دلیل میراث جامائیکا-هند شهروند قانونی نبود.

برخی اظهار نظرها می گفتند که وی “به اندازه کافی سیاه” نبوده و از نظر دموکراتها و برخی دیگر “باید به هند بازگردانده شود”.

نام او همچنین در چندین الگوی رفتاری تمسخر شده بود.

کامالا هریس تنها هدف این گروه نبود. فیس بوک همچنین صدها پست صریح جنسی و زن ستیزانه را در مورد افراد دیگر حذف کرد.

فیس بوک ادعا می کند قبل از اینکه پرچم گذاری شود ، 90 درصد سخنان نفرت را از بین می برد.

‘قوانین و راهنماهای FACEBOOK به صورت HOLLOW انجام می شود’

اندیشکده های رسانه ای می گویند فیس بوک تنها پس از پرچم گذاری چنین محتوایی توسط شخص ثالث برای آنها عمل می کند.

آنجلو کاروزونه ، رئیس Media Matters ، می گوید: “حذف این محتوا توسط فیس بوک تنها پس از اینکه توسط رسانه ها برای آنها پرچم گذاری شد ، تایید می کند که قوانین و دستورالعمل هایی که آنها وضع می کنند توخالی است ، زیرا آنها در شناسایی و اجرای آن تلاش زیادی نمی کنند.”

کاروزون گفت: “ما از منظر تشخیص در مورد کمترین میوه با میزان کم آویز صحبت می کنیم. اما هنوز این موارد از توجه فیس بوک فرار کردند تا اینکه توسط شخص ثالث پرچم گذاری شوند.”

فیس بوک بارها و بارها توسط گروه های مدنی مورد انتقاد قرار گرفته است که به دلیل تلاش نکردن برای مهار سخنان نفرت ، اقدامات کافی انجام داده است.

حسابرسی حقوق مدنی خود این شرکت در ماه آگوست گفت که فیس بوک اقدامات مثبت و مثبتی را انجام داده است ، اما حسابرسان نگرانند که “این دستاوردها می توانند با تصمیمات آزار دهنده و دلخراشی که فیس بوک اتخاذ کرده و نشان دهنده عقب ماندگی های چشمگیر حقوق شهروندی است ، پنهان بمانند. “

نادیده گرفتن سخنان نفرت

پس از گزارشی که وال استریت ژورنال در 14 آگوست ادعا کرد فیس بوک از سیاست سخنان نفرت آمیز خود چشم پوشی می کند و اجازه می دهد برای جلوگیری از بهم خوردن روابط خود با دولت هند ، محتوای عمومی ارسال شود ، بحث و جدال در گرفت.

در این گزارش به مثال T Raja Singh ، نماینده BJP Telangana و اظهارات وی در مورد مهاجران مسلمان روهینگیا اشاره شده است. آنها ادعا کردند که آنخی داس ، عالی ترین مدیر فیس بوک در هند ، با اعمال قوانین گفتار نفرت برای اعضای حاکم BJP مخالفت می کند.

پس از آنکه کنگره مخالف خواستار تحقیق JPC شد ، فیس بوک بیانیه ای صادر کرد – “ما سخنان نفرت انگیز و محتوای تحریک کننده خشونت را منع می کنیم و این سیاست ها را بدون در نظر گرفتن موقعیت سیاسی یا وابستگی احزاب در سطح جهان اجرا می کنیم.

سخنگوی گفت: “در حالی که می دانیم کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد ، ما در حال اجرای پیشرفت هستیم و برای اطمینان از انصاف و صحت ، از روند خود ممیزی منظم انجام می دهیم.”

همچنین بخوانید: چگونه دولت بایدن روابط ایالات متحده و هند را بهبود می بخشد