قاضی حکم می‌کند ترامپ در دادگاه متهم تجاوز را رها کند، هیئت منصفه دلیل آن را نمی‌شنوند

توسط رویترزیک قاضی فدرال روز پنجشنبه حکم داد که دونالد ترامپ آزاد است که از دادگاه نیویورک به دلیل اتهامات تجاوز جنسی به نویسنده ای نزدیک به 30 سال پیش صرف نظر کند، اما فعلاً به هیئت منصفه گفته نمی شود که غیبت او برای جلوگیری از ترافیک شدید و امنیت شدید بوده است.

لوئیس کاپلان، قاضی منطقه ای ایالات متحده در منهتن، همچنین گفت که اجابت درخواست ترامپ مبنی بر اینکه اعضای هیئت منصفه در محاکمه مدنی ای. جین کارول در 25 آوریل این دستورالعمل را دریافت کنند که دور ماندن “بر اساس طرح، از بار لجستیکی که حضور او به عنوان رئیس جمهور پیشین ایجاد می کند، جلوگیری می کند.” باعث.

کاپلان گفت که ترامپ هیچ اجباری برای حضور یا شهادت ندارد و وکلای او که گفته اند ترامپ “مایل است حاضر شود” می توانند در صورت عدم حضور وی درخواست را تمدید کنند.

قاضی همچنین خاطرنشان کرد که ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024، در حال برنامه ریزی برای توقف مبارزات انتخاباتی نیوهمپشایر در 27 آوریل است که سومین روز محاکمه خواهد بود.

کاپلان نوشت: “اگر سرویس مخفی بتواند از او در آن رویداد محافظت کند، مطمئناً سرویس مخفی، سرویس مارشال ها و شهر نیویورک می توانند از امنیت او در این دادگاه فدرال بسیار امن مراقبت کنند.”

جو تاکوپینا، وکیل او روز پنجشنبه در نامه‌ای گفت که ترامپ در جریان محاکمه تصمیم خواهد گرفت که آیا در آن شرکت کند یا خیر. او از اظهار نظر در مورد دستور کاپلان خودداری کرد.

کارول قصد دارد هر روز شرکت کند.

وکیل او روبرتا کاپلان، که با قاضی ارتباطی ندارد، با دستورالعمل ویژه هیئت منصفه مخالفت کرده و گفته بود که غیبت ترامپ “نوعی لطف به شهر نیویورک است – و هیئت منصفه باید به همان اندازه آموزش ببیند”. از زودباوری افراد زودباور مالیات می گیرد.”

در 4 آوریل، زمانی که ترامپ در دادگاه جنایی منهتن، دو بلوک دورتر از دادگاه فدرال، به دلیل اتهامات جنایی نامربوط به دلیل پرداخت پول به یک ستاره فیلم های مستهجن، بی گناه بود، امنیت شدید بود و ترافیک مختل شد.

کارول 79 ساله ترامپ 76 ساله را به تجاوز به او در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن در اواخر سال 1995 یا اوایل سال 1996 متهم کرده است.

او به دلیل افترا به خاطر یک پست رسانه اجتماعی در اکتبر 2022 که ترامپ ادعای تجاوز جنسی را فریب و دروغ خواند و گفت که کارول “از نوع من نیست” شکایت کرد. کارول همچنین برای باتری شکایت کرده است.