قبل و بعد: طوفان های کالیفرنیا مخازن خشک شده را پر می کند، به خشکسالی 3 ساله پایان می دهد | در عکس ها

قبل و بعد: طوفان های کالیفرنیا مخازن خشک شده را پر می کند، به خشکسالی 3 ساله پایان می دهد |  در عکس ها

مخازنی که سطح آب آنها در اثر خشکسالی به شدت کاهش یافته بود، بهبود یافته اند. اما مقامات ایالتی به ساکنان هشدار می دهند که نگذارند فراوانی فعلی به آنها اجازه دهد دوباره به هدر رفتن آب بازگردند.

میز جهانی هند امروز

دهلی نو،به روز شده: 9 آوریل 2023 11:04 IST

روز یکشنبه، 26 مارس 2023، یک خودرو از پل اینترپرایز بر روی دریاچه اوروویل در شهرستان بوت، کالیفرنیا عبور می‌کند. طوفان‌های زمستانی ماه‌ها پس از سه سال خشکسالی، مخازن اصلی کالیفرنیا را پر کرده است. (عکس آسوشیتدپرس/ نوح برگر)

توسط میز جهانی هند امروز: 12 مورد از 17 مخزن اصلی کالیفرنیا بالاتر از میانگین تاریخی خود برای شروع بهار پر شده است. قبل از طوفان، سطح آب در مخازن اصلی در طول خشکسالی کالیفرنیا به شدت پایین بود. وضعیت به گونه‌ای بود که اسکله‌های قایق‌ها روی زمین‌های ترک خورده نشستند و ماشین‌ها به مرکز دریاچه فولسوم رفتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، با این حال، پس از یک سری طوفان های قدرتمند، مقادیر بی سابقه باران و برف در سراسر کالیفرنیا ریخته شد، مخازن را دوباره پر کرد و – عمدتاً – به خشکسالی سه ساله این ایالت پایان داد. طوفان ها به کالیفرنیا رسید و باران و برف متوسط ​​تا شدید را در سراسر منطقه شمالی این ایالت به همراه داشت. چندین نفر بی خانمان ماندند که باعث شد دولت بایدن وضعیت فوق العاده اعلام کند.

قایق‌های خانه در یک کانال در منطقه تفریحی ایالتی دریاچه اوروویل در شهرستان بوت (L) و قایق‌های خانه در منطقه تفریحی ایالتی دریاچه اوروویل در یکشنبه، 26 مارس 2023 (R) (عکس: AP)

مخازن اصلی برای شروع بهار بالاتر از میانگین تاریخی خود پر می شوند. این شامل دریاچه فولسوم است که جریان آب در امتداد رودخانه آمریکا را کنترل می کند و همچنین دریاچه اوروویل، دومین مخزن بزرگ ایالت و خانه بلندترین سد کشور است.

یک خودرو از پل اینترپرایز بر روی سواحل خشک دریاچه اوروویل در 23 مه 2021، در سمت چپ، و در همان مکان در 26 مارس 2023، در شهرستان بوت، کالیفرنیا، عبور می‌کند (AP Photo/Noah Berger)

اواخر سال گذشته، تقریباً تمام کالیفرنیا در خشکسالی از جمله در سطوح شدید و استثنایی قرار داشت. چاه ها خشک شد، کشاورزان مزارع را با خاک یکسان کردند و شهرها آبیاری علف را محدود کردند. اما اکنون وضعیت به شدت تغییر کرده است زیرا یک چرخش خیره کننده در دسترس بودن آب وجود دارد.

یک خودرو از پل اینترپرایز بر روی دریاچه اوروویل در 26 مارس 2023، در سمت چپ، و در همان مکان در 23 مه 2021، در شهرستان بوت، کالیفرنیا می گذرد (AP Photo/Noah Berger)

تصویر آب از دسامبر شروع شد، زمانی که اولین رودخانه از دوازده رودخانه جوی برخورد کرد و باعث سیل گسترده و آسیب رساندن به خانه‌ها و زیرساخت‌ها شد و 700 اینچ (17.8 متر) برف در کوه‌های سیرا نوادا ریخت.

یک اسکله در منطقه Browns Ravine Cove دریاچه Folsom، 26 مارس 2023، سمت چپ، و در همان مکان در خشکی در 22 مه 2021، در Folsom، کالیفرنیا شناور است (AP Photo/Josh Edelson)

کارلا نمت، مدیر دپارتمان منابع آب کالیفرنیا، گفت: «کالیفرنیا از سه خشک‌ترین سال ثبت‌شده به سه هفته مرطوب‌ترین سال ثبت شده، زمانی که در ماه ژانویه وارد فصل بارانی‌مان شدیم، رسید. بنابراین، از نظر هیدرولوژیکی، کالیفرنیا به جز بخش های بسیار کوچکی از ایالت، دیگر در خشکسالی نیست.

یک تریلر در ملکی ایستاده است که در آتش سوزی مجتمع شمالی 2020 بر فراز دریاچه اوروویل در 26 مارس 2023 و همان مکان در 23 مه 2021 در اوروویل، کالیفرنیا سوخته بود (عکس از آسوشیتدپرس/ نوح برگر)

چالش های جدید پیش رو

همه باران و برف، در حالی که خشکسالی را از بین می برد، ممکن است چالش های جدیدی را به همراه داشته باشد. برخی از مخازن به قدری پر هستند که آب رها می شود تا فضایی برای رواناب طوفان و ذوب برف ایجاد شود که می تواند باعث سیل در بهار و تابستان امسال شود که مشکل جدیدی برای مدیران خسته آب و امدادگران اضطراری است.

یک تابلو در منطقه Browns Ravine Cove دریاچه Folsom، در Folsom، کالیفرنیا، در یکشنبه، 26 مارس 2023، ایستاده است. ماه‌ها طوفان زمستانی، پس از سه سال خشکسالی سخت، مخازن اصلی کالیفرنیا را دوباره پر کرده است. (AP Photo/Josh Edelson)

طوفان ها یکی از بزرگترین برف های ثبت شده در کوه های سیرا نوادا را ایجاد کرده است. مدیران آب در حال آماده شدن برای آب شدن آن همه برف هستند و سیلابی از آب را رها می کنند که انتظار می رود باعث جاری شدن سیل در کوهپایه های سیرا و دره مرکزی شود.

سد Oroville، بالا سمت راست، آب را در دریاچه Oroville در روز شنبه، 25 مارس 2023، در شهرستان Butte، کالیفرنیا نگه می‌دارد. طوفان‌های زمستانی ماه‌ها پس از سه سال خشکسالی سخت، مخازن اصلی کالیفرنیا را دوباره پر کرده است. (عکس آسوشیتدپرس/ نوح برگر)

مقامات ایالتی به ساکنان هشدار می دهند که نگذارند فراوانی فعلی به آنها اجازه دهد دوباره به هدر رفتن آب بازگردند. در عصر تغییرات اقلیمی، یک سال بسیار مرطوب می تواند چندین سال خشک را به دنبال داشته باشد و این وضعیت را به خشکسالی بازگرداند.

نمت گفت: «با توجه به شرایط آب و هوایی، بازگشت شرایط خشک و شدت شرایط خشکی که احتمال بازگشت وجود دارد به این معنی است که ما باید به طور مؤثرتری از آب استفاده کنیم.» ما باید حفاظت از محیط زیست را به عنوان یک شیوه زندگی در پیش بگیریم.»