محاکمه جنایی ترامپ در مارس 2024 در بحبوحه رقابت کاخ سفید آغاز می شود

توسط رویترزیک قاضی روز سه‌شنبه گفت: دونالد ترامپ در ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در نیویورک با محاکمه جنایی روبرو خواهد شد، به این معنی که رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالی که کمپین او برای نامزدی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ در حال انجام است محاکمه خواهد شد.

ترامپ که متهم به جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن پرداخت پولی به یک ستاره فیلم های مستهجن است، انتظار می رود در بهار سال آینده به همراه رقبای خود از کشور عبور کند زیرا ایالت ها میزبان رقابت های نامزدی ریاست جمهوری هستند.

قاضی خوان مرچان در دادگاه ایالتی منهتن، تاریخ را در جلسه ای اعلام کرد که در آن ترامپ، نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024 و اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که به اتهام جنایی متهم شد، از راه دور از فلوریدا ظاهر شد.

مرچان همچنین به ترامپ درباره محدودیت‌هایی در مورد توانایی او برای بحث عمومی درباره برخی شواهد ارائه شده توسط دادستان توصیه کرد.

همچنین بخوانید | ای جین کارول به دلیل اظهارات ترامپ پس از صدور حکم در پرونده افترا به دنبال غرامت 10 میلیون دلاری است.

حداقل چهار صفحه در سالن دادگاه مرچن، ترامپ و وکیلش تاد بلانچ را نشان می‌دادند که جلوی پرچم‌های ایالات متحده نشسته بودند.

ترامپ در 34 مورد جنایی خود را بی گناه دانسته است. ترامپ در پستی در پلتفرم Truth Social خود پس از جلسه استماع گفت که حق آزادی بیان او نقض شده است.

ترامپ در این پست نوشت: «آنها به ما تحمیل کردند که تاریخ محاکمه 25 مارس، درست در اواسط فصل مقدماتی برگزار شود. به این می گویند تداخل در انتخابات».

دادستان های نیویورک می گویند ترامپ به دنبال این بود که بازپرداخت 130 هزار دلاری پرداختی به وکیل وقت خود مایکل کوهن را به دنیلز که نام اصلی او استفانی کلیفورد است، پنهان کند. کوهن گفته است که در ازای سکوت او قبل از انتخابات 2016 در مورد برخورد جنسی او با ترامپ پول پرداخت کرده است، اما ترامپ آن را رد کرده است.

به گفته دادستان ها، بازپرداخت ها نقض قانون انتخابات نیویورک و نقض محدودیت های مشارکت در مبارزات انتخاباتی تحت قانون انتخابات فدرال را پنهان کرده است.

همچنین بخوانید | ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، نامزد ریاست جمهوری سال 2024 خود را در رویداد توییتری با ایلان ماسک معرفی می کند.

قاضی می گوید محدودیت ها مانع کمپین ترامپ نمی شود

در این جلسه، ترامپ تنها به دادگاه گفت که نسخه‌ای از فرمان 8 می را در اختیار دارد که او را از افشای برخی شواهد به اشخاص ثالث، از جمله خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اجتماعی، محدود می‌کند.

بلانچ گفت که ترامپ نگران است که این فرمان حقوق آزادی بیان او در متمم اول قانون اساسی را نقض کند. اما او گفت که به موکلش گفته است که مرچان قصد ندارد مانع سخنرانی او شود و این محدودیت یک دستور تهوع نیست که او را از صحبت علنی در مورد این پرونده منع می کند.

مرچان گفت که قصدش محدود کردن توانایی ترامپ در مبارزات انتخاباتی نبوده و ترامپ “مطمئناً آزاد است که اتهامات وارده را رد کند، او آزاد است از خود در برابر اتهامات دفاع کند.”

این قاضی روز سه‌شنبه گفت که اگر ترامپ محدودیت‌ها را نقض کند، می‌تواند به دلیل توهین به دادگاه بازداشت شود.

محدودیت‌های ترامپ مربوط به صورتجلسه هیئت منصفه، اظهارات شاهد و سایر موادی است که دادستان‌ها باید برای آماده شدن برای محاکمه به دفاع تحویل دهند.

دادستان ها گفته اند که این دستور به دلیل سابقه حملات ترامپ در رسانه های اجتماعی و خطر آزار و اذیت شاهدان لازم بوده است.

همچنین بخوانید | “پایان داستان”: بایدن ادعاهای ترامپ در مورد انتخابات “تقلبی” 2020 را رد کرد