نهنگ مظنون جاسوسی روسیه به نام «هوالدیمیر» پس از 4 سال در سواحل سوئد ظاهر شد.

توسط میز جهانی هند امروز: نهنگ بلوگا که در سال 2019 در نروژ پیدا شد و این گمانه زنی را برانگیخت که یک جاسوس آموزش دیده توسط نیروی دریایی روسیه است، دوباره در سواحل سوئد ظاهر شد. این گمانه زنی ها را برانگیخت مبنی بر اینکه این نهنگ توسط نیروی دریایی روسیه آموزش دیده است، زیرا یک مهار ساخته دست بشر بر روی آن قرار داشت.

به گزارش گاردین، این نهنگ که برای اولین بار در منطقه شمالی فینمارک نروژ کشف شد، بیش از سه سال به آرامی در نیمه بالایی خط ساحلی نروژ حرکت کرد، قبل از اینکه در ماه های اخیر ناگهان سرعت خود را افزایش داد و نیمه دوم را پوشش داد و به سوئد رفت.

روز یکشنبه، این نهنگ در سواحل جنوب غربی سوئد در Hunnebostrand مشاهده شد.

یک زیست شناس دریایی در سازمان OneWhale گفت: “ما نمی دانیم چرا او در حال حاضر اینقدر سریع سرعت گرفته است.”

زیست شناس دریایی، سباستین استرند، اضافه کرد که این امر به ویژه گیج کننده است زیرا نهنگ “بسیار سریع از محیط طبیعی خود دور می شود”.

ممکن است هورمون‌ها او را به یافتن همسر سوق دهند. یا ممکن است تنهایی باشد، زیرا بلوگا گونه‌ای بسیار اجتماعی است – ممکن است او به دنبال نهنگ‌های دیگر بلوگا باشد.

این نهنگ که تصور می شود 13 تا 14 سال سن دارد، “در سنی است که هورمون های او بسیار بالاست”.

نروژی ها به او لقب هوالدیمیر دادند – جناسی برای نهنگ در نروژی، hval، و اشاره ای به ارتباط ادعایی آن با روسیه.

هنگامی که نهنگ برای اولین بار در قطب شمال نروژ ظاهر شد، زیست شناسان دریایی از اداره شیلات نروژ یک مهار ساخته شده توسط انسان را از او برداشتند.

مهار دارای یک پایه مناسب برای دوربین اکشن بود و عبارت Equipment St Petersburg روی گیره های پلاستیکی چاپ شده بود.

مقامات اداره می گویند که هوالدیمیر ممکن است از یک محفظه فرار کرده باشد و احتمالاً توسط نیروی دریایی روسیه آموزش دیده است، زیرا به نظر می رسد که او به انسان ها عادت کرده است.

مسکو هرگز واکنش رسمی به گمانه زنی های نروژی که او می تواند “جاسوس روسیه” باشد، صادر نکرد.