همه آنچه درباره Parler ، برنامه جدید رسانه های اجتماعی چشم آبی محافظه کاران ایالات متحده ، باید بدانید

در حالی که محافظه کاران در ایالات متحده همچنان با فیس بوک و توییتر در مورد سانسور محتوا درگیر می شوند ، یک بچه جدید در این بلوک ظاهر شده است. پارلر که به نظر می رسد مخلوطی از توییتر و اینستاگرام است و خود را “شبکه اجتماعی آزادی بیان” می نامد ، مورد توجه طرفداران دونالد ترامپ قرار گرفته است.

آسوشیتدپرس با استناد به اطلاعات ردیابی شده توسط ارائه دهنده اطلاعات بازار Sensor Tower ، گفت: بین 3 نوامبر و 9 نوامبر ، پارلر شاهد 2 میلیون بارگیری در دستگاه های Apple و Android بود. این بیش از 30 برابر بارگیری در هفته گذشته است.

پارلر در 8 نوامبر ، روزی که رسانه های بزرگ انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را به نفع جو بایدن دعوت کردند ، به بیشترین بارگیری در برنامه رایگان اپ استور اپل تبدیل شد. در سال 2018 راه اندازی شد ، در حال حاضر حدود 10 میلیون کاربر دارد – این تعداد از زمان انتخابات دو برابر شده است.

در مقایسه با بیش از 150 میلیون کاربر توییتر و بیش از 2.6 میلیارد کاربر فیس بوک ، تعداد کاربران پارلر هنوز ناچیز است. اما با توجه به پرچم گذاری اطلاعات نادرست توسط شرکت های بزرگ فناوری ، پارلر برای صداهای محافظه کار ، که سابق را به پلیس تهاجمی از دیدگاه های سیاسی متهم می کنند ، برای همه آزاد شده است.

پارلر به ویژه با گروههای راست افراطی مانند پسران مغرور که بسترهای اصلی شبکه های اجتماعی را مغرضانه “لیبرال” می دانند در ارتباط است. اریک پسر ترامپ ، جیسون میلر ، مشاور مبارزات انتخاباتی ، تد کروز ، سناتور جمهوری خواه ، دوین نونس ، نماینده کنگره ، شان هانیتی ، مجری فاکس نیوز و الکس جونز ، مجری رادیو ، از چهره های محبوب محافظه کار فعال در این سیستم عامل هستند.

چرا پارلر

این پلتفرم در ماه ژوئن مورد توجه قرار گرفت ، زمانی که ترامپ به طور عمومی با ایده ترک Twitter و Facebook و پیوستن به Parler معاشقه کرد. بر اساس گزارش ها ، کیلی مک اننی ، سخنگوی کاخ سفید ، جزئیات ادعاهای کلاهبرداری نظرسنجی ترامپ را در این سیستم عامل شرح داده است.

از طرف دیگر ، توییتر و فیس بوک ، ادعاهای ترامپ ، همراه با ادعاهای پیروزی او را گمراه کننده عنوان کرده اند. در یک زمان ، توئیتر برچسب های هشدار دهنده را به بیش از یک سوم توییت های ترامپ پس از بسته شدن نظرسنجی ها اعمال کرد.

چنین اقداماتی جناح راست آمریكا را مجبور به جستجوی سیستم عامل های جایگزین رسانه های اجتماعی كرده است و به نظر می رسد پارلر با این لایحه متناسب است. برهما چلانی ، استراتژیست جغرافیایی و کارشناس امور بین الملل ، در توئیتر خود نوشت: پارلر (که برای گفتگو به زبان فرانسوی است) حامی محافظه کار ، “آزادی بیان” توئیتر ، در پاسخ به سانسور توئیتر ، ناگهان به شماره یک برنامه اخبار بارگیری شده در آمریکا تبدیل شده است. .

“افتخار می کنم که به @ بپیوندمparler_app – یک پلتفرم به معنای آزادی بیان است – و من از اینکه بخشی از آن هستم هیجان زده هستم. بیا صحبت کنیم. بیایید آزادانه صحبت کنیم و بیایید به سانسور دره سیلیکون پایان دهیم “، تد کروز در ماه ژوئن در توییتی نوشت.

براساس وب سایت و فروشگاه App آن ، پارلر توسط ربکا مرسر ، جان ماتز و جارد تامسون تاسیس شد و خود را بعنوان یک پلتفرم “بی طرفانه رسانه های اجتماعی” معرفی می کند که در آن می توان “آزادانه صحبت کرد و صریحاً و بدون ترس از” نظرات شما اظهار نظر “کرد. شرح.

ماتز در ماه ژوئن به فوربس گفته بود: “هیچ كنترل كننده واقعیت در سیستم عامل وجود نخواهد داشت. شما قرار نیست به شما گفته شود كه چه فكر كنید و چه چیزی بگویید. من فکر می كنم كه همه مردم می خواهند. این همان چیزی است كه آنها دوست دارند.”

چگونه کار می کند

Parler ، به معنای “صحبت” در فرانسه ، به کاربران امکان می دهد پیام های کوتاه ، معروف به “parley” و “echo” (ارسال مجدد) پست های کاربران دیگر را ارسال کنند. بر خلاف توییتر و فیس بوک ، طبق دستورالعمل های انجمن ، از الگوریتم هایی برای پیشنهاد محتوا استفاده نمی کند و خبره های شخصی را تصحیح نمی کند.

در بخش دستورالعمل های انجمن ، پارلر می گوید كه ترجیح می دهد “حذف اعضای جامعه یا محتوای ارائه شده توسط اعضا در حداقل حداكثر باشد. ما ترجیح می دهیم درمورد آنچه كه دیده می شود و هر كسی برای وی شنیده می شود تصمیم گیری كنیم”

پارلر بر اساس نظرات بیان شده محتوا یا حساب ها را حذف نمی کند. با این حال ، محتوای غیرقانونی یا محتوای غیرقانونی را که ممکن است در ارتکاب جرم استفاده شود ، از جمله محتوای مرتبط با ترور ، تماس های تحریک آمیز به خشونت و پورنو کودکان حذف خواهد کرد.

مالکان

در 14 نوامبر ، ربکا مرسر ، یک اهدا کننده برجسته محافظه کار ، فاش کرد که وی در زمره حامیان مالی این پلتفرم است. ربکا دختر رابرت مرسر ، مدیر صندوق پرچین و بنیانگذار شرکت تجزیه و تحلیل داده های سیاسی فعلی Cambridge Analytica است. Mercers طرفداران برجسته ترامپ و اهداف محافظه کارانه بوده اند.

“جان (ماتز) و من پارلر را برای ایجاد بستری خنثی برای آزادی بیان و همچنین ایجاد محیطی در رسانه های اجتماعی كه از حریم خصوصی داده ها محافظت می كند آغاز كردیم … استبداد و مزاحمت های روزافزون اربابان فن آوری ما این را می طلبد كه كسی مبارزه علیه ربکا در بیانیه ای درباره پارلر گفت: “کسی پارلر است ، چراغی برای همه کسانی که برای آزادی ، آزادی بیان و حریم شخصی خود ارزش قائل هستند.”

طبق گزارش CNN ، Mercers با سازمانهایی در ارتباط هستند که کتابها و فیلمهای ضد هیلاری کلینتون را تولید کرده اند. “اما خانواده در سیاست ملی در سال 2016 ظهور کرد زمانی که رابرت مرسر ، که به نظارت بر صندوق پرچین Renaissance Technologies کمک کرد ، و همسرش دایان ، بیش از 23 میلیون دلار به گروه هایی که از نامزدهای محافظه کار حمایت می کنند ، کمک کردند ، طبق یک حسابرسی از طرف مرکز غیر حزب برای سیاست پاسخگو “، گفته شد.

ربکا که خجالتی رسانه ای است در کمیته اجرایی تیم انتقالی ترامپ کار خود را ادامه داد. گفته می شود وی بر تصمیمات وی در مورد تغییر تیم مبارزات انتخاباتی خود تأثیر گذاشته است.