واکسن Covid: احتمال واکسن Pfizer-BioNTech در دسامبر تحویل داده می شود. WHO می گوید باید با ویروس بدون واکسن مبارزه کرد

در اخباری امیدوارکننده ، مدیر اجرایی BioNTech ، Ugur Sahin گفته است که اگر همه چیز خوب پیش برود ، تحویل واکسن های BioNTech-Pfizer ممکن است همان کریسمس امسال انجام شود.

وی به تلویزیون رویترز گفت ، “اگر همه چیز خوب پیش برود ، می توانم تصور كنم كه در نیمه دوم دسامبر تأیید (از FDA آمریكا) را بدست آوریم و قبل از كریسمس زایمان را شروع كنیم ، اما فقط در صورت مثبت بودن همه چیز.

این در حالی است که داروساز Pfizer در روز چهارشنبه گفت که کاندیدای واکسن ویروس کرونا در کارآزمایی مرحله آخر 95 درصد کارایی را نشان داده است.

آنها گفتند که کارایی واکسن تولید شده با شریک آلمانی BioNTech SE در تمام جمعیت و سن و نژاد سازگار است و هیچ عارضه جانبی عمده ای وجود ندارد ، این نشانه ای است که می توان به طور گسترده در سراسر جهان از این واکسیناسیون استفاده کرد.

روز دوشنبه ، Moderna همچنین اعلام کرد که واکسن آزمایشی Covid-19 ‘mRNA-1273’ 94.5 درصد در پیشگیری از ویروس کرونا موثر است. این بیانیه براساس داده های میان دوره ای از یک آزمایش بالینی در اواخر مرحله صادر شده است.

مرحله سوم آزمایشات کوواکسین در هاریانا از 20 نوامبر آغاز می شود

با گرم شدن مسابقه واکسن ویروس کرونا ، آزمایش فاز سوم نامزد واکسن هندی Covaxin نیز قرار است آغاز شود.

بهارات بیوتک ، سازنده واکسن ویروس کرونا ویروس هند روز چهارشنبه گفت که مرحله سوم آزمایش Covaxin ، یک واکسن بالقوه علیه Covid-19 ، از 20 نوامبر در هاریانا آغاز می شود.

کوواکسین توسط Bharat Biotech و با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) بومی تولید می شود. این آزمایشات در م Instituteسسه تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی ، روتاک در هاریانا انجام می شود.

ماه گذشته ، سازنده واکسن گفته بود که آنالیز موقت آزمایشات فاز 1 و 2 را با موفقیت انجام داده و آزمایشات فاز 3 را آغاز می کند.

بهارات بیوتک روز دوشنبه گفته بود که آزمایش فاز 3 Covaxin شامل 26000 داوطلب در 25 مرکز هند است و با مشارکت ICMR در حال انجام است.

این بزرگترین آزمایش بالینی است که برای واکسن COVID-19 در هند انجام شده است. این اولین مطالعه کارایی فاز 3 هند برای واکسن COVID-19 است و بزرگترین آزمایش کارآیی فاز 3 است که تاکنون انجام شده است.

واکسن های بالقوه Covid-19 تحت تأثیر جهش ویروس قرار نگرفته اند

در همین حال ، کسانی که نگرانند آیا این واکسن ها می توانند از جهش ویروس کرونا محافظت کنند ، می توانند به خبرهای خوبی امیدوار باشند. مطالعه جدیدی که روی یک ویروس شناس دانشگاه یورک انجام شده است ، گفته است که واکسن هایی که در حال حاضر برای Covid-19 تولید می شوند نباید تحت تأثیر جهش های اخیر ویروس قرار بگیرند.

اکثر واکسن های در دست تولید در سراسر جهان از نوع “ویروس D” ویروس که در میان توالی های منتشر شده در اوایل همه گیری شیوع بیشتری دارد ، الگوبرداری شده اند.

از آن زمان تاکنون ، ویروس تبدیل به “سویه G” در سطح جهانی شده است که اکنون حدود 85 درصد از ژنوم های منتشر شده SARS-CoV-2 را تشکیل می دهد.

این نگرانی وجود داشت که سویه G ، درون پروتئین اصلی موجود در سطح ویروس ، بر واکسن های در دست تولید تأثیر منفی بگذارد. اما تحقیقات آژانس ملی علوم استرالیا – سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) – هیچ مدرکی دال بر تأثیر منفی این تغییر بر اثر نامزدهای واکسن پیدا نکرد.

WHO می گوید باید با واکسن با موج ویروس مبارزه کرد

از سوی دیگر ، مدیر اورژانس سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه هشدار داد که واکسن ها برای شکست موج دوم بیماری همه گیر Covid-19 به موقع نمی رسند ، گزارش خبرگزاری فرانسه.

مایکل رایان از سازمان بهداشت جهانی گفت که واکسن ها نباید به عنوان یک راه حل جادویی “تک شاخ” دیده شوند – و کشورهایی که با احیای مجدد ویروس مبارزه می کنند ، یکبار دیگر مجبور به “صعود به این کوه” بدون آنها هستند.

رایان گفت ، با وجود اعلامیه های امیدوار کننده اخیر از آزمایشات واکسن کاندیداهای مرحله نهایی ، “ما هنوز با واکسن ها در آنجا نیستیم.”

“بسیاری از کشورها از این موج عبور می کنند ، و آنها می خواهند این موج را طی کنند و بدون واکسن این موج را ادامه دهند. ما باید آن را درک کنیم و داخلی کنیم ، و درک کنیم: ما این بار باید از این کوه بالا برویم ، بدون واکسن ، “AFP به نقل از رایان گفت.

دانشمندان هشدار می دهند که داوطلبان هنوز هم نیاز به آزمایش انواع واکسن های ویروس کرونا دارند

علاوه بر این ، دانشمندان هشدار داده اند كه برای شادی كردن خیلی زود است.

به گزارش آسوشیتدپرس ، در حالی که ممکن است دو واکسن Covid-19 نزدیک خط پایان باشد ، دانشمندان احتیاط می کنند که افراد کافی داوطلب باشند تا در پایان مطالعه سایر نامزدها در ایالات متحده و سراسر جهان داوطلب شوند.

دانشمندان گفتند كه براي تأمين تقاضاي جهاني و كمك به پايان همه گيري ، به چند واكسن نياز خواهد بود و اين نگراني را به وجود مي آورد كه اگر افراد منتظر گزينه OK’d باشند ، مطالعاتي كه هنوز براي ثبت نام هزاران داوطلب نياز دارند ، كوتاه مدت خواهد بود.

اگر مواد لازم را کنار بگذاریم ، سایر واکسن های COVID-19 در حال تولید ممکن است در جمعیت های مختلف متفاوت عمل کنند و “ما احتمالاً از داشتن گزینه هایی برای واکسن بهره مند خواهیم شد” ، دکتر جیمز کاترل ، متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی UT Southwestern در دالاس.

فرانسیس کالینز ، مدیر انستیتوی ملی بهداشت ، با تأکید بر آمریکایی ها برای ثبت نام ، “ما هنوز به داوطلبان نیاز داریم.”

دکتر جسی گودمن از دانشگاه جورج تاون ، مدیر سابق بخش واکسن FDA گفت: “یک چیز موثر بودن دو ماه پس از آخرین واکسیناسیون و یک چیز دیگر یک سال بعد موثر است.” “تکمیل این آزمایشات بالینی و آزمایشات واکسن های دیگر بسیار مهم خواهد بود تا بتوانیم مقایسه کنیم.”

(با ورودی های آژانس ها)