وزیر پاکستان رئیس جمهور فرانسه را با نازی ها مقایسه می کند ، اظهارات خود را پس از واکنش پس می گیرد

شیرین مزاری ، وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان ، پیش از حذف توئیت خود و صدور توضیحی در میان اعتراض فرانسه به اظهارات وی ، گفت: “ماکرون با مسلمانان همان کاری را می کند که نازی ها با یهودیان کردند.”

[REPRESENTATIVE IMAGE]  حامیان یک حزب سیاسی مذهبی نمایشی از پرچم فرانسه را که چهره رئیس جمهور امانوئل مکرون در آن بود ، در کراچی در 13 نوامبر سوزاندند

[REPRESENTATIVE IMAGE] حامیان یک حزب سیاسی مذهبی در 13 نوامبر نمایندگی پرچم فرانسه را با چهره رئیس جمهور امانوئل مکرون در کراچی در آتش سوزاندند (اعتبار عکس: AP)

شیرین مزاری ، وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان ، روز یکشنبه پس از ثبت اعتراض وزیر خارجه فرانسه در این زمینه ، اظهارات خود را در مورد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس گرفت. این تبادل تنها آخرین مورد جنگ لفظی بین فرانسه و پاکستان در مورد موضع نخست وزیر در مورد کاریکاتورهای شارلی ابدو در مورد حضرت محمد و کشتار وحشیانه پروفسور ساموئل پاتی است.

شیرین مزاری در توئیتی در 22 نوامبر گفته بود ، “ماكرون با مسلمانان همان كاری را انجام می دهد كه نازی ها با یهودیان انجام دادند – همانطور كه ​​یهودیان مجبور به پوشیدن ستاره زرد شدند ، فرزندان مسلمان شماره شناسنامه دریافت می كنند (سایر بچه ها این شماره را نمی گیرند) لباس آنها برای شناسایی. “

سفارت فرانسه در پاکستان ادعاهای وزیر پاکستان را “اخبار جعلی و اتهام دروغ” عنوان کرد.
پس از آنکه شیرین مزاری توئیت قبلی خود را حذف کرد ، وی پیامی را در توییتر ارسال کرد که توسط مارک بارتی ، سفیر فرانسه در پاکستان خطاب به وی ارسال شد. وی افزود: “فرستاده فرانسه در پاکستان پیام زیر را برای من ارسال کرد و چون مقاله ای که ذکر کردم توسط نشریه مربوطه اصلاح شده است ، من توئیت خود را نیز در همین مورد حذف کردم.”

وزیر امور خارجه فرانسه ، ژان ایو لودریان ، با اشاره به اظهارات قبلی وزیر پاکستان به رادیو RTL گفته بود که این نظرات غیر قابل قبول است و باید پس گرفته شود. دریان در ادامه افزود برخی از رسانه ها از اظهارات قبلی شیرین مزاری استفاده می کنند و از آن زمان در این زمینه توضیحاتی ارائه داده اند.

در ماه اکتبر ، پارلمان پاکستان با تصویب قطعنامه ای از دولت عمران خان خواست که نماینده خود را از پاریس فراخواند. این قطعنامه دلیل اظهارات امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه در پی حملات تروریستی اخیر در فرانسه را ذکر کرد.

(با ورودی های رویترز)