ویوک مورتی ، آرون ماجومدار ، آمریکایی های هندی به احتمال زیاد در کابینه بایدن انتخاب می کند: گزارش ها

بر اساس گزارش رسانه ها ، دو آمریکایی برجسته هندوستان ، از جمله ژنرال سابق جراح آمریکایی ویوک مورتی ، از جمله گزینه های کابینه در دولت بعدی بایدن-هریس هستند.

مورتی ، که در حال حاضر مشاور عالی هندو آمریکایی رئیس جمهور منتخب جو بایدن در COVID-19 است ، گزینه بالقوه ای برای پست وزیر بهداشت و خدمات انسانی و استاد دانشگاه استنفورد آرون مجومدار برای پست وزیر انرژی است ، واشنگتن پست و پولیتیکو در گزارش های روز سه شنبه خود گفتند که لیستی از گزینه های بالقوه برای پست های مختلف در کابینه در دولت بایدن ذکر می شود.

همچنین بخوانید | آمریکایی های هندی در هیئت مشورتی جو بایدن ، تیم انتقالی

مورتی ، 43 ساله ، در حال حاضر یکی از روسای هیئت مشاور COVID-19 در حال گذار است. وی از نزدیکان بایدن در زمینه ویروس کرونا بوده است.

به همین ترتیب ، ماجومدار ، استاد مهندسی مکانیک در استنفورد که به عنوان اولین مدیر آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته – انرژی خدمت می کرد ، مشاور عالی بایدن در زمینه مسائل مربوط به انرژی بوده است.

واشنگتن پست گزارش داد: “این دفتر ، كه دستگاه جوجه كشی فن آوری های نوپای انرژی است ، از پشتیبانی دو جانبه در كنگره برخوردار بوده است ، كه این امر می تواند نشانه خوبی برای تأیید وی توسط سنا باشد.”

از جمله نام های احتمالی دیگر وزیر انرژی ، ارنست مونیز ، وزیر اسبق انرژی است. دن ریچر ، دانشمند دانشگاه استنفورد و الیزابت شروود-راندال ، معاون سابق وزیر انرژی.

برای جایگزینی الکس آذر به عنوان وزیر بهداشت و خدمات انسانی ، دو نام احتمالی دیگر مندی کوهن ، دبیر وزارت بهداشت و خدمات انسانی کارولینای شمالی و میشل لوجان گریشام ، فرماندار نیومکزیکو هستند.

در این گزارش ها آمده است که مورتی یکی از متخصصان بهداشت عمومی بود که در طول کمپین به طور مداوم به بایدن در مورد بیماری همه گیر اطلاع می داد.

مورتی در پایان سال 2014 ، کمی بیشتر از یک سال پس از معرفی وی توسط باراک اوباما ، رئیس جمهور ، نوزدهمین جراح عمومی ایالات متحده شد.

نامزدی وی بیش از یک سال در سنا متوقف شده بود ، بیشتر به دلیل دیدگاه وی مبنی بر اینکه خشونت با اسلحه تهدیدی برای سلامت جامعه است.

وی در دوران تصدی خود گزارشی مهم درباره اعتیاد به مواد مخدر و الكل صادر كرد و آن را “یك آزمایش اخلاقی برای آمریكا” خواند و آن را در زمره گزارشاتی قرار داد كه پیشینیان وی برای جلب توجه به سایر تهدیدهای عمده بهداشت عمومی مانند استفاده از دخانیات ، ایدز ، نیاز به فعالیت بدنی

او از زمان ترک دولت ، در مورد تنهایی نوشته و صحبت کرده است.

وی یک معاون دریادار در سپاه سفارش داده شده خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده بود و در پزشکی داخلی آموزش دیده است.

ماجومدار استاد کرسی محرمانه Jay Precourt در دانشگاه استنفورد ، عضو هیئت علمی گروه های مهندسی مکانیک و علوم و مهندسی مواد (با احترام) و مدیر مشترک موسسه Precourt برای انرژی است ، که فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی را با یکدیگر ادغام و هماهنگ می کند. همه هفت مدرسه و موسسه هوور در استنفورد.

او همچنین یک دانشکده در گروه علوم فوتون در SLAC است.

در اکتبر 2009 ، مجومدار توسط پرزیدنت اوباما معرفی و توسط سنا تأیید شد تا به عنوان مدیر موسس آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته – انرژی (ARPA-E) ، که در آن تا ژوئن 2012 خدمت می کرد ، کمک کرده و به ARPA-E تبدیل به یک مدل تعالی شود. و نوآوری برای دولت با حمایت دو جانبه از كنگره و سایر سهامداران.

پس از ترک واشنگتن دی سی و قبل از پیوستن به استنفورد ، مجومدار معاون انرژی در گوگل بود ، جایی که ابتکارات زیادی در زمینه فناوری انرژی ایجاد کرد ، به ویژه در تقاطع شبکه داده ها ، محاسبات و برق.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن گفته است که کابینه وی از همه متنوع ترین کابینه است.

همچنین بخوانید | سیاست جو بایدن در چین و تأثیر آن بر روابط هند و آمریکا

همچنین بخوانید | معنای پیروزی جو بایدن برای روابط هند و چین است