پاکستان پس از دستگیری “قانونی” عمران خان در هرج و مرج، هواداران به مقر ارتش یورش بردند | امتیازهای برتر

توسط میز جهانی هند امروز: دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در روز سه شنبه به آتش سوزی گسترده و شورش ختم شد، زیرا حامیان وی در سراسر کشور به حمایت از رئیس تحریک انصاف پاکستان در خیابان ها رفتند.

وقایع بی‌سابقه‌ای در سرتاسر پاکستان مشاهده شد که معترضان پس از شکستن ورودی اصلی دانشگاه به مقر نظامی در راولپندی حمله کردند.

صدای تیراندازی در بخش‌هایی از پاکستان شنیده شد و پس از آتش زدن مکان‌ها توسط هواداران عمران خان، دود سیاه بلند شد.

در حالی که وضعیت نظم و قانون در پاکستان همچنان نابسامان است، دادگاه عالی اسلام آباد دستگیری عمران خان را “قانونی” دانست.

توسعه های برتر

  • عمران خان در این رابطه دستگیر شد پرونده اعتماد القادر. خان پس از صدور حکم بازداشت از سوی دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در راولپندی در اول ماه مه، دستگیر شد.

  • طرفداران خان پس از شکستن علائم ارتش که در بیرون مجتمع آویزان شده بود، به مقر ارتش در راولپندی یورش بردند.

  • معترضان همچنین وارد خانه فرمانده سپاه در لاهور کانت شدند و اشیاء بیرون از خانه او را به آتش کشیدند. معترضان همچنین موانع پلیس را دور انداخته و آنها را به آتش کشیدند.

  • کارگران حزب تحریک انصاف از خیبر پختونخوا به رهبری محمد اقبال، رئیس حزب استانی، علیه دستگیری عمران خان در خیابان های ناحیه لکی مروت تجمع کردند. طرفداران خان همچنین ساختمان رادیو پاکستان در پیشاور را به آتش کشیدند.

  • حامیان PTI تایرها را سوزاندند، بزرگراه سند در خیبر پختونخوا را بستند. یک نمونه از هواپیمای نیروی هوایی پاکستان توسط حامیان عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف در خارج از پایگاه هوایی میانوالی به آتش کشیده شد.

  • همه مدارس خصوصی در سرتاسر پاکستان از روز چهارشنبه تا اطلاع ثانوی در پی اعتراضات جاری علیه نخست وزیر سابق و رئیس حزب تحریک انصاف، تعطیل خواهند بود.

  • در همین حال، نیروهای دفاعی هند وضعیت پاکستان را به دقت زیر نظر دارند. نیروهای در طول خط کنترل و مرزهای بین‌المللی، هوشیاری شدیدی دارند.

    برد شرمن، نماینده کنگره آمریکا، از بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف در خارج از دادگاه عالی اسلام آباد انتقاد کرد.

  • بعد از ظهر، دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت عمران خان را قانونی اعلام کرد. با این حال، امیر فاروق، رئیس دادگاه عالی اسلام آباد، دستور توقف بازداشت سایر رهبران تحریک انصاف از جمله فواد چودری، سیف الله نیازی، فیصل چودری، نعیم حیدر، علی بخاری را صادر کرد.