پلیس در اقامتگاه پرویز الهی در لاهور در حالی که سرکوب حزب عمران خان ادامه دارد.

توسط میز جهانی هند امروز: در بحبوحه سرکوب حزب تحریک انصاف پاکستان تحت رهبری عمران خان توسط دولت پاکستان، پلیس پنجاب به محل اقامت پرویز الهی رئیس حزب تحریک انصاف در لاهور رسید که در یک پرونده فساد با دستگیری روبرو است.

به گزارش دان، الهی ممکن است در پرونده مربوط به بی نظمی در پروژه های توسعه ای که در دوره او به عنوان وزیر ارشد پنجاب راه اندازی شده بود، دستگیر شود.

در این گزارش آمده است که رهبر حزب تحریک انصاف، دادگاه لاهور را به درخواست وثیقه پیش از بازداشت در این پرونده معرفی کرد، اما دادگاه ادعای او را رد کرده است.

ماه گذشته، پلیس شب گذشته برای دستگیری وی به محل سکونت الهی یورش برد، اما مأموران نتوانستند او را پیدا کنند.

ایمان خان در آن زمان گفته بود: “حمله غیرقانونی به خانه پرویز الهی را بدون احترام به زنان و اعضای خانواده به شدت محکوم کنید. ما شاهد برچیده شدن دموکراسی در پاکستان در مقابل چشمان خود هستیم.”

بخوانید | پاکستان عمران خان، همسر بوشرا و بیش از 80 عضو حزبش را در لیست پرواز ممنوع قرار داد.

در هفته های اخیر، چندین تن از رهبران و کارگران حزب تحریک انصاف به دلیل اعتراضات خشونت آمیزی که در 9 می پس از دستگیری چشمگیر عمران خان در یک پرونده فساد آغاز شد، با دستگیری مواجه شده اند.

اوایل روز، خان دولت را متهم کرد که با محاکمه کارگران در دادگاه‌های نظامی تلاش می‌کند تا حزبش را منحل کند، زیرا چندین رهبر ارشد در مواجهه با سرکوب شدید دولت استعفا داده‌اند.

تاکنون فواد چودری، دکتر شیرین مزاری، فیاض الحسن چوهان، مالک امین اسلم، محمود مولوی، امیر کیانی، جای پراکاش، آفتاب صدیقی و سانجی گنگوانی و بسیاری دیگر از حزب عمران خان خارج شدند.

همچنین بخوانید | ‘طلاق های اجباری’: عمران خان دولت پاکستان را مقصر می داند زیرا رهبران ارشد حزب به دلیل اعتراضات خشونت آمیز ترک کردند

همه چیز از آنجا شروع شد که عمران خان در روز 9 مه در حالی که در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد حضور داشت، توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در یک پرونده فساد دستگیر شد و باعث ناآرامی در سراسر کشور شد.

برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند. مزاری اعتراضات خشونت آمیز را محکوم کرده بود. حزب تحریک انصاف بعداً اعتراضات خشونت آمیز را محکوم کرد.

همچنین بخوانید | با ادامه سرکوب دولت پاکستان، دستیار دیگری عمران خان را کنار می گذارد