چگونه دولت بایدن روابط ایالات متحده و هند را بهبود می بخشد

اکنون که بحث همه گیر درباره اینکه چه کسی برای دهلی نو بهتر خواهد بود – دونالد ترامپ یا جو بایدن – به پایان رسید ، تماشاگران هند در اینجا به س toالات بعدی می روند.

آنها عبارتند از: کاخ سفید بایدن چه شکلی خواهد بود؟ چه کسی دو وزارتخانه اصلی ، ایالتی و دفاعی را که بیشترین اهمیت را برای هند دارند ، رهبری می کند؟ و چه تعداد هندی-آمریکایی در دولت بعدی حضور خواهند داشت؟

برای کسانی که با ذره ذره واشنگتن آشنا نیستند ، وقتی دولت تغییر می کند ، میزان کارکنان بسیار بالا است. هر زمان که رئیس جمهور جدید سوگند یاد کند ، حدود 4000 جای خالی ایجاد می شود که 10 درصد از مشاغل را تنها مجموعه کاخ سفید تشکیل می دهد. مناصب مهمي كه بايد منصوب شوند شامل دبيران كابينه ، دستياران دبيران ، ده ها سفير ، وكلاي دادگستري است.

کابینت غواصی

برای پاسخ به س questionsالات فوق یک به یک ، در ابتدا می توان فرض کرد که دولت جدید مانند آمریکای امروز ، متنوع و نماینده ائتلاف بزرگتر چتر دموکراتیک به نظر خواهد رسید.

این ائتلاف که جو بایدن را به سمت ریاست جمهوری سوق داد ، شامل تعدادی از گروههای قومی و عقیدتی ، مانند آفریقایی-آمریکایی ها ، اسپانیایی تبارها ، آمریکایی های آسیایی و هندی آمریکایی ، اعضای اتحادیه کارگری ، طبقه کارگر ، ترقی خواه و میانه رو است. رأی دهندگان زن نقش مهمی در پیروزی بایدن داشتند – 57 درصد زنان به او رأی دادند ، در حالی که 42 درصد به ترامپ.

هر یک از گروه های فوق الذکر مطمئناً نمایندگی خود را در دولت پیدا می کنند. در حقیقت ، کامالا هریس از این چهار جعبه حداقل سه جعبه را جدا می کند: زن ، آفریقایی-آمریکایی و هندی-آمریکایی.

دو نامی که برای موقعیت دبیران دولت و دفاعی مورد گمانه زنی قرار می گیرد زنان هستند. گفته می شود سوزان رایس ، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی ، از نامزدهای انتخاب وزیر خارجه است ، در حالی که گفته می شود میشل فلورنوی ، كلینتون و اوباما ، مسئول پیشین وزیر دفاع است.

هرکسی که برای این مناصب انتخاب شود ، هند قسمت بزرگی از سیاست خارجی دولت بعدی خواهد بود. این به خاطر دبیران کابینه نخواهد بود ، بلکه به خاطر رئیس آنها ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب خواهد بود.

وقتی بایدن در 20 ژانویه 2021 به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد ، با یک تمایز منحصر به فرد وارد دفتر بیضی شکل می شود: وی دارای مهارت هند بیشتر از هر 45 پیشینی خود در ابتدای دوره کاخ سفید است. رئیس جمهور منتخب دهه ها با هند درگیر شده است ، ابتدا به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی قدرتمند سنا و سپس به عنوان معاون رئیس جمهور.

بایدن در طول نزدیک به نیم قرن زندگی عمومی خود ، اوج و فرود روابط هند و آمریکا را از چشم خود دیده است. هنگامی که وی برای اولین بار در سال 1972 برای مجلس سنا نامزد شد ، روابط دو جانبه در حد مطلوب بود ، با رئیس جمهور ریچارد نیکسون در جنگ هند و پاکستان در سال گذشته در کنار پاکستان بود.

با شروع بهبود روابط و رسیدن به اوج های جدید طی ربع قرن گذشته ، بایدن در بسیاری از لحظات مهم در بالای جدول ، به عنوان یک شرکت کننده فعال ، صندلی داشت. بنابراین ، رئیس جمهور بیشتر از هر کس دیگری در روابط آمریکا و هند سرمایه گذاری خواهد شد.

بنابراین ، صرف نظر از هر کسی که در Foggy Bottom و Pentagon مسئول است ، روابط دو جانبه در همه زمینه ها ، تجارت و تجارت و همچنین روابط دفاعی و استراتژیک تقویت خواهد شد. دهلی نو بخش بزرگی از استراتژی دولت بعدی آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.

جایی که هند بیشترین سود را خواهد داشت در جبهه تجارت و تجارت خواهد بود ، جایی که دولت ترامپ با سیاست های تجاری حمایت گرایانه خود چند قدم به عقب برداشت.

آیا اختلافاتی بین ایالات متحده و هند در زمینه هایی مانند حقوق بشر وجود خواهد داشت؟ کاملا. اما ، برخلاف تعاملات در مورد اختلاف نظر با دولت ترامپ ، من اطمینان دارم که دو طرف همه اختلافات را به روشی بالغ ، حرفه ای و دیپلماتیک کنترل خواهند کرد.

نمایندگی هندی-آمریکایی

با توجه به سوابق دولت های قبلی دموکرات ها ، می توان انتظار حضور چشمگیر هندی-آمریکایی ها در کاخ سفید بایدن را داشت. در حال حاضر اوباما رکورددار معرفی و انتصاب بیشترین تعداد هندی-آمریکایی است. اکنون ، با قضاوت از حضور آنها در کمیته های مختلف انتقال ، به نظر می رسد که گروه حتی بزرگتری از هندی آمریکایی ها پس از 20 ژانویه در قوه مجریه مشغول به کار خواهند شد.

رئیس جمهور منتخب نزدیک به دوازده هندی آمریکایی را برای خدمت در تیم های بررسی آژانس انتقال 500 عضوی خود انتخاب کرده است. سه تیم توسط هندوستان آمریکایی هدایت می شوند. استاد استنفورد ، آرون ماجومدار ، تیم بررسی گروه انرژی را رهبری می کند. رهول گوپتا ، رئیس ارشد پزشکی و بهداشت مارس دیمز ، ریاست دفتر تیم سیاست ملی دارو را بر عهده دارد. تیم مدیریت کارکنان دفتر توسط مدیر عامل خیرخواهانه Northwest Kiran Ahuja هدایت می شود.

به همین ترتیب ، کارگروه Covid-19 13 نفره رئیس جمهور منتخب دارای سه هندی آمریکایی است. از رئیس مشترک ویوک مورتی ، یک جراح سابق جراح ، به عنوان یک کاندیدای بالقوه برای شغل برتر بهداشت و خدمات انسانی نام برده می شود. در دولت جدید ، هیچ یک از اعضای کابینه نقش مهمتری نسبت به دبیر HHS ، که مسئولیت مبارزه با Covid-19 را بر عهده خواهد داشت ، که توسط بایدن به عنوان اولویت شماره یک وی توصیف شده ، نخواهد داشت.

آنچه وجود تعداد بی سابقه هندی آمریکایی ها در تیم های مختلف انتقال و گروه ویژه Covid-19 نشان می دهد ، تخصص باورنکردنی و استعدادهای عمیق در جامعه در زمینه های مختلف مانند مراقبت های بهداشتی ، فناوری ، حقوق ، اقتصاد و دارایی، مالیه، سرمایه گذاری. با توجه به این ، شکی نیست که آمریکایی های هندی آمریکایی به خوبی در دولت بایدن نشان داده خواهند شد.

جامعه ، مانند اکثر گروه های اقلیت ، برای ده ها سال به طور قابل اعتماد دموکراتیک بوده است. تعدادی از هندی آمریکایی ها برای پیروزی در بلیط بایدن-هریس بسیار تلاش کردند. نمایندگی آنها پاداشی عادلانه برای جامعه به خاطر وفاداری و سخت کوشی اش خواهد بود. مهمتر از آن به دلیل صلاحیت و تعهد آنها در مورد کشور ، برای کل ایالات متحده نیز مفید است.

(فرانک اف. اسلام کارآفرین ، رهبر مدنی و رهبر اندیشه مستقر در واشنگتن دی سی است. نظرات بیان شده در اینجا شخصی است)