چین می گوید COVID-19 در میان انتقادات روزافزون ، در صادرات بیشتر ماهی از هند شناسایی شده است

پکن: مقامات چینی ادعا کرده اند که در میان انتقادات فزاینده از سوی چندین کشور مبنی بر اینکه آزمایشات و محدودیت ها بر اساس علم نیست و باعث اختلال در تجارت می شود ، ردپای COVID-19 در واردات زنجیره سرد بیشتر از کشورهای مختلف از جمله هند یافت شد.

گلوبال تایمز روز چهارشنبه گزارش داد ، واردات زنجیره ای سرد از هند ، روسیه و آرژانتین در یک روز در چین برای COVID-19 مثبت است.

در این گزارش آمده است که دو بسته ماهی دریایی منجمد هند ، یک نمونه بسته بندی ماهی قزل آلا منجمد روسی و دو نمونه گوشت گاو منجمد آرژانتین از نظر COVID-19 مثبت هستند.

مقامات چینی گفتند که رد ویروس کرونا در بسته های 20 کشور وجود دارد.

این دومین بار است که مقامات چینی ادعا می کنند ویروس کرونا را در صادرات ماهی هند پیدا کرده اند.

در تاریخ 13 نوامبر ، اداره کل گمرک چین پس از پیدا شدن COVID-19 در بسته بندی خارجی برخی از نمونه های دریای منجمد ، واردات محصولات دریایی از یک شرکت هندی را از جمعه به مدت یک هفته متوقف کرد.

در 16 نوامبر ، نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردرن ، اظهارات مقامات چینی را مبنی بر اینکه محصولات گوشتی از کشور وی دارای ویروس کرونا است ، زیر سال برد.

“این برای نیوزیلند فوق العاده مهم است. ما اطمینان داریم که محصولات ما با توجه به اینکه اساساً عاری از COVID است ، با علائم COVID روی آن صادر نمی شود و نمی شود. ”

ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، در پاسخ به سوالی درباره انتقاد نیوزلند و سایر کشورها مبنی بر اینکه محدودیت اخیر COVID-19 در محصولات وارداتی چین مبتنی بر علم نیست و تهدید به اخلال در تجارت است ، در پاسخ گفت: .

وی در جلسه توجیهی رسانه ای در اینجا در مورد چهار شنبه.

ژائو گفت: “ما با توجه به توسعه وضعیت اپیدمی و نیاز به پیشگیری و كنترل ، اقدامات مربوطه را به موقع تنظیم خواهیم كرد.”