کمک هزینه عزیزگی: مرکز افزایش محبوبیت Dearness Allowance برای کارمندان CPSE تا ژوئن سال آینده مسدود می کند

دولت تصمیم گرفت افزایش کارمزد محبوبیت (DA) را برای کارمندان شرکتهای بخش عمومی مرکزی (CPSE) که با توجه به دستورالعملهای پرداخت کمک هزینه عزیز صنعتی (IDA) از اول اکتبر تا 30 ژوئن سال آینده ، ترسیم می کنند ، مسدود کند.

“با توجه به بحران ناشی از COVID-19 ، تصمیم گرفته شده است که اقساط اضافی کمک هزینه محترم قابل پرداخت به کارکنان شرکتهای بخش عمومی مرکزی که حقوق و دستمزد را طبق 2017 ، 2007 ، 1997 ، 1992 و 1987 دستورالعملهای تجدید نظر در پرداخت IDA پرداخت می کنند ، از تاریخ 01.10.2020 پرداخت نمی شود ، “در یک یادداشت از بخش شرکت های عمومی در روز پنجشنبه گفت.

در این تفاهم نامه آمده است که اقساط اضافی DA که از ژانویه و مارس سال آینده تأمین می شود نیز پرداخت نمی شود و افزود که DA با نرخ های فعلی از ژوئیه همچنان پرداخت می شود.

در این گزارش آمده است ، هنگامی که تصمیم برای آزاد کردن اقساط آینده DA گرفته شود ، نرخ ها به صورت آینده ترمیم می شوند و در بازنگری نرخ از 1 ژوئیه 2021 قرار می گیرند.

با این حال ، “هیچ بدهی معوقه ای از دوره 01.10.2020 تا 30.06.2021 پرداخت نمی شود”.

دولت گفت ، در حالی که آخرین دستورالعمل ها برای مدیران و ناظران غیر اتحادیه CPSE اعمال می شود که مقیاس های پرداختی IDA را تعیین می کنند ، نرخ DA برای کارکنانی که مقیاس دستمزد کمک هزینه محبوبیت مرکزی را ترسیم می کنند ، از قبل منجمد شده است.

DA به کارمندان دولت مرکزی به عنوان درصدی از حقوق پایه آنها پرداخت می شود تا هزینه زندگی را مانند تورم تنظیم کرده و درآمد واقعی آنها را از فرسایش حفظ کند. از 1 ژانویه و 1 ژوئیه هر سال دو بار تجدید نظر می شود.

در ماه آوریل ، وزارت دارایی افزایش قیمت DA را برای همه کارمندان دولت مرکزی از ژانویه سال جاری منجمد کرد ، در حالی که در آغاز سال آینده نیز مسدود شدن افزایش نرخ وجود دارد.

در اوایل ماه مارس ، هیئت دولت تصمیم گرفته بود تا از اول ژانویه DA و 4٪ را به صورت گذشته نگر افزایش دهد و نرخ موثر را به 21٪ برساند. دولت گفته بود ، این اقدام ، مطابق با هفتمین کمیسیون پرداخت مرکزی ، به نفع 48 کارمند است.