گزارش: کرملین مقامات بلندپایه را از استعفا به دلیل درگیری روسیه و اوکراین منع کرد

توسط میز اخبار هند امروزمنابعی در روز دوشنبه به یک شبکه تحقیقاتی iStories گفتند کرملین مقامات بلندپایه روسیه را از استعفا در بحبوحه جنگ جاری در اوکراین منع کرده و آنها را به تعقیب کیفری تهدید کرده است. یک منبع نزدیک به دولت ریاست جمهوری به iStories گفت که این ممنوعیت غیررسمی در شرایطی صورت گرفت که چندین مقام ابراز تمایل به استعفا کردند.

این منبع گفت: “اگر همه بروند، کنترل از دست خواهد رفت.” این منبع همچنین گفت که از کارمندان دولت انتظار می رود “وحدت را به نمایش بگذارند”.

یکی از کارمندان سابق سرویس امنیت فدرال (FSB) به iStories گفت که او از «حداقل دو مورد می‌داند که فرمانداران سعی کردند پست‌های خود را ترک کنند، اما نه تنها توسط وزارت سیاست داخلی منع شدند، بلکه به آنها اشاره شد که ممکن است با آنها روبرو شوند. تعقیب کیفری». او تأیید کرد که این ممنوعیت غیررسمی و اساساً غیرقانونی است.

او گفت که قطعاً استثناهایی برای این ممنوعیت وجود دارد، با احتمال منصفانه مقاماتی که به دلایل بهداشتی یا فساد از سمت خود رها می شوند. او گفت، تا این لحظه، “تعدادی از مقامات حاضرند بهای گزافی را برای فرصتی که اکنون بی سر و صدا و با احتیاط ترک کنند، بپردازند”.

همچنین بخوانید | درگیری روسیه و اوکراین: G7 تحریم های روسیه را تشدید می کند. فرانسه و آلمان وعده کمک های سنگین به اوکراین می دهند

علاوه بر این، طبق فرمان بسیج که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سپتامبر 2022 امضا شد، اعضای سرویس های ویژه، از جمله اکثر کارکنان FSB، حتی پس از پایان قراردادشان نمی توانند استعفا دهند.

کرملین در گذشته ممنوعیت های مشابهی را اعمال کرده بود که یکی از آنها محدودیت هایی را برای سفر به خارج از کشور برای مقامات عالی رتبه، نمایندگان مجلس، فرمانداران و مدیران ارشد شرکت های دولتی ایجاد کرد. گزارش ها حاکی از آن است که تلاش های دولت ریاست جمهوری روسیه در تلاشی برای جلوگیری از “فرسودگی رسمی” و مانع تراشی توسط اطلاعات خارجی است.

یک مقام بلندپایه به iStories گفت که بدون داشتن آزادی برای رفتن به جایی بدون مجوز خاص، مقامات گذرنامه‌های کارکنان FSB را مصادره کرده‌اند. یکی از مقامات کرملین نزدیک به پوتین به iStories گفت که رئیس جمهور روسیه خود همه لیست ها را بررسی می کند تا بفهمد چه کسی و برای چه اهدافی به خارج از کشور پرواز می کند، حتی در بحبوحه درگیری های جاری.