یک مهندس چینی در پاکستان به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شد

نوشته گیتا موهان: یک شهروند چینی که بر روی سدی در استان خیبر پختونخوا پاکستان کار می کرد، شامگاه یکشنبه توسط پلیس محلی به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شد.

به گزارش رسانه های محلی، این مرد که مهندس شرکت گروه چینی گژوبا است، بر سر وقفه های طولانی برای نماز و سرعت پایین کار در ماه رمضان با کارکنان محلی مشاجره شدیدی داشت.

پلیس پس از آن فراخوانده شد که یک گروه خشمگین در محل تجمع کردند تا به این شهروند چینی به اتهام اظهارات توهین آمیز در محل کار حمله کنند.

او در یک کمپ در پروژه برق آبی داسو در حدود 350 کیلومتری شمال اسلام آباد مستقر شد.

بر اساس گزارش ها، این مرد در یک ایستگاه پلیس در منطقه دورافتاده کوهستان استان خیبر پختونخوا بازداشت شده است. پس از کشته شدن 9 شهروند چینی در یک بمب گذاری انتحاری در ژوئیه 2021، تدابیر امنیتی برای اتباع چینی که در پروژه نیروگاه برق آبی داسو توسط بانک جهانی کار می کردند، تشدید شد.

این اولین بار نیست که یک تبعه خارجی در پاکستان به توهین به مقدسات متهم می شود.

همچنین بخوانید | گروه حقوق بشر می گوید که قوانین جدید توهین به مقدسات پاکستان ممکن است علیه اقلیت ها “سلاح” شود

در دسامبر 2021، پریانتا دیاواداناژ (48 ساله) ملی پوش سریلانکایی، مدیر کارخانه در شهر سیالکوت، تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بدنش به اتهام توهین به مقدسات به آتش کشیده شد.

دیاوداناژ توسط کارگران یک کارخانه تجهیزات ورزشی در منطقه سیالکوت شرقی پاکستان که در آن مدیر بود کشته شد.

همچنین بخوانید | دادگاه پاکستان 6 نفر را به اتهام قتل یک مرد سریلانکایی به اعدام محکوم کرد

به گزارش رسانه ها، جلسه شورای قبیله ای روز دوشنبه برای تصمیم گیری درباره ثبت شکایت توهین به مقدسات علیه این مرد چینی برگزار می شود یا خیر.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر، او برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار که می‌تواند به یک حادثه دیپلماتیک بین پاکستان و چین تبدیل شود، در بازداشت حفاظتی است.