آشنایی با کابل HDMI و انواع آن

همچنین نرخ نوسازی 120 هرتز و 144 هرتز در حال کسب محبوبیت میان گیمرها هستند. برای گیمرها DP بهترین انتخاب موجود است، به ویژه اگر به دنبال نرخ فریم دهی بالا و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز در وضوح 4K یا بالاتر باشید. نکته: برای اجرای این برنامه نیاز به دسترسی Administrator است، اگر هشدار داد، پسورد خود را وارد کرده و یا اجازه دسترسی را بدهید. پاسخ در واقع ساده است، کابلی که فیلم را نمایش می دهد؛ یعنی اگر آن کابل ارزان قیمتی که در پمپ بنزین خریداری کرده اید و به شما امکان می دهد تصویر DVR خود را روی مانیتور Full HD بگیرید، کابل دیگری که هزینه بسیار بیشتری دارد، یک تصویر بهتر ارائه نمی دهد. گوشی اندرویدی شما هم برای پشتیبانی از قابلیت میراکست باید حتما از اندروید ۴.۲ یا نسخههای بالاتر آن بهرهمند باشد. اما روش وایرلس یا بیسیم که با استفاده از آن میتوانید گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون وصل کنید، مربوط به بکارگیری دانگل کروم کست گوگل (Google Chromecast) میشود. کابل HDMI دارای یک پورت رابط با 19 پین است و تمام دیتای که از آن عبور می کند غیره فشرده، اما رمز شده است.

۲۱۶۰ px) را نیز پشتیبانی کند که در مقایسه با VGA و DVI فوقالعاده بهتر است. عملکرد سختافزاری ایکس باکس سری ایکس در طی سال گذشته فوقالعاده بوده است؛ اما باید ببینیم با عرضهی بازیهای جدید و نسل نهمی، آیا این کنسول باز هم در اجرای بازیها همینقدر خوب عمل خواهد کرد یا خیر. 1.3: این نوع کابل در ژوئن سال 2006 میلادی تولید و به بازار عرضه شد. HDMI مخفف کلمه High-Definition Multimedia Interface است؛ معنی لغوی آن در زبان فارسی رابط چند رسانه ای اچ دی یا رابط چند رسانه ای با کیفیت بالاست؛ این پورت برای اولین بار در سال 2003 به بازار عرضه شد و یکی از مهم ترین کاربردهای کابل اچ دی ام آی انتقال داده ها از کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون بدون کاهش کیفیت است. تفاوت اصلی این است که VGA از سیگنال های آنالوگ استفاده می کند در حالی که HDMI از سیگنال های دیجیتال استفاده می کند؛ به عبارت دیگر، آن ها از فناوری متفاوتی برای انتقال داده استفاده می کنند.

شما می توانید از HDMI برای انتقال داده های ویدیویی فشرده نشده یا داده های صوتی دیجیتال فشرده شده از دستگاه های سازگار با HDMI استفاده کنید و به یک سیستم سازگار تبدیل کنید. از مهم ترین کاربردهای این کابل انتقال داده ها از کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون است. این کابل این توانایی را دارد که تصویرهایی با درجه وضوح بیشتر از 1080 پیکسل و با سرعت 60 فریم در هر ثانیه انتقال دهد. کابل اچ دی ام آی، امکان نقل و انتقال تصویرهایی با درجه وضوح بیشتر از 1080 پیکسل و با سرعت 60 فریم در هر ثانیه را برای کاربر فراهم می کند. زمانی که شما کامپیوتر یا لپ تاپ خود را توسط یک کابل اچ دی ام آی به تلوزیون ، ویدیو پروژکتور وصل میکنید ممکن است هنگام پخش فیلم ، هیچ صدایی از اسپیکر شنیده نشود .در بیشتر مواقع علت عدم پخش صدا توسط رابط hdmi تنظیم نبودن قسمت Sound Setting در ویندوز می باشد. با این سیستم، کاربران خانگی می توانند تنها با یک کابل، تصاویر و صدای دیجیتال را به بهترین شکل ممکن دریافت نمایند و دارای یک سینمای خانگی با بهترین کیفیت باشند.با استفاده از کابلهای HDMI شما می توانید بهترین کیفیت صدا و تصویر را از تلویزیون HD خود دریافت نمایید که برای پخش فیلم های Blue ray و HD-DVD بسیار مهم و ضروری می باشد.

بررسی کنید که آیا شما می توانید تلویزیون را به عنوان مانیتور دوم کابل hdmi یک به دو مشاهده کنید. توجه : اگر نمی توانید دستگاه HDMI را در اینجا پیدا کنید ، باید در قسمت خالی کلیک راست کنید. این نوع اتصال (HDMI) توسط کارتهای گرافیکی مثل کارتهای گرافیکی nvidia سری 8 پشتیبانی میشود و دارای خروجی HDMI میباشند و صدا به همراه تصویر توسط یک کابل نازک شبیه USB انتقال پیدا میکنند. این تقویت معمولا برای کابلهای بلندتر مورد استفاده قرار میگیرد، اما میتواند برای ساخت یک کابل کوتاه نازکتر و با انعطاف زیاد هم استفاده شود. توانستند آلیاژ استفاده شده در ساخت و حتی پوشش دور کابل را نیز ارتقا دهند. به خاطر محدودیتهای پهنای باند، اکثر این دستگاههای مبدل فقط 1080p را پشتیبانی میکنند، اما برخی 3D را نیز میتوانند منتقل کنند. این بستگی به پروژه ای که در حال اجرا می­باشد، دارد. همچنین در مقابل تأخیر ورودی، عملکرد بهتری دارد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت hdmi 3m cable.