آنچه لازم است در مورد میگو بدانیم

سریعتر از یک گلوله با سرعت زیاد، این … میگوی تپانچه ای است!

برای خرید میگو صورتی تازه و صید روز ( درشت و متوسط ) کلیک کنید

در نگاه اول، میگوی تپانچه ای ممکن است بیشتر آقای کرابس به نظر برسد تا بوچ کسیدی، اما این بی مهرگان کوچک دارای پانچ قدرتمندی است. گاهی اوقات تحت الشعاع میگوی بسیار قدرتمند و بسیار رنگارنگ آخوندکی، زمان آن فرا رسیده است که میگوی دلهره آور به رسمیت شناخته شود که شایسته آن است.

 

میگوی تپانچه ای که به آن میگوی کوبنده نیز گفته می شود، سخت پوستی از خانواده آلفیداها است. دو پنجه جلوی آنها اندازه های متفاوتی دارند که یکی از آنها به طور قابل توجهی بزرگتر از دیگری است. صدها گونه در سراسر جهان یافت می شود، اما بیشتر گونه ها در صخره ها و بسترهای علف دریایی در مناطق معتدل و گرمسیری یافت می شوند. آنها خیلی بزرگ نیستند و اندازه آنها فقط به چند اینچ می رسد، اما پنجه های بزرگ آنها می تواند تا نصف طول بدن خود رشد کند.

 

این پنجه بزرگ قدرت فوق العاده میگوی تپانچه ای را نگه می دارد. وقتی میگوی تپانچه ای طعمه را در نزدیکی حس می کند، قسمت بالایی پنجه بزرگ خود را باز می کند و اجازه می دهد مقداری آب وارد محفظه کوچکی در چنگال شود. سپس، هنگامی که گیره پایین می آید، فشار ناشی از یک پیستون کوچک روی پنجه بالایی، آب را از محفظه خارج می کند. این به قدری سریع اتفاق می افتد که حباب ایجاد می کند. و نه هر حباب دیگری: این حباب ها می توانند با سرعت 60 مایل در ساعت سرعت بگیرند، به اندازه ای سریع که طعمه را بیهوش کند یا بکشد! هنگامی که حباب ها بیرون می زند، صدای “فوق العاده” ایجاد می شود که نام این میگوها را می دهد.

 

صدای حباب ها بلند است. مثل، واقعا با صدای بلند. صدای یک گونه از میگوهای تپانچه ای که اخیراً کشف شده است به نام Synalpheus pinkfloydi (نامش را از نام چیز دیگری که همچنین بلند و بسیار جذاب است: Pink Floyd) می تواند به 210 دسی بل برسد. این صدای بلندتر از یک گلوله واقعی است که حدود 140 تا 175 دسی بل است. با گذاشتن سر خود در زیر آب روی صخره و گوش دادن به صدای “snap snap snap” می توانید آنها را خودتان بشنوید.

 

ضربه محکم میگوی تپانچه برای چیزی بیشتر از صرف ناهار مفید است. پنجه قدرتمند آن می تواند شکارچیان یا رقبای دیگری را که به دنبال تسخیر لانه میگو هستند، منصرف کند. همچنین نرها را برای خانم‌ها جذاب‌تر می‌کند – پنجه‌های بزرگ‌تر نشان می‌دهد که آنها جفت بهتری هستند.

 

با این حال، فقط به این دلیل که میگوهای تپانچه ای سلاح بزرگی دارند به این معنی نیست که نمی توانند خوب بازی کنند. برخی از گونه‌ها روابط همزیستی با سایر موجودات دارند، به این معنی که با هم کار می‌کنند، بنابراین یک یا هر دو گونه سود می‌برند. برخی از گونه ها با گوبی ها، نوعی ماهی کوچک، خانه مشترک دارند. گوبی در حالی که میگو لانه خود را حفر می کند مراقب شکارچیان است، و پس از اتمام لانه، گوبی در حالی که آنها به دنبال غذا هستند به دنبال تهدید می گردد. اگر گوبی علامت دهد که خطر نزدیک است، هر دو با سرعت به خانه محافظ خود برمی گردند.

 

قدرت مبارزه مگا و مهارت های کار گروهی خوب – چه چیز دیگری برای یک ابرقهرمان می خواهید؟ در واقع، فیلم ابرقهرمانی جدید نتفلیکس Project Power موافق است: شخصیت جیمی فاکس پس از مصرف قرصی که قدرت‌های فوق‌العاده‌ای با الهام از حیوانات می‌دهد، قدرت میگوی تپانچه‌ای را دارد.

 

تبدیل شدن به جریان اصلی فرهنگ پاپ؟ اکنون این شناختی است که سزاوار این سخت پوستان اسلحه کش است!