آیا برای تعطیلات تابستانی در اروپا برنامه ریزی می کنید؟ در اینجا دلیلی است که ممکن است بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید

توسط آسوشیتدپرس: بریتیش ایرویز ده‌ها پرواز را در روز جمعه لغو کرد و مشکلات رایانه‌ای را عامل ایجاد اختلال در برنامه‌های هزاران مسافر در آغاز تعطیلات آخر هفته شلوغ – شروعی دشوار برای فصل سفر تابستانی در اروپا – دانست.

نقص‌های فنی و اعتصاب‌های کارکنان فرودگاه در سراسر اروپا نگرانی‌هایی را در مورد تکرار هرج و مرج سفرهای هوایی تابستان گذشته پس از همه‌گیری که منجر به تأخیر، لغو و کوه‌هایی از چمدان‌های گمشده از لندن به سوئد تا آمستردام شد، برانگیخت.

بیشتر 42 پروازی که در لندن تحت تأثیر قرار گرفتند، در مسیرهای کوتاه مدت به و از هیترو، شلوغ ترین فرودگاه اروپا بودند. مشکلات رایانه ای در روز پنجشنبه باعث شد هواپیماها و خدمه از موقعیت خود در روز جمعه خارج شوند، که انتظار می رفت شلوغ ترین روز برای سفرهای هوایی بریتانیا از قبل از همه گیری ویروس کرونا باشد.

بخوانید | نوجوان آمریکایی پدر و مادر، خواهر و برادر را به قتل می رساند، ادعا می کند که آنها “آدمخوار” بودند که قصد داشتند او را بخورند

پروازهای دیگر با تاخیر انجام شد و برخی از مسافران نتوانستند به صورت آنلاین چک‌این کنند. انتظار می رود که سفر در چند روز آینده به ویژه شلوغ باشد زیرا تعطیلات سه روزه آخر هفته با شروع تعطیلات یک هفته ای برای اکثر مدارس در بریتانیا همزمان است.

بریتیش ایرویز در وب سایت خود گفت: «ما از یک مشکل فنی آگاه هستیم که سخت برای رفع آن تلاش کرده ایم.

این صنعت در حال آماده شدن برای فصل شلوغ تابستان است و امیدوار است از تکرار این بی نظمی در سال گذشته جلوگیری کند، زمانی که فرودگاه ها و خطوط هوایی تلاش کردند تا با تقاضایی که پس از کاهش محدودیت های همه گیر دوباره افزایش یافته بود، پاسخ دهند.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی یا یاتا در این ماه گفت: «در حالی که می‌توان برخی اختلالات را انتظار داشت، اما این انتظار واضح وجود دارد که مشکلات تشدید شده در برخی از فرودگاه‌های اصلی در سال 2022 حل شود».

بخوانید | ایالات متحده: خرس گرسنه کارکنان را ترساند، 60 کیک کوچک از نانوایی کانکتیکات دزدید | تماشا کردن

برای پاسخگویی به تقاضای شدید، خطوط هوایی برنامه‌ریزی‌هایی را بر اساس ظرفیتی که فرودگاه‌ها، کنترل مرزها، کارکنان زمینی و ارائه‌دهندگان خدمات ناوبری هوایی اعلام کرده‌اند، برنامه‌ریزی می‌کنند. گروه صنعت هواپیمایی گفت: در ماه‌های آینده، همه بازیگران صنعت اکنون نیاز به ارائه دارند.

یاتا هشدار داد که اعتصاب‌ها، از جمله توسط کارکنان فرودگاه مانند کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی، به‌ویژه در مکان‌هایی مانند فرانسه «علت نگرانی» است. اقدامات کارگری کارگران فرانسوی که با دولت بر سر اصلاحات بازنشستگی می جنگند، منجر به لغو 30 درصد از پروازها در دومین فرودگاه شلوغ پاریس، اورلی، در برخی روزها شده است.

در بریتانیا، نگهبانان امنیتی هیترو پس از ترک شغل در اوایل سال جاری، از جمله عید پاک، اعتصاب سه روزه‌ای را به دلیل دستمزد آغاز کردند.

اعتصابات یک مسئله بوده است، اما «اقدامات کاهشی که اجرا شده به این معنی است که در اکثریت قریب به اتفاق موارد، مردم می‌توانند همانطور که انتظار می‌رفت از بریتانیا سفر کنند، و ما انتظار داریم که در ماه‌های تابستان نیز همینطور باشد. جولیا لو بوئسید، مدیر عامل شرکت Advantage Travel Partnership که نماینده حدود 350 آژانس مسافرتی بریتانیا است، گفت.

او گفت: «این صنعت از قطعات متحرک بسیاری ساخته شده است و پیمایش برخی از مسائل خارج از کنترل ما در دوره‌های بسیار شلوغ فشار بیشتری را بر کل اکوسیستم وارد می‌کند.»

بخوانید | “به شدت، غیر ضروری”: ایالات متحده درگیری های کوزوو و صربستان را محکوم می کند، از مقامات می خواهد که عقب نشینی کنند