ارتش پاکستان عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان را به اتهامات غیرمسئولانه و بی‌اساس علیه افسر ISI محکوم کرد.

توسط Press Trust of India: ارتش پاکستان روز دوشنبه عمران خان را به دلیل اتهامات “بسیار غیرمسئولانه و بی اساس” او علیه یک افسر در حال خدمت ISI بدون هیچ مدرکی مورد انتقاد قرار داد زیرا جنگ لفظی جدیدی بین ارتش قدرتمند و نخست وزیر سابق درگرفت.

روابط عمومی بین‌سرویس (ISPR) – شاخه رسانه‌ای ارتش – در بیانیه‌ای شدیداً گفت که “ادعاهای ساختگی و بدخواهانه خان بسیار تاسف بار، تاسف بار و غیرقابل قبول است.” در این بیانیه آمده است: «این یک الگوی ثابت برای یک سال گذشته بوده است که در آن مقامات نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی برای پیشبرد اهداف سیاسی هدف تلقین‌ها و تبلیغات پر شور قرار می‌گیرند.»

این بیانیه دو روز پس از آن صادر شد که این بازیکن 70 ساله سابق کریکت که به سیاستمداری تبدیل شده بود، در یک گردهمایی روز شنبه، ژنرال فیصل نصیر از سازمان جاسوسی اطلاعات بین‌سرویس (ISI) را به سازماندهی برنامه‌هایی برای قتل او متهم کرد.

از رهبر سیاسی مربوطه می‌خواهیم به راه‌های قانونی متوسل شود و از اظهارات نادرست خودداری کند. موسسه ISPR این حق را برای خود محفوظ می دارد که در برابر اظهارات و تبلیغات آشکارا نادرست و نادرست اقدام کند.

همچنین بخوانید | عمران خان در پرونده EC وثیقه گرفت. خواجه آصف وزیر دفاع می گوید که پاکستان قصور کرده است. بیشتر

پیش از این، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، رئیس تحریک انصاف پاکستان را به اتهام “بدگویی و تهدید” ارتش و سازمان های اطلاعاتی به خدمت گرفت.

«اقدام عمران نیازی در مورد توهین و تهدید مداوم ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان به خاطر دستاوردهای کوچک سیاسی بسیار محکوم است. وی روز یکشنبه در توئیتی نوشت: طرح اتهامات او بدون هیچ مدرکی علیه ژنرال فیصل نصیر و افسران سازمان اطلاعات ما مجاز نیست و قابل تحمل نخواهد بود.

شریف، خان را به دلیل ادعای این که سرلشکر نصیر از آی اس آی، که گفته می شود دو بار قصد کشتن او را داشت، در قتل وحشیانه روزنامه نگار ارشد ارشد شریف نیز دست داشته، سرزنش کرد.

ارشد شریف که منتقد ارتش بود، روز اکتبر گذشته پس از فرار از کشور کنیا توسط پلیس در کنیا به ضرب گلوله کشته شد و دلیل آن تهدید سازمان های امنیتی برای جانش بود. قتل ارشد شریف خشم پاکستان را برانگیخت.

پلیس کنیا در گزارش اولیه گفته بود که این مرد 49 ساله در یک وسیله نقلیه در حال حرکت به دلیل هویت اشتباه به ضرب گلوله کشته شده است.

خان پیش از این ژنرال نصیر را به همراه نخست وزیر شریف و وزیر داخله رعنا ثناالله به سوءقصد به جان وی در نوامبر سال گذشته در وزیرآباد استان پنجاب متهم کرده بود که در آن سه گلوله به پایش خورد.

خان پرسید: «به عنوان کسی که در چند ماه گذشته دو بار مورد سوءقصد قرار گرفته است، می‌توانم جرأت کنم سؤال زیر را از اس اس (شهباز شریف) بپرسم» و چندین سؤال انتقادی در مورد نقش مقامات ارتش مطرح کرد.

همچنین بخوانید | “پاکستان تحقیر شده”: عمران خان از بلاول بوتو برای سفر به هند انتقاد کرد

خان از او پرسید که آیا او به عنوان یک شهروند، حق دارد کسانی را که «احساس می‌کنم مسئول حملات ترور علیه من بوده‌اند؟» معرفی کند، و به دنبال آن سؤال کرد: «چرا از حق قانونی و قانونی خود برای ثبت یک FIR محروم شدم؟» سپس او این سوال انتقادی را در مورد فراخواندن هر یک از ارتش در صورت تخطی از قانون مطرح کرد. «آیا توئیت اس اس (شهباز شریف) به این معنی است که افسران نظامی فراتر از قانون هستند یا نمی توانند مرتکب جرم شوند؟ اگر ادعا کنیم یکی از آنها مرتکب جرم شده است، چگونه به این نهاد بدگویی می شود؟» خان پرسید.

او همچنین این سوال را مطرح کرد که چه کسی به اندازه کافی قدرتمند بود که در زمانی که دولت حزب تحریک انصاف او در استان پنجاب قدرت داشت، تیم تحقیقات مشترک وزیرآباد را خراب کند.

خان در ماه آوریل پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات سیاست خارجی مستقل خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار می داد.

خان که در سال 2018 به قدرت رسید، تنها نخست وزیر پاکستان است که با رای عدم اعتماد در پارلمان برکنار شد.

او از آن زمان از ارتش انتقاد کرده است، زیرا ادعا می کند که برکناری او بدون اشاره دستگاه قدرتمند امکان پذیر نیست، اتهامی که ارتش آن را رد کرده است.