اوکراین می گوید نیروهای پوتین در حال فرار از باخموت هستند. کرملین اعتراف کرد که مبارزات انتخاباتی «بسیار دشوار» است

توسط رویترز: یک یگان اوکراینی روز چهارشنبه اعلام کرد که یک تیپ روسی را در نزدیکی پایگاه باخموت در حادثه ای که بر وظیفه ای که کرملین با آن روبه رو است در حالی که آن را عملیات نظامی “بسیار دشوار” می خواند، منهدم کرده است.

به نظر می رسد که ادعای این یگان، اظهارات یوگنی پریگوژین، رئیس ارتش خصوصی واگنر را تایید می کند که روز سه شنبه گفت که تیپ روسی مواضع خود را در باخموت، هدف اصلی مسکو در حمله زمستانی خود و صحنه خونین ترین نبرد زمینی در اروپا از آن زمان، رها کرده است. جنگ جهانی دوم.

سرهنگ الکساندر سیرسکی، که فرماندهی نیروی زمینی اوکراین را بر عهده دارد، گفت که واحدهای روسی در برخی از مناطق باخموت تا دو کیلومتر (1.2 مایل) در نتیجه حملات متقابل عقب‌نشینی کرده‌اند. او هیچ جزئیاتی ارائه نکرد.

رویترز نتوانست به طور مستقل وضعیت را در محل تایید کند. واحدهای واگنر یک حمله چند ماهه روسیه به شهر شرقی را رهبری کردند و متحمل خسارات سنگین شدند، اما نیروهای اوکراینی می گویند که حمله متوقف شده است.

خبرگزاری تاس به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به یک شبکه تلویزیونی صرب بوسنی گفت: “عملیات ویژه نظامی ادامه دارد. این یک عملیات بسیار دشوار است و البته اهداف مشخصی در یک سال محقق شده است.”

پسکوف با اشاره به حملات موشکی روسیه در اوکراین گفت: «ما توانستیم ماشین نظامی اوکراین را تا حد زیادی شکست دهیم. “این کار ادامه خواهد داشت”.

پسکوف گفت که تردیدی ندارد که باخموت “اسیر خواهد شد و تحت کنترل خواهد بود”. او همچنین گفت که کمپین روسیه در شرق اوکراین به کندی پیش می‌رود زیرا روسیه «جنگ نمی‌کند».

او گفت: “جنگ یک موضوع کاملاً متفاوت است – به معنای تخریب کامل زیرساخت ها، به معنای نابودی کامل شهرها است.” ما این کار را انجام نمی دهیم. ما سعی می کنیم زیرساخت ها را حفظ کنیم و جان انسان ها را حفظ کنیم.»

اظهارات پسکوف به ادعاهایی مبنی بر اینکه تیپ 72 موتور تفنگ جداگانه روسیه مواضع خود را در حومه جنوب غربی باخموت رها کرده است، پرداخت.

تیپ سوم هجومی جداگانه اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: “این رسمی است. گزارش پریگوژین در مورد پرواز تیپ 72 تفنگ موتوری مستقل روسیه از نزدیکی باخموت و “500 جسد” روس ها به جای مانده صحت دارد.

یک تیپ روسی معمولا از چند هزار نیرو تشکیل شده است.

پریگوژین روز سه شنبه با شکایت از اینکه سربازانش تنها 10 درصد گلوله های مورد نیاز خود را دریافت کرده اند، گفت: “ارتش ما در حال فرار است. تیپ 72 صبح امروز سه کیلومتر مربع را از بین برد، جایی که من حدود 500 نفر را از دست داده بودم.”

پریگوژین در بیانیه‌ای بعداً در رسانه‌های اجتماعی گفت که نیروهای واگنر 170 متر (530 فوت) پیشروی کرده‌اند. نیروهای اوکراینی به مساحت 2.25 کیلومتر مربع محدود شدند. (فقط کمتر از یک مایل مربع) و در مناطق غربی پر از آپارتمان های بلند تحت فشار قرار گرفتند.

رئیس مزدور ارتش را به عهده می گیرد

پریگوژین با وزارت دفاع روسیه درگیر شده است و نگرانی خود را در مورد یک ضد حمله وعده داده شده اوکراین برای بازپس گیری سرزمینی که روسیه پس از آغاز تهاجم در 24 فوریه 2022 اشغال کرده بود، ابراز کرده است.

رومن سویتان، تحلیلگر نظامی اوکراینی، گفت که موفقیت ها در نزدیکی باخموت به منزله آغاز ضد حمله بود.

Svitan به رادیو NV اوکراین گفت: “ما کسانی هستیم که حرکت ها را برای پیشروی آغاز کردیم.” می توان گفت حمله ای که حداقل در شش ماه گذشته انتظارش را داشتیم حدود یک هفته پیش آغاز شد.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین در تلگرام نوشت که یگان های طرفدار کی یف روز چهارشنبه حتی یک موقعیت را در باخموت از دست نداده اند.

نیروهای روسیه در آنچه مسکو آن را یک عملیات نظامی ویژه می نامد به اوکراین حمله کردند و در ابتدا مقادیر زیادی از خاک را تصرف کردند، اما نیروهای کیف به عقب راندند. مقامات غربی تخمین می زنند که بیش از 200000 سرباز روسی کشته یا زخمی شده اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی عصر خود، تیپ سوم را نام برد و گزارش آن را “در مورد پرواز تیپ 72 تفنگ موتوری مستقل روسیه از نزدیک باخموت” ذکر کرد.

در بروکسل، مقام ارشد نظامی ناتو گفت که این جنگ به طور فزاینده ای نبردی بین تعداد زیادی از نیروهای روسی ضعیف آموزش دیده با تجهیزات قدیمی و نیروهای اوکراینی کوچکتر با سلاح ها و آموزش های غربی بهتر خواهد بود.

دریاسالار راب بائر، افسر هلندی که رئیس کمیته نظامی ناتو است، خاطرنشان کرد که روسیه تانک های T-54 را مستقر می کند – یک مدل قدیمی که در سال های پس از جنگ جهانی دوم طراحی شده بود.

در واشنگتن، مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، گفت که اجازه اولین انتقال دارایی های ضبط شده روسیه را برای استفاده در اوکراین داده است.