ایالات متحده: دوره تاریخ آفریقایی-آمریکایی پس از مناقشه سیاسی بازنگری می شود

توسط آسوشیتدپرس: هیئت کالج گفت تغییراتی در دوره جدید مطالعات آفریقایی-آمریکایی AP ایجاد خواهد شد، پس از آن که منتقدان گفتند آژانس در برابر فشارهای سیاسی تسلیم شده و چندین موضوع از جمله زندگی سیاه پوستان مهم است، غرامت های برده داری و زندگی عجیب و غریب را از چارچوب حذف کرده است.

در بیانیه ای در روز دوشنبه (به وقت محلی)، هیئت کالج گفت که کمیته توسعه و کارشناسانی که مسئول تالیف دوره Advanced Placement هستند “جزئیات این تغییرات را طی چند ماه آینده تعیین خواهند کرد.”

این شرکت گفت: «ما متعهد به ارائه یک رویارویی سرسختانه با حقایق و شواهد تاریخ و فرهنگ آفریقایی-آمریکایی هستیم.

هنوز مشخص نیست این تغییرات چیست و چه زمانی به اطلاع عموم خواهد رسید.

همچنین بخوانید | مرد آمریکایی در تیراندازی به نوجوان سیاه پوستی که به اشتباه در درب خانه اش حاضر شده بود، بی گناه است

این دوره در زمستان امسال زمانی مورد توجه ملی قرار گرفت که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، نامزد احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری در سال 2024، گفت که این دوره را در ایالت خود ممنوع خواهد کرد، زیرا یک دستور کار سیاسی را پیش می برد.

«در ایالت فلوریدا، استانداردهای آموزشی ما نه تنها مانع نمی شود، بلکه به آموزش تاریخ سیاه پوستان، همه چیزهای مهم نیاز دارد. این بخشی از برنامه درسی اصلی ما است. ما آموزش می خواهیم نه تلقین.»

اما برنامه درسی رسمی این دوره که پس از رد آن توسط دولت دیسانتیس منتشر شد، برخی از مؤلفه‌هایی را که با مخالفت فرماندار و دیگر محافظه‌کاران مواجه شده بود، کم اهمیت جلوه داد. هیئت مدیره کالج با هجمه ای از انتقاد از سوی فعالان و دانشمندان آفریقایی-آمریکایی مواجه شد که از این تصور که دوره به دلیل جنجال های سیاسی تغییر کرد، خشمگین شدند.

این دوره در 60 مدرسه در ایالات متحده راه اندازی شد و در سال تحصیلی آینده به 800 مدرسه و 16000 دانش آموز گسترش خواهد یافت.

شرکت تست غیرانتفاعی قبلاً گفته بود که بازنگری‌های این دوره به طور قابل‌توجهی کامل شده است و قبل از اینکه DeSantis مخالفت‌های خود را به اشتراک بگذارد، تحت تأثیر سیاسی قرار نگرفته است. مقامات هیئت مدیره کالج گفتند که توسعه دهندگان با اساتید بیش از 200 کالج، از جمله چندین مؤسسه تاریخی سیاه پوست، مشورت کردند و از معلمانی که کلاس را آزمایش می کردند، نظر گرفتند.

همچنین بخوانید | فرماندار تگزاس خواستار عفو مرد متهم به قتل در تیراندازی زندگی سیاه پوستان شد

این شرکت روز دوشنبه گفت که ایجاد این دوره، دسترسی به رشته‌ای را در اولویت قرار داده است که به طور گسترده برای دانش‌آموزان دبیرستانی در دسترس نیست، به علاوه ارائه آن محتوا برای هرچه بیشتر دانش‌آموزان – یک اشاره احتمالی به دانش‌آموزان در ایالت‌هایی که توسط محافظه‌کاران اداره می‌شود. شرکت تست غیرانتفاعی گفت: متأسفانه این دو هدف با هم تضاد پیدا کردند.

هیئت کالج دوره های AP را در سراسر طیف دانشگاهی، از جمله در ریاضیات، علوم، مطالعات اجتماعی، زبان های خارجی و هنرهای زیبا ارائه می دهد. دوره ها اختیاری هستند و در سطح کالج تدریس می شوند. دانش‌آموزانی که در امتحان نهایی نمره کافی کسب می‌کنند معمولاً در دانشگاه خود اعتبار درسی کسب می‌کنند.