باراک اوباما در میان 500 آمریکایی که به دلیل تحریم های آمریکا از ورود به روسیه محروم شده اند

توسط میز جهانی هند امروزبه گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در میان 500 شهروند آمریکایی است که در پاسخ به آخرین دور تحریم های اعلام شده از سوی واشنگتن ممنوع الخروج خواهند شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام پس از خودداری آمریکا در ماه گذشته از دادن ویزا به رسانه‌هایی که با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه به سازمان ملل سفر می‌کنند، صورت می‌گیرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «واشنگتن باید مدت‌ها پیش یاد می‌گرفت که حتی یک حمله خصمانه به روسیه بدون مجازات نمی‌ماند».

این وزارتخانه همچنین گفت که روسیه آخرین درخواست ایالات متحده برای دسترسی کنسولی به خبرنگار بازداشتی وال استریت ژورنال، ایوان گرشکویچ را که در مارس سال جاری به ظن جاسوسی دستگیر شده بود، رد کرده است.

به گزارش رویترز، اوایل روز جمعه، ایالات متحده اقدامات انضباطی علیه بیش از 300 هدف را با هدف تنبیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین و تشدید یکی از سخت‌ترین تحریم‌های اعمال شده تاکنون اعلام کرد.

«اقدامات امروز باعث سفت تر شدن بیشتر خواهد شد [Vladimir] جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: توانایی پوتین برای انجام تهاجم وحشیانه‌اش و تلاش‌های جهانی ما برای قطع تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها را پیش خواهد برد.

به گزارش گاردین، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم هایی را علیه 22 فرد و 104 نهاد با نقاط تماس در بیش از 20 کشور یا حوزه قضایی اعمال کرده است، از جمله شرکت هایی که قطعات الکترونیکی، نیمه هادی ها و میکروالکترونیک را وارد روسیه می کنند، ارسال می کنند یا تولید می کنند.