بازداشت عمران خان: دولت پاکستان در پنجاب تیم تحقیقاتی برای دستگیری عاملان خشونت تشکیل می دهد

از حمزه عامر: دولت ایالت پنجاب پاکستان تصمیم به تشکیل یک تیم تحقیقاتی مشترک برای یافتن مقصران خشونت هایی که این هفته در سرتاسر پاکستان به دنبال دستگیری عمران خان نخست وزیر سابق در ارتباط با پرونده فساد القادر تراست رخ داد، گرفته است.

این تیم رویدادهای خشونت آمیز را از 9 ماه مه، زمانی که عمران خان دستگیر شد، بررسی کرده و گزارشی را به دولت استانی ارائه خواهد کرد.

به گفته محسن نقوی، رئیس دولت موقت، همه مجرمان دستگیر خواهند شد و پرونده های ترور علیه آنها سیلی خواهد شد.

همچنین بخوانید | همه چیز در مورد افسر ISI “هری کثیف” که عمران خان او را مسئول وضعیت خود می داند

عمران خان در رابطه با پرونده القادر تراست توسط تکاوران پاکستانی از خارج از دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر شد. یک حکم بازداشت علیه او توسط دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در راولپندی در اول ماه مه صادر شد.

پس از دستگیری او، هواداران عمران خان به مقر ارتش پاکستان در شهر پادگان راولپندی و اقامتگاه فرمانده سپاه در لاهور یورش بردند. خشونت در چندین شهر پاکستان به وقوع پیوست و معترضان به آتش سوزی گسترده، سنگ اندازی، غارت و درگیری با مقامات پلیس پرداختند.

دادگاه عالی اسلام آباد روز جمعه با صدور قرار وثیقه حمایتی برای دو هفته وثیقه محافظ 70 ساله-سیاستمدار کریکت در پرونده فساد، مقامات را از دستگیری وی در هر پرونده ثبت شده در هر نقطه از کشور تا 25 اردیبهشت ماه منع کرد.

دادگاه عالی دستور داد که عمران خان نباید تا 17 می در هر پرونده ای که پس از 9 ماه مه در اسلام آباد ثبت شده است، بازداشت شود. همچنین به مقامات دستور داد تا “امنیت بدون خطا” را برای نخست وزیر سابق فراهم کنند.

عمران خان پس از وثیقه به محل اقامت خود در لاهور بازگشت و در آنجا مورد استقبال هزاران نفر از هواداران قرار گرفت.

همچنین بخوانید | از آرشیوهای India Today (2022) | قمار بزرگ عمران خان