با افزایش محبوبیت ChatGPT، شومر، رهبر سنای ایالات متحده خواستار قوانین هوش مصنوعی است

توسط رویترزچاک شومر، رهبر اکثریت سنا، روز پنجشنبه گفت که تلاش‌هایی را برای ایجاد قوانینی در زمینه هوش مصنوعی به منظور رسیدگی به نگرانی‌های امنیت ملی و آموزش آغاز کرده است، زیرا استفاده از برنامه‌هایی مانند ChatGPT در حال گسترش است.

شومر، یک دموکرات، در بیانیه‌ای گفت که «چارچوبی را تهیه کرده و منتشر کرده است که یک رژیم نظارتی جدید را ترسیم می‌کند که از آسیب‌های بالقوه فاجعه‌بار به کشور ما جلوگیری می‌کند و همزمان مطمئن می‌شود که ایالات متحده در این فناوری تحول‌آفرین پیشرفت کرده و رهبری می‌کند».

ChatGPT، یک برنامه هوش مصنوعی که اخیراً به دلیل توانایی خود در نوشتن سریع پاسخ به طیف گسترده ای از سؤالات توجه عموم را به خود جلب کرده است، به ویژه توجه قانونگذاران ایالات متحده را به خود جلب کرده است. این برنامه با بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه به سریع ترین برنامه مصرف کننده در تاریخ تبدیل شده است.

همچنین بخوانید | ChatGPT با شکست در JEE، موفق به حل تنها 11 سوال در هر دو مقاله می شود

طرح شومر به تایید کنگره و کاخ سفید نیاز دارد و ممکن است ماه ها یا بیشتر طول بکشد. با این حال، ملموس ترین گامی است که دولت ایالات متحده ممکن است مقررات جدیدی را برای رسیدگی به نگرانی های فزاینده در مورد هوش مصنوعی مولد اتخاذ کند.

شومر گفت: «زمان برای پیشی گرفتن از این فناوری جدید قدرتمند برای جلوگیری از آسیب‌های بالقوه گسترده به جامعه و امنیت ملی و در عوض استفاده مثبت از آن با پیشبرد قوانین قوی و دو حزبی ضروری است.»

پیشنهاد شومر از شرکت‌ها می‌خواهد که به کارشناسان مستقل اجازه دهند تا قبل از انتشار عمومی یا به‌روزرسانی، فناوری‌های هوش مصنوعی را بررسی و آزمایش کنند و به کاربران اجازه دسترسی به یافته‌ها را بدهند. او هنوز پیش نویس قانونی را تنظیم نکرده است.

شومر به انتشار این هفته رویکرد چین برای تنظیم هوش مصنوعی اشاره کرد و آن را “یک زنگ بیدارباش برای ملت” خواند.

او گفت که “برای ایالات متحده ضروری است که قوانین حاکم بر چنین فناوری تحول آفرینی را رهبری و شکل دهد و به چین اجازه ندهد در نوآوری پیشروی کند یا قوانین جاده را بنویسد.”

همچنین بخوانید | OpenAI برای یافتن اشکالات در ChatGPT تا سقف 16 میلیون روپیه به کاربران پیشنهاد می دهد

دفتر شومر گفت که او ماه‌هاست که در حال «بحث و انتشار یک چارچوب سطح بالا است که یک رژیم نظارتی جدید را برای هوش مصنوعی ترسیم می‌کند، و کارشناسان برجسته هوش مصنوعی را برای کمک به اطلاع‌رسانی این پیشنهاد درگیر می‌کند».

رئیس جمهور جو بایدن هفته گذشته گفت که باید دید آیا هوش مصنوعی خطرناک است یا خیر. او گفت: «به نظر من، شرکت‌های فناوری مسئولیت دارند که از ایمن بودن محصولاتشان قبل از عمومی کردن آن‌ها مطمئن شوند. وزارت بازرگانی روز سه شنبه گفت که به دنبال نظرات عمومی در مورد اقدامات بالقوه پاسخگویی برای هوش مصنوعی است.

رگولاتور فضای سایبری چین روز سه‌شنبه از پیش‌نویس اقداماتی برای مدیریت خدمات هوش مصنوعی مولد پرده برداری کرد و گفت که از شرکت‌ها می‌خواهد تا ارزیابی‌های امنیتی را قبل از ارائه خدمات به عموم به مقامات ارائه کنند.

شرکت مایکروسافت (MSFT.O) یک سرمایه گذار بزرگ در OpenAI است که ChatGPT را ایجاد کرد. شرکت نرم‌افزاری و گوگل (GOOGL.O) متعلق به آلفابت، میلیاردها دلار برای هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا در میان رقابت شدید در سیلیکون ولی به برتری دست یابد.

این سه شرکت بلافاصله در مورد تلاش شومر اظهار نظر نکردند.