بریتانیا برای تاجگذاری پادشاه چارلز سوم پرطرفدار است

توسط آسوشیتدپرس: اندازه تاج تغییر کرده است. این نیروها برای بزرگترین راهپیمایی نظامی در 70 سال اخیر آماده شده اند. مربی گلد استیت آماده بازی است.

حالا نوبت نمایش است.

پادشاه چارلز سوم روز شنبه در ابی وست مینستر در رویدادی پر از تمام عظمت هایی که بریتانیا می تواند داشته باشد تاج گذاری می کند.

روحانیون لباس پوشیده نمادهای قرون وسطایی قدرت – عصا، عصا و گوی را تحویل خواهند داد. گروه‌های برنجی و سربازان با کلاه‌های پوست خرس در خیابان‌ها لشکرکشی خواهند کرد. و احتمالاً پادشاه و ملکه جدید روز را در بالکن کاخ باکینگهام به پایان خواهند رساند تا برای جمعیت تشویق کننده دست تکان دهند.

همچنین بخوانید | داباوالای بمبئی برای مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم آماده می شوند، هدیه می خرند

اما زیاد خیره نشوید. هدفی پشت این شکوه وجود دارد: تقویت پایه های تاج و تخت و نشان دادن اینکه مردم بریتانیا هنوز از پادشاه خود حمایت می کنند.

رابرت لیسی، مورخ سلطنتی، این رویداد را با انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و مراسم تحلیف مقایسه می‌کند – جشنی و همچنین آزمونی برای اینکه مردم چگونه حاکم جدید را می‌بینند.

لیسی، نویسنده کتاب «نبرد برادران: ویلیام و هری – داستان درونی یک خانواده در» گفت: «پادشاه مسلماً مشمول رأی نیست و بنابراین این مراسم بزرگ عمومی نزدیک‌ترین افراد سلطنتی هستند که به چنین آزمایشی می‌رسند. غوغا.» هدف اصلی آن جلب وفاداری و علاقه مردم بریتانیا برای نشان دادن آن جمعیت در خارج از کاخ باکینگهام در بالکن است.

اما، در حالی که صفحه‌های تلویزیون در سراسر جهان مملو از طرفداران پرچم‌دار است، تاج‌گذاری چارلز در زمان سختی برای خانواده سلطنتی رخ می‌دهد.

همچنین بخوانید | مردی به دلیل پرتاب گلوله های مشکوک در کاخ باکینگهام قبل از تاجگذاری پادشاه چارلز بازداشت شد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حمایت از سلطنت در طول زمان ضعیف شده است. بریتانیا گرفتار تورم دو رقمی است که استانداردهای زندگی را کاهش می دهد و باعث می شود برخی از مردم هزینه تاج گذاری را زیر سوال ببرند. و خانواده سلطنتی با جنجال پراکنده شده است زیرا پسر کوچکتر چارلز، شاهزاده هری، از پایگاه خود در کالیفرنیای جنوبی انتقاد می کند.

اساساً، برخی در جامعه‌ای که به‌طور فزاینده‌ای متنوع‌تر می‌شوند، خواهان بررسی مجدد پیوندهای سلطنت با تجارت آفریقایی‌های برده‌دار و نقش آن در امپراتوری بریتانیای سابق هستند که بر بخش‌های بزرگی از آسیا، آفریقا و کارائیب حکومت می‌کرد.

کهینده اندروز، استاد مطالعات سیاه پوست در دانشگاه شهر بیرمنگام، این سوال را مطرح می کند که آیا مردم بریتانیا و جانشین امپراتوری، کشورهای مشترک المنافع، واقعاً یک مرد سفیدپوست ۷۴ ساله را به عنوان نماینده خود می خواهند؟

اگر این بزرگ‌ترین جشن برتری سفیدپوستان نیست، نمی‌توانم به چیستی آن فکر کنم، به خصوص وقتی به طول‌ها، مجلل، جواهرات و همه این چیزها فکر می‌کنید، درست است؟ اندروز در مورد تاجگذاری گفت. پس اگر واقعاً در گفتن این جمله جدی بودید، نگاه کنید، ما آینده ای ضد نژادپرستی می خواهیم، ​​مطلقاً جایی برای این نهاد وحشتناک وجود ندارد.

پادشاه با وعده باز کردن آرشیو سلطنتی به روی محققانی که پیوندهای این خانواده با برده داری را مطالعه می کنند، سعی در رفع برخی از این نگرانی ها داشته است.

همچنین بخوانید | “بسیار با استعداد”: خانواده سلطنتی بریتانیا برای لباس ملکه برای طراح هندی نامه ارسال کرد

اما تاج گذاری تلاشی گسترده تر و نمادین تر خواهد بود تا نشان دهد که سلطنت هنوز نقشی برای ایفا دارد.

تاجگذاری چارلز و کامیلا، همسر ملکه، بسیاری از عناصر تاجگذاری گذشته را نشان می دهد – سرودها، دعاها، مسح کردن با روغن – همه اینها برای یادآوری تاریخ، سنت و اسرار جهان طراحی شده اند. سلطنت

اما این جشن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بریتانیای مدرن را بهتر نشان دهند، جایی که حدود 18 درصد از جمعیت آن خود را متعلق به یک اقلیت قومی توصیف می‌کنند. این در مقایسه با زمانی که مادر چارلز، ملکه الیزابت دوم فقید، در سال 1953 تاجگذاری کرد، کمتر از 1٪ بود.

برای اولین بار، رهبران مذهبی به نمایندگی از سنت های بودایی، هندو، یهودی، مسلمان و سیک نقش فعالی در این مراسم خواهند داشت. این موسیقی شامل قطعاتی خواهد بود که توسط هنرمندان هر یک از چهار کشور بریتانیا و سراسر کشورهای مشترک المنافع نوشته و اجرا شده است.

به طور نمادین، چارلز با روبه‌رو شدن با یک پسر همخوان جوان و متعهد به خدمت – نه اینکه به او خدمت کند – خدمت را آغاز می‌کند و او سنت قرن‌ها را که بلندپایه‌ترین اعضای اشراف به او وفاداری می‌کنند، کنار گذاشته است. در عوض، جماعت و کسانی که در خانه نظاره گر هستند دعوت خواهند شد تا با پادشاه بیعت کنند.

این مراسم همچنین کوتاه‌تر خواهد بود – به جای سه ساعت، حدود دو ساعت.

علی اعظم، رهبر بین ادیان، که هنگامی که رهبران مذهبی به پادشاه پس از تاجگذاری سلام می کنند، نماینده مسلمانان خواهد بود، گفت: «تاج گذاری مربوط به جشن گرفتن افراد مختلف با یکدیگر است. “من فکر می کنم آنچه بسیار مهم است این است که انسجام بر تفرقه پیروز شود، مانند پیروزی نور بر تاریکی.”

همچنین بخوانید | مراسم تاجگذاری: از عموم مردم برای بیعت با شاه چارلز سوم دعوت شد

سیلیوس توسن و همسرش بریجت تماشا خواهند کرد. این زوج تاجگذاری الیزابت را در دوران کودکی در جزیره دومینیکا جشن گرفتند و در سال 1960 برای یافتن کار به انگلستان رفتند. گوشه ای از خانه آنها در پرستون، شمال غربی انگلستان، مملو از عکس های سلطنتی و یادگاری هایی است، از جمله یک قوطی نان کوتاه تاج گذاری.

توسن از تلاش‌های چارلز برای محافظت از محیط زیست خوشش می‌آید و حاضر است از شکست اولین ازدواج خود با پرنسس دیانا فقید چشم پوشی کند. او دولت را مقصر سرکوب مهاجرتی می داند که در سال های اخیر او و هزاران مهاجر دیگر از کارائیب را هدف قرار داده است.

توسن گفت: “شاید مانند بقیه ما، او ایرادات خود را دارد – اما او بخشیده شده است.” “من فکر می کنم او کار خوبی انجام خواهد داد و ما او را دوست داریم.”

سوال این است که آیا این بیعت به نسل های جوان منتقل می شود؟

بر اساس نظرسنجی های انجام شده توسط شرکت نظرسنجی ایپسوس، در حالی که طی 30 سال گذشته حمایت از سلطنت کاهش یافته است، اما در میان جوانان بسیار ضعیف تر است.

کلی بیور، مدیر اجرایی این شرکت در بریتانیا، گفت: یکی از نقاط قوت سلطنت این است که بسیاری از آنها منفعت را در داشتن یک رئیس دولت بی طرف در مواقع بی ثباتی می دانند. او گفت که بریتانیا با فشارهای متعدد از تورم گرفته تا تغییرات آب و هوایی و جنگ در اوکراین مواجه است، پادشاه “فرصتی واقعی برای گام برداشتن و نشان دادن رهبری دارد.”

و بنابراین من فکر می کنم، واقعاً، برای چارلز، همه چیز برای بازی کردن است.»

همچنین بخوانید | مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم از مذاهب و زبانهای مختلف است | همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

متأسفانه برای پادشاه، تاج‌گذاری همچنین درام‌های خانوادگی را که خانه ویندزور را تکان داده است، مورد توجه قرار می‌دهد. مهمترین آنها رابطه پرتنش چارلز با هری و همسرش، مگان، آمریکایی دو نژادی است که کارشناسان زمانی فکر می کردند به خانواده سلطنتی کمک می کند تا با بریتانیای چندفرهنگی ارتباط برقرار کند.

اما این امیدها زمانی از بین رفت که این زوج از وظایف سلطنتی خط مقدم دست کشیدند و سه سال پیش به کالیفرنیا رفتند. از آن زمان، آنها مجموعه ای از نارضایتی ها را پخش کرده اند، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه مقامات کاخ نسبت به مبارزات سلامت روانی مگان حساس نبوده اند، زمانی که او به عنوان یک خانواده سلطنتی زندگی می کند، ویندزورها در نگرش های خود به نژاد گناهکار هستند. داستان های نامطلوب در مورد این زوج به بیرون درز کرد تا پوشش مطلوب تری برای خود به دست آورد.

پس از ماه ها گمانه زنی در مورد دعوت شدن آنها به مراسم تاج گذاری، کاخ اعلام کرد که هری در این مراسم شرکت خواهد کرد اما مگان با دو فرزند خود در کالیفرنیا باقی خواهد ماند.

اگر گردهمایی های سلطنتی اخیر نشانه ای باشد، اکنون توجه به تکالیف صندلی در ابی و اینکه آیا هری با پدرش و شاهزاده ویلیام، وارث تاج و تخت صحبت می کند، معطوف خواهد شد.

جو لیتل، سردبیر مجله Majesty می گوید: «محل نشستن هری در رابطه با بقیه اعضای خانواده اش به وضوح برای رسانه های بین المللی اهمیت زیادی دارد. اما، می‌دانید، کاخ باکینگهام و سازمان‌دهندگان از این موضوع آگاه خواهند بود و من مطمئن هستم که در این شرایط بهترین راه‌حل ممکن را ارائه خواهند کرد.»

همه اینها – تاریخ سلطنت، تغییرات در جامعه بریتانیا و حتی درام خانوادگی – در هنگام تماشای تاجگذاری در ذهن مردم خواهد بود.

برای لیسی، این طوری باید باشد. در برخی سطوح، مردم وقتی تصمیم می گیرند که تشویق کنند یا به طور کامل دور بمانند، همه این موارد را پردازش می کنند، درست مانند رأی دهندگان در روز انتخابات.

او گفت: «یکی از چیزهای جالب در مورد تاجگذاری و نماد آن این است که فقط یک جشن ساده نیست. این به بریتانیایی ها فرصتی می دهد تا به آنچه برای ما اهمیت دارد نگاه کنند و فکر کنند.»

همچنین بخوانید | سونام کاپور در کنسرت تاجگذاری پادشاه چارلز سوم اجرا خواهد کرد