بریتانیا صدها نگهبان نپالی را که از کارمندان سفارت بریتانیا در کابل محافظت می کردند، به زور اخراج کرد.

توسط میز جهانی هند امروزگاردین گزارش داد: صدها شهروند نپالی به طور مخفیانه و به زور از بریتانیا به کشورهایشان بازگردانده شدند. این نگهبانان نپالی جان خود را برای محافظت از کارمندان سفارت بریتانیا در افغانستان به خطر انداخته بودند، قبل از اینکه طالبان کنترل را به دست بگیرند و پیش از آن با هواپیما به مکان امن در بریتانیا منتقل شوند.

برخی از اتباع هندی که از مؤسسات کلیدی در کابل محافظت می‌کردند نیز در میان افرادی که اخراج شدند، بودند.

بر اساس این گزارش، نگهبانان در جریان تخلیه آشفته پایتخت افغانستان توسط کشورهای غربی در آگوست 2021، در حالی که نیروهای پیروز طالبان به داخل بسته شدند، با پرواز RAF به بریتانیا آورده شدند.

اکنون مشخص شده است که چند روز پس از ورود آنها به بریتانیا، بیش از 100 نفر از این افراد تخلیه شده به زور به کشورهای خود منتقل شدند، حتی اگر برای بسیاری از آنها ویزای شش ماهه در بدو ورود صادر شده بود.

برخی از نگهبانان اخراج شده به زور از اتاق‌های هتل در بریتانیا در مناطقی از جمله نورث همپتون، ریدینگ، آکسفورد و سویندون خارج شدند. ، در این گزارش آمده است.

در ماه مارس، حداقل 10 نگهبان نپالی که از کارکنان سفارت بریتانیا در کابل محافظت می کردند و هنوز در بریتانیا زندگی می کردند، در یورش به هتلشان در غرب لندن دستگیر و توسط وزارت کشور بازداشت شدند.

پس از فاش شدن این بازداشت ها، وزارت کشور بیانیه ای صادر کرد و گفت که اخراج افراد بازداشت شده «در انتظار بررسی بیشتر» متوقف شده است. این سازمان گفت که افراد تخلیه شده از کابل به عنوان “یک ژست حسن نیت” با این درک که انتظار می رود آنها به کشورهای خود بازگردند، منتقل شدند.