بزرگترین رقیب دونالد ترامپ؟ فرماندار فلوریدا دیسانتیس هفته آینده وارد مسابقات پرز ایالات متحده می شود

توسط رویترزران دیسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، هفته آینده رسماً وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024 خواهد شد و به گفته دو منبع آشنا با این تصمیم، بلافاصله تبدیل به بزرگترین رقیب دونالد ترامپ برای نامزدی جمهوری‌خواهان می‌شود و رقابتی را که عمدتاً یک‌طرفه بوده است، به راه می‌اندازد.

به گفته یک منبع، دیسانتیس احتمالاً اسنادی را برای اعلام نامزدی خود در 25 می و همزمان با نشست اهداکنندگان در میامی، با معرفی رسمی تر در هفته 29 مه، ارسال خواهد کرد.

به گفته یک منبع آگاه، در دعوت نامه برای رویداد 25 مه آمده بود که اهداکنندگان “کار” خواهند کرد، که کنایه ای آشکار به جمع آوری پول برای DeSantis است. نمایندگان DeSantis فوراً درخواستی برای اظهار نظر نکردند. بر اساس نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس، پرزیدنت ترامپ در هفته های اخیر حملات سیاسی خود را به فرماندار فلوریدا افزایش داده و در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2024 پیشتاز خود را حفظ کرده است. پافشاری دیسانتیس بر دور ماندن از رقابت تا زمانی که قانونگذار فلوریدا تکمیل خود را به پایان برساند. نشست بهار در اوایل این ماه، برخی از کمک‌کنندگان برجسته جمهوری‌خواه را که از او می‌خواستند برای رد ترامپ، زودتر وارد عمل شود، متعجب کرد.

این حملات بر جایگاه دیسانتیس در نظرسنجی های ملی تأثیر گذاشته است. اما دیسانتیس و مشاورانش امیدوار بودند که از جلسه مجلس به عنوان سکوی پرشی برای اعلام کمپین استفاده کنند و به جدول زمانی خود وفادار مانده اند.

قانونگذاران جمهوری‌خواه در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از پیروزی‌های محافظه‌کاران را به دیسانتیس بخشیدند: آنها برنامه کوپن مدارس ایالتی را گسترش دادند، استفاده از پول عمومی را در تلاش‌های سرمایه‌گذاری پایدار ممنوع کردند، برنامه‌های تنوع را در دانشگاه‌های دولتی کنار گذاشتند، اجازه حمل غیرمجاز سلاح‌های مخفی و شاید بیشتر آنها را دادند. به ویژه، تقریباً تمام سقط جنین در ایالت را ممنوع کرد.

دیسانتیس در آماده سازی زمینه برای نامزدی خود کمک کرده است. یک کمیته اقدام سیاسی جدید که از او حمایت می کند، هرگز عقب نشینی نکن، که می تواند بودجه نامحدودی را جمع آوری کند، در ایالت های اولیه رای گیری کارکنان استخدام کرده و تبلیغات تلویزیونی برای دفاع از DeSantis و ضربه زدن به ترامپ را اجرا می کند.

دیسانتیس، 44 ساله، سال گذشته مجدداً به عنوان فرماندار انتخاب شد و رقیب دموکرات خود را نزدیک به 20 درصد شکست داد.