بعید است تا 86: نیکی هیلی در مورد پیشنهاد جو بایدن برای انتخاب مجدد

توسط میز جهانی هند امروزنیکی هیلی، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا گفت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حتی در صورت انتخاب مجدد، بعید به سال 86 خواهد رسید و هشدار داد که حامیانش باید به کامالا هریس در دفتر بیضی قناعت کنند. اظهارات نیکی هیلی در حالی مطرح شد که از اظهارات اخیر بایدن مبنی بر اینکه او در سال 2024 دوباره انتخاب خواهد شد، انتقاد کرد.

من فکر می‌کنم که همه ما می‌توانیم خیلی واضح بگوییم که اگر به جو بایدن رای می‌دهی، واقعاً روی رئیس‌جمهور هریس حساب می‌کنی، زیرا این ایده که او تا سن 86 سالگی ادامه خواهد داد، چیزی نیست که من بدانم. هیلی در جریان گفتگو در شبکه فاکس نیوز در روز چهارشنبه گفت: فکر می کنم محتمل است.

در پاسخ به این، اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید، گفت: «همانطور که می‌دانید، ما مستقیماً به کمپین‌ها از اینجا پاسخ نمی‌دهیم. اما راستش را بخواهید، فراموش کردم که او در حال دویدن است.»

همچنین بخوانید | نیکی هیلی نامزدی ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرد و اولین رقیب جمهوریخواه ترامپ شد

هیلی با این استدلال که نامزدهای بالای 75 سال باید در آزمون های شناختی شرکت کنند، نامزد ریاست جمهوری خود را حول یک “نسل جدید” رهبری آغاز کرد. این پیشنهاد به سرعت توسط جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفت.

بایدن که روز سه شنبه نامزدی خود را اعلام کرد، علیرغم مواجهه با مخالفت های منتقدان، سن خود را مشکلی نمی بیند.

حتی نمی توانم بگویم حدس می زنم چند سال دارم. حتی نمی توانم عدد را بگویم. با من ثبت نام نمیکنه قبل از اینکه تصمیم به دویدن بگیرم به شدت به آن نگاه کردم. بایدن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت و من احساس خوبی دارم.

مخالفان نامزدی بایدن به گاف های رئیس جمهور به عنوان نشانه ای از کاهش سلامت روان وی اشاره کردند. دموکرات با 80 سال سن، مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است.

همچنین بخوانید | بایدن و ترامپ دوباره نامزد ریاست جمهوری شوند. اکثر آمریکایی ها آنها را نمی خواهند