تاجگذاری پادشاه چارلز: درام خانوادگی در مراسم سلطنتی در کانون توجه قرار می گیرد

توسط آسوشیتدپرس: شاه چارلز سوم در یک قصر زندگی می کند، با یک بنتلی راننده سفر می کند و یکی از ثروتمندترین مردان بریتانیا است، اما از یک جهت بسیار اساسی به بسیاری از رعایای خود شبیه است: زندگی خانوادگی او پیچیده است – بسیار پیچیده.

یک همسر دوم، یک برادر شرم آور، و یک پسر و عروس عصبانی، همه با متحدانی هستند که از زمزمه اسرار خانوادگی در گوش خبرنگاران دوستانه خجالتی ندارند.

کیت بریتانیا، دوشس کمبریج، در مرکز پیش‌زمینه، با شاهزاده ویلیام، کامیلا، دوشس کورنوال و پرنس چارلز، ردیف اول، شاهزاده اندرو، پس‌زمینه سمت راست، مگان، دوشس ساسکس و پرنس هری، در سرویس مشترک المنافع در وست‌مینستر نشسته‌اند. ابی در لندن. (عکس AP)

پادشاه جدید امیدوار است زمانی که خانواده سلطنتی او به 2800 مهمان برای تاجگذاری چارلز در 6 می در کلیسای وست مینستر ملحق شوند، این تنش ها را حفظ کند. همه به جز مگان، دوشس ساسکس، شرکت می کنند.

اینکه چارلز چگونه درام خانوادگی خود را در هفته‌ها و سال‌های آینده مدیریت می‌کند، برای تلاش‌های پادشاه برای حفظ و محافظت از سلطنت موروثی 1000 ساله که اکنون مظهر آن است، بسیار مهم است. بدون احترام عموم، خانه ویندزور در معرض خطر قرار گرفتن در کنار ستاره های پاپ، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و شرکت کنندگان در مسابقات تلویزیونی واقعیت به عنوان خوراک روزنامه های بریتانیایی قرار می گیرد، و این امر باعث تضعیف نقش آن در زندگی عمومی می شود.

بخوانید | بدون کوهنور برای ملکه همسر کامیلا در مراسم تاجگذاری شاه چارلز

هوگو ویکرز، مورخ سلطنتی، می‌گوید که مردم باید از سرفصل‌های هیجان‌انگیز گذشته نگاه کنند و روی کارهایی که چارلز اکنون به عنوان پادشاه انجام می‌دهد تمرکز کنند.

پادشاه بریتانیا، چارلز سوم، از پایین سمت چپ، کامیلا، همسر ملکه، شاهزاده هری و مگان، دوشس ساسکس در حالی که تابوت ملکه الیزابت دوم پس از مراسم تشییع جنازه ایالتی در کلیسای وست مینستر در مرکز لندن در روز دوشنبه 17 سپتامبر در کاسه نعش کش قرار می گیرد. 19, 2022. (عکس آسوشیتدپرس)

ویکرز، نویسنده کتاب «تاج گذاری: تاجگذاری الیزابت دوم» می گوید: «به یک معنا، وقتی پادشاه می شود، به نوعی مرد جدیدی می شود.

او افزود: “به او همانطور که اکنون است نگاه کنید، به او نگاه کنید که او به همه چیز نزدیک می شود، به مثبت بودن او نگاه کنید و ببینید چقدر در بسیاری از مسائل حق داشته است.” متأسفانه او آن دوران سختی را با ازدواج و برخی مسائل دیگر سپری کرد، اما ما در دوران بسیار دشواری زندگی می کنیم.»

شاهزاده هری و مگان مارکل، دوک و دوشس ساسکس پس از مراسم شکرگزاری برای سلطنت ملکه الیزابت دوم در کلیسای جامع سنت پل لندن، جمعه، 3 ژوئن 2022. (عکس از آسوشیتدپرس)

این نمایش ترسناک هفته گذشته به چارلز بازگشت، زمانی که شاهزاده هری، پسر کوچکتر پادشاه، دور جدیدی از اتهامات مربوط به خانواده سلطنتی را در میانه مراسم تاجگذاری مطرح کرد.

بخوانید | هنرمندان هندی پادشاه چارلز سوم را با نقاشی دیواری در غرب لندن جشن می گیرند

هری در شواهد کتبی برای ادعای تجاوز به حریم خصوصی خود علیه یک روزنامه بریتانیایی، مدعی شد که پدرش یک دهه پیش مانع از طرح دعوی او شده است. شاهزاده گفت چارلز نمی خواست شهادت تصویری در مورد رابطه خارج از ازدواج خود با کامیلا پارکر بولز سابق در زمانی که با پرنسس فقید دایانا ازدواج کرده بود، کند.

شاهزاده چارلز بریتانیا با همسرش پرنسس دایانا در مقابل لژ کانبرا، استرالیا، 7 نوامبر 1985. (عکس از آسوشیتدپرس)

دایانا مادر هری و برادر بزرگتر و وارث تاج و تختش، ویلیام، شاهزاده ولز بود. کامیلا که اکنون همسر ملکه است، در سال 2005 با چارلز ازدواج کرد و در کنار همسرش در کلیسای وست مینستر تاجگذاری کرد.

اگر گذشته نشانه‌ای باشد، اکنون توجه به زبان بدن، طرح‌های صندلی و حتی انتخاب کمد لباس در طول تاج‌گذاری معطوف خواهد شد، زیرا ناظران سلطنتی به دنبال نشانه‌هایی از گرم شدن تنش‌های خانوادگی هستند.

شاهزاده چارلز بریتانیا و کامیلا، دوشس کورنوال، شنبه، 9 آوریل 2005، پس از مراسم ازدواج مدنی خود، گیلدهال، ویندزور را ترک می کنند. (عکس AP)

اما جو لیتل، سردبیر مجله Majesty، انتظار ندارد هری با بقیه اعضای خانواده اش ارتباط زیادی داشته باشد. در هر صورت، هری برای مدت طولانی در بریتانیا نخواهد بود، بنابراین زمان زیادی برای تعمیر حصار وجود ندارد.

تماشا | زمانی که جهان اولین تاج گذاری را تماشا کرد

لیتل گفت: «مواردی که ما (سه شنبه) کشف کردیم واقعاً به هدف او کمک نمی کند. اما، می دانید، آیا زمانی وجود خواهد داشت که با پادشاه و شاهزاده ولز همه چیز را بررسی کنیم؟ بعید.”

سریال رویال با نسل فعلی خانواده سلطنتی شروع نشد. به هر حال، ادوارد هشتم در سال 1936 با کناره گیری از تاج و تخت و ازدواج با والیس سیمپسون آمریکایی که دو بار طلاق گرفته بود، جرقه یک بحران قانون اساسی را برانگیخت.

پدربزرگ چارلز، جورج ششم، پس از جانشینی برادر بزرگتر پر زرق و برق خود، به عنوان نجات سلطنت با یک زندگی خدمات عمومی کم اهمیت شناخته می شود. ملکه فقید الیزابت دوم شهرت خانواده را در طول یک سلطنت 70 ساله، که در آن به نمادی از ثبات تبدیل شد که پیروزی های ملت را تشویق می کرد و در زمان های تاریک تر به آن آرامش می داد، بر باد داد.

اما چارلز در دورانی متفاوت رشد کرد، در حالی که احترام به سلطنت کم رنگ شد.

بخوانید | رهبران مذهبی نقش مهمی در تاجگذاری شاه چارلز دارند

او از زمان شکست علنی ازدواجش با دایانا که مورد احترام بسیاری از مردم به دلیل ظاهر و دلسوزی اش بود، یک چهره بحث برانگیز بوده است.

دایانا ادعا کرد که در این ازدواج “سه نفر” وجود داشته است و انگشت را به سمت عشق دیرینه چارلز، کامیلا پارکر بولز نشانه رفته است.

کامیلا که در ابتدا مورد سرزنش طرفداران دایانا قرار گرفت، سخت تلاش کرده است تا چهره خود را بازسازی کند. انتظار می رود همسر سابق او و فرزندانشان در مراسم تاج گذاری شرکت کنند و نوه هایش به عنوان صفحه افتخار حضور داشته باشند.

شاهزاده چارلز بریتانیا، در سمت چپ، با کامیلا، دوشس کورنوال و مگان، دوشس ساسکس، در طول یک مهمانی در باغ در کاخ باکینگهام در لندن صحبت می کند. (عکس AP)

او از مجموعه‌ای از دلایل، از سوادآموزی بزرگسالان گرفته تا حمایت از قربانیان تجاوز جنسی و خشونت خانگی حمایت می‌کند. اما حتی این تلاش باعث ایجاد تنش شده است.

هری در خاطرات خود “Spare” ادعا کرد که اعضای ارشد خانواده سلطنتی در ازای پوشش مطلوب تر، به ویژه برای بهبود تصویر کامیلا، داستان های نامطلوب درباره او را به رسانه های خبری درز کردند.

بخوانید | مراسم تاجگذاری: از عموم مردم برای بیعت با شاه چارلز سوم دعوت شد

در زمان ازدواجشان در سال 2018، هری و مگان به عنوان چهره جدید سلطنت مورد تجلیل قرار گرفتند. مگان، یک هنرپیشه دو نژاد آمریکایی، رنگی از زرق و برق هالیوود را به خانواده سلطنتی آورد و بسیاری از ناظران امیدوار بودند که او به ویندزورها کمک کند تا با جوانان در کشوری که به طور فزاینده ای چندفرهنگی است ارتباط برقرار کنند.

این امیدها به سرعت در میان ادعاهایی مبنی بر اینکه مقامات کاخ نسبت به مبارزات بهداشت روانی مگان حساس نبودند، در حالی که او با زندگی سلطنتی سازگار شد، از بین رفت.

روزنامه های استرالیایی در سیدنی، سه شنبه، 9 مارس 2021، از مصاحبه دوک و دوشس ساسکس توسط اپرا وینفری گزارش می دهند. (عکس AP)

هری و مگان سه سال پیش از وظایف سلطنتی خط مقدم کنار رفتند و به کالیفرنیا نقل مکان کردند و از آنجا انتقادهای مکرری را در خانه ویندزور مطرح کردند.

در مصاحبه ای در سال 2021 با اپرا وینفری، آنها به نژادپرستی در کاخ اشاره کردند و مدعی شدند که یکی از اعضای ناشناس خانواده سلطنتی قبل از تولد پسرشان در مورد رنگ پوست پسر متولد نشده خود جویا شده است.

بخوانید | سونام کاپور در کنسرت تاجگذاری پادشاه چارلز سوم اجرا خواهد کرد

هری، در یکی از سریال‌های نتفلیکس که سال گذشته پخش شد، گفت که این قسمت نمونه‌ای از تعصب ناخودآگاه است و خانواده سلطنتی باید «یاد بگیرند و رشد کنند» تا بتواند «بخشی از راه‌حل باشد تا بخشی از مشکل».

شاهزاده ویلیام، کیت دوچس کمبریج، مگان، دوشس ساسکس، پرنس هری، پرنس ادوارد، سوفی، کنتس وسکس و شاهزاده چارلز، از سمت چپ، پس از عروسی پرنسس یوگنی یورک و جک بروکسبانک در کلیسای سنت جورج به عقب برمی گردند. ، قلعه ویندزور، نزدیک لندن. (عکس AP)

حملات مکرر منجر به ماه ها گمانه زنی در مورد دعوت شدن این زوج به مراسم تاج گذاری شد. کاخ سرانجام دو هفته پیش به این سوال پاسخ داد، زمانی که اعلام کرد هری در این مراسم شرکت خواهد کرد اما مگان با دو فرزند خود در کالیفرنیا باقی خواهد ماند.

و سپس شاهزاده اندرو برادر چارلز است که وقتی جهان از دوستی او با مجرم جنسی محکوم به جنایت جفری اپستین و دوست دختر قدیمی این سرمایه دار، گیسلین ماکسول مطلع شد، به بمب ساعتی سمی در خانواده سلطنتی تبدیل شد.

شاهزاده اندرو بریتانیا در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری ملکه الیزابت بریتانیا در لندن، دوشنبه 19 سپتامبر 2022. (عکس از آسوشیتدپرس)

اپستین، که در سال 2008 به جرم جنایات جنسی محکوم شد، در سال 2019 در سلولی در زندان نیویورک در حالی که در انتظار محاکمه برای مجموعه دوم اتهامات بود، درگذشت. ماکسول سال گذشته به دلیل کمک به تهیه دختران جوان برای اپستین مجرم شناخته شد و در حال گذراندن دوران محکومیت 20 ساله خود در یک زندان فدرال در فلوریدا است.

اندرو در سال 2019 پس از مصاحبه فاجعه‌بار با بی‌بی‌سی که در آن سعی کرد پیوندهای خود را با اپستین و ماکسول توضیح دهد، وظایف سلطنتی خود را کنار گذاشت. او از عناوین افتخاری نظامی و حمایت های خود محروم شد، زیرا او آماده دفاع از یک دعوی مدنی بود که توسط زنی که گفته بود در نوجوانی مجبور به رابطه جنسی با شاهزاده شده است.

اندرو این اتهامات را رد کرد، اما سال گذشته قبل از محاکمه، این دعوا را حل و فصل کرد. در حالی که شرایط توافق منتشر نشده بود، روزنامه سان گزارش داد که چارلز و ملکه فقید بخش عمده ای از تسویه حساب تخمینی 7 میلیون پوند (8.7 میلیون دلار) را پرداخت کردند.

لیتل گفت: “من فکر می کنم اجتناب ناپذیر بود که وقتی چارلز پادشاه شد، بسیاری از چیزهای شخصی به او بازگشتند.” من فکر می‌کنم تا آنجا که به پادشاه مربوط می‌شود، او فقط باید شانه‌هایش را بالا انداخته و به کارش ادامه دهد.»

بخوانید | نیم تنه شکلاتی 23 کیلوگرمی که برای جشن تاجگذاری پادشاه چارلز سوم ساخته شده است