تایوان برای مقابله با تهدید چین 400 موشک ضد کشتی آمریکایی می خرد

توسط رویترزبلومبرگ نیوز روز دوشنبه به نقل از رهبر یک گروه تجاری و افراد آشنا با این موضوع گزارش داد: تایوان در مواجهه با تهدید فزاینده چین، 400 موشک هارپون از آمریکا را خریداری خواهد کرد.

پنتاگون در 7 آوریل بدون ذکر نام خریدار، قرارداد 1.17 میلیارد دلاری برای 400 موشک ضد کشتی را اعلام کرد و گفت انتظار می رود تولید تا مارس 2029 تکمیل شود. بلومبرگ گفت تایوان خریدار است.

پنتاگون از اظهار نظر مستقیم در مورد این توافق خودداری کرد، اما گفت: “ایالات متحده مقالات و خدمات دفاعی لازم را در اختیار تایوان قرار می دهد تا بتواند توانایی دفاع از خود کافی را حفظ کند.”

در سال 2020، تایوان اعلام کرد که قصد دارد موشک های ضد کشتی هارپون ساخت بوئینگ زمینی را به عنوان بخشی از تلاش های نوسازی نظامی خود خریداری کند.

سان لی فانگ، سخنگوی وزارت دفاع تایوان، هنگامی که در مورد این گزارش خبری پرسیده شد، در یک کنفرانس مطبوعاتی منظم گفت که این وزارتخانه قبلاً اطلاعاتی را در مورد خرید فاش کرده است و افزود که “مطمئن است” این معامله طبق برنامه ادامه یابد.

به گزارش بلومبرگ به نقل از روپرت هاموند چمبرز، رئیس تایوان، در گزارش بلومبرگ آمده است: قراردادی با بوئینگ BA.N که فرماندهی سیستم‌های هوایی نیروی دریایی ایالات متحده از طرف تایوان منعقد کرده است، اولین باری است که این شرکت نسخه سیار و پرتاب زمینی را دریافت می‌کند. شورای بازرگانی این شرکت قبلاً نسخه پرتاب شده توسط کشتی را خریداری کرده بود.

بوئینگ سوالاتی را به پنتاگون ارجاع داد.

در این ماه، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، میزبان تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در کالیفرنیا بود و بر لزوم تسریع تحویل تسلیحات به تایوان در مواجهه با تهدیدات فزاینده چین تاکید کرد.

پس از این نشست، مایک گالاگر، رئیس جمهوریخواه کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حزب کمونیست چین، گفت که مایل است به دنبال راه‌هایی برای رساندن موشک‌های هارپون به تایوان قبل از موشک‌هایی باشد که قرار است به عربستان سعودی بروند.