تایوان می‌گوید پهپاد جنگی چینی دور جزیره دور زد

توسط رویترزوزارت دفاع این جزیره روز جمعه در تازه‌ترین افزایش تنش‌های نظامی اعلام کرد: نوع جدیدی از پهپاد رزمی چینی که رسانه‌های دولتی چین می‌گویند می‌توانند محموله تسلیحات سنگین حمل کنند، در اطراف تایوان به پرواز درآمده است.

چین که تایوان را که به طور دموکراتیک اداره می شود به عنوان قلمرو خود می بیند، در سه سال گذشته فشار نظامی بر این جزیره را افزایش داده است زیرا تلاش می کند تایپه را مجبور کند ادعاهای حاکمیت پکن را بپذیرد.

در این ماه، چین پس از دیدار تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در لس آنجلس، بازی های جنگی را در اطراف تایوان برگزار کرد.

وزارت دفاع تایوان در به‌روزرسانی روزانه فعالیت‌های نظامی چین در 24 ساعت گذشته، اعلام کرد 19 هواپیمای نظامی وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره شده‌اند.

بخوانید | وکیل از ژان کارول می‌پرسد که چرا وقتی ترامپ به او تجاوز کرد، جیغ نزد، او می‌گوید…

بر اساس نقشه ارائه شده توسط این وزارتخانه، یکی از این هواپیماها یک پهپاد TB-001 بود که در اطراف تایوان پرواز کرد، ابتدا از کانال باشی که تایوان را از فیلیپین جدا می کند، عبور کرد، سپس از شرق تایوان پیش از بازگشت به سواحل چین عبور کرد. .

رسانه های دولتی چین از TB-001 به عنوان “عقرب دو دم” یاد کرده اند و تصاویری از آن را با موشک هایی که زیر بال هایش دارند به نمایش گذاشته اند و می گویند که این هواپیما قادر به انجام ماموریت های بلند و دوربرد است.

نیروی هوایی چین ماموریت هایی را که آن را «محاصره جزیره» می نامد با بمب افکن H-6 انجام داده است.

هیچ تیری شلیک نشد و هواپیماهای چینی در حریم هوایی تایوان پرواز نکردند. منطقه شناسایی پدافند هوایی یا ADIZ، منطقه وسیع‌تری است که تایوان نظارت و گشت‌زنی می‌کند تا به نیروهای خود زمان بیشتری برای پاسخگویی به تهدیدات بدهد.

هواپیماهای نظامی چین از سال گذشته به طور منظم از خط میانی تنگه تایوان که معمولاً به عنوان یک مانع غیررسمی بین دو طرف عمل می کند، عبور کرده اند، اگرچه چین می گوید که این موضوع را به رسمیت نمی شناسد.

دولت تایوان ادعاهای حاکمیت چین را رد می کند و می گوید که فقط مردم جزیره می توانند در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.

بخوانید | صدها نفر در مرز پرو و ​​شیلی در سرکوب مهاجران گیر افتاده اند