ترامپ فراتر از قانون نیست: وکیل در جلسه نهایی در مورد ادعای تجاوز نویسنده علیه او به دادگاه می گوید

توسط آسوشیتدپرسوکیل ستون نویس دوشنبه در جلسه پایانی دادخواستی که ترامپ را به تجاوز متهم می کند به هیئت منصفه گفت: دونالد ترامپ باید به خاطر حمله جنسی به یک مقاله نویس مشاوره در سال 1996 پاسخگو باشد زیرا حتی یک رئیس جمهور سابق نیز فراتر از قانون نیست.

یک وکیل ترامپ در واکنش به اظهارات متهم، آن را «باور نکردنی» و «ظالمانه» خواند.

پس از تکمیل استدلال‌های نهایی، قاضی هیئت منصفه را با دستوراتی به خانه فرستاد تا روز سه‌شنبه بازگردند تا حدود یک ساعت دستورالعمل‌ها را قبل از شروع بحث بشنوند. از اعضای هیئت منصفه خواسته می شود تا تصمیم بگیرند که آیا ترامپ مرتکب جنایت شده و نویسنده E. Jean Carroll را بدنام کرده است یا خیر و اینکه آیا باید خسارت داده شود.

روبرتا کاپلان، وکیل دادگستری، در خلاصه‌ای از پرونده کارول، کلیپ‌های ویدئویی از ترامپ را در ماه اکتبر به هیئت منصفه نشان داد و ویدیوی «دسترسی به هالیوود» را از سال 2005 پخش کرد که در آن ترامپ در یک میکروفون داغ گفت که افراد مشهور می‌توانند بدون پرسیدن اندام تناسلی زنان را بگیرند. کاپلان اظهارات ترامپ را یادآور شد که “ستاره هایی مانند او می توانند با زنان تجاوز جنسی فرار کنند.”

دونالد ترامپ این است. او اینگونه فکر می کند. و این کاری است که او انجام می دهد. او فکر می‌کند که می‌تواند اینجا از پس آن بربیاید.»

کاپلان از سخنان ترامپ برای حمایت از ادعاهای کارول مبنی بر تجاوز ترامپ به او در اوایل بهار 1996 در رختکن برگدورف گودمن، یک فروشگاه بزرگ در منهتن، روبروی برج ترامپ استفاده کرد. جو تاکوپینا، وکیل ترامپ، این اتهامات را پوچ خواند و گفت که این اتهامات “توهین به عدالت” است و “قربانیان واقعی تجاوز” را به حداقل می رساند.

او با کاپلان موافق بود که هیچ کس بالاتر از قانون نیست، اما او هشدار داد که “هیچ کس زیر آن هم نیست”.

تاکوپینا به هیئت منصفه گفت که آنها مجبور نخواهند بود “به او اجازه دهند تا میلیون ها دلار سود کسب کند” زیرا آنها خواهند دید که باور کردن “غیر قابل باور” غیرممکن است.

او با این استدلال که کارول برای بالا بردن وضعیت خود و به دلایل سیاسی شکایت کرد، گفت: “این یک پرونده کاملاً ظالمانه است.” او گفت حتی کارول شهادت داده بود که این یک “تصادف شگفت انگیز” بود که شاخه “قانون و نظم” قسمتی را در سال 2012 پخش کرد که در آن یک زن در رختکن یک برگدورف گودمن مورد تجاوز قرار گرفت.

“احتمال آن چقدر است؟” تاکوپینا پرسید. «یک در 20 میلیارد؟ یک در 10 میلیارد؟»

همچنین بخوانید | وکیل متهم می گوید غیبت ترامپ در دادگاه تجاوز جنسی نشان می دهد که او این کار را انجام داده است

تاکوپینا گفت که این ادعاها بیش از آن بی‌معنی است که نمی‌توان موکلش را به عنوان شاهد فراخواند و اشاره کرد که کارول انتظار داشت هیئت منصفه معتقد باشند ترامپ برای حمله به یک زن در یک فروشگاه شلوغ همه چیز را به خطر می‌اندازد، اگرچه او دقیقاً به یاد نمی‌آورد که حمله چه زمانی رخ داده است.

«چه می توانستم از دونالد ترامپ بپرسم؟ در تاریخ نامعلومی، 27 یا 28 سال پیش، کجا بودید؟» او گفت.

مایک فرارا، وکیل کارول، در یک استدلال رد، تصمیم ترامپ برای رد شدن از محاکمه را به سخره گرفت و گفت که هیئت منصفه می توانند از غیبت او برای این نتیجه گیری استفاده کنند که ترامپ این حمله را انجام داده است زیرا ترامپ “هرگز به چشمان شما نگاه نکرده و آن را انکار نکرده است.”

کاپلان به هیئت منصفه گفت که این یک پرونده «او گفت، او گفت» نیست، بلکه پرونده‌ای است که در آن هیئت منصفه باید آنچه را که ۱۱ شاهد از جمله کارول گفته‌اند در مقابل آنچه از ترامپ در گزارش ویدئویی‌اش شنیده‌اند، بسنجند.

کاپلان با اشاره به غیبت ترامپ در دادگاه فدرال گفت: «او حتی به خود زحمت نداد که شخصاً در اینجا حاضر شود. او به هیئت منصفه گفت که بسیاری از آنچه او در اظهارات خود و در بیانیه‌های عمومی گفته است «در واقع طرف ما را از پرونده حمایت می‌کند».

او گفت: «به معنای واقعی، دونالد ترامپ شاهدی بر علیه خودش است. او می داند چه کرده است. او می داند که به ای. جین کارول تجاوز جنسی کرده است.» کاپلان شهادت دو زن را بازگو کرد که می گویند آنها نیز مورد حمله جنسی ترامپ قرار گرفته اند.

جسیکا لیدز، 81 ساله، گفت که در یک پرواز هواپیمایی در سال 1979، قفسه سینه او را گرفت و دستش را به سمت بالا برد. ناتاشا استینوف گفت که در سال 2005 در عمارتش در فلوریدا به زور او را بوسید، زمانی که او روی داستانی درباره ازدواج او برای مجله People کار می کرد.

ترامپ در بیانیه‌های عمومی و در بیانیه‌ای اصرار داشته است که کارول ادعای افزایش فروش کتاب خاطرات سال ۲۰۱۹ را داشته است. او کارول را “بیمار روانی” و “ننگ” خوانده است.

کارول، 79 ساله، که به دنبال خسارات جبرانی و تنبیهی نامشخصی است، بیش از دو روز شهادت داد. کاپلان شهادت او را “موثق” ستود.

همچنین بخوانید | “از نوع من نیست”: ویدئوی رسوب دونالد ترامپ در دادگاه تجاوز جنسی علنی شد

وکیل گفت: “این یکنواخت بود و قدرتمند بود.”

او این شهادت را با اظهارات ترامپ مقایسه کرد و خاطرنشان کرد که مردی که کارول را به‌عنوان «نوع» او مورد تمسخر قرار داده بود، عکسی از کارول مربوط به بیش از سه دهه پیش نشان داده شد و دو بار او را به‌عنوان همسر دومش، مارلا میپلز، به اشتباه معرفی کرد.

کاپلان گفت: «کارول، یک تشویق کننده سابق و دوشیزه ایندیانا، دقیقاً از جنس آقای ترامپ بود. “او باهوش است. او خنده دار است. او زیباست. و مهمتر از همه، او شجاع است.»

کارول گفت که در بهار 1996 هنگامی که ترامپ در حال ورود به فروشگاه بود از فروشگاه برگدورف گودمن از در گردان خارج می شد و او را متوقف کرد تا به او کمک کند تا برای یک زن هدیه ای خرید کند.

کارول، نویسنده سابق «شنبه‌شب زنده»، گفت که آنها با پله‌های برقی به طبقه ششم متروک فروشگاه رفتند، و در آنجا یکدیگر را در مورد امتحان کردن یک تکه لباس زیر زنانه شفاف مسخره کردند.

او گفت که قبل از اینکه معاشقه خشونت آمیز شود، با ترامپ وارد اتاق رختکن شده است و ترامپ او را به دیوار کوبیده، جوراب شلواری او را پایین کشیده و به او تجاوز کرده است. او گفت که پس از برخوردی که چند دقیقه به طول انجامید او را زانو زد و از فروشگاه گریخت. کارول این برخورد را تا حدی مقصر می داند که هرگز رابطه صمیمی دیگری در زندگی خود نداشته است.

اظهارات علنی ترامپ مبنای ادعای افترا کارول است. کاپلان این اظهارات را دروغ خواند و گفت که آنها شهرت مشتری او را از بین برده و به کار 27 ساله او به عنوان یک ستون نویس پیشرو مجله Elle پایان می دهند.

کاپلان از هیئت منصفه خواست تا به نفع «مشکل شجاع من، ای. جین کارول» بیایند، اما او هیچ رقمی در مورد خسارات مورد نظر اعلام نکرد.

او گفت: “شواهد را در نظر بگیرید و عددی را که فکر می کنید درست است انتخاب کنید.” «این دعوی در مورد پول نیست. این شکایت برای بازپس گیری نام او است.»