تلاش دولت ایالات متحده برای تقلب در سیستم قرعه کشی ویزای H-1B، هشدار می دهد

توسط میز جهانی هند امروز: خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) روز جمعه اعلام کرد که قرعه کشی رایانه ای که هر ساله برای انتخاب متقاضیان موفق H-1B طراحی شده است، منجر به سوء استفاده از سیستم و افزایش شدید تلاش های متقلبانه شده است.

در بیانیه‌ای غیرمعمول، USCIS گفت که قبلاً تحقیقات گسترده‌ای در مورد کلاهبرداری انجام داده است، دادخواست‌ها را بر اساس شواهد مربوط به فصل‌های H-1B سال مالی 2023 و سال مالی 2024 رد کرده و باطل کرده است.

آژانس فدرال گفت که در حال آغاز ارجاعات اجرای قانون برای تعقیب کیفری است.

در این بیانیه آمده است: «برنامه H-1B بخش مهمی از سیستم مهاجرت و اقتصاد کشور ما است، و USCIS متعهد به اجرای قانون و کمک به رفع نیازهای دائماً در حال تغییر بازار کار ایالات متحده است.

وی افزود: «ما در حال کار بر روی یک قانون نوسازی H-1B هستیم که در میان سایر پیشرفت‌ها، تقویت فرآیند ثبت H-1B را برای کاهش احتمال سوء استفاده و تقلب در سیستم ثبت H-1B پیشنهاد می‌کند.»

USCIS گفت که شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد ثبت‌نام‌های ارسال‌شده نسبت به سال‌های گذشته، در طول دوره ثبت نام برای سقف H-1B سال مالی 2024 بوده است.

در قرعه‌کشی رایانه‌ای امسال 780884 درخواست برای ویزای H-1B وجود داشت، در مقابل 4,83,927 در سال 2023 و 3,01,447 در سال 2022 و 2,74,237 در سال 2021.

به طور کلی، شاهد افزایش تعداد ثبت نام های ارسال شده، تعداد ثبت نام های ارسال شده از طرف ذینفعان دارای چندین ثبت نام، و تعداد ثبت نام های ارسال شده از طرف ذینفعان منحصر به فرد با تنها یک ثبت نام بود.

به گفته این آژانس، تعداد ثبت نام‌های مربوط به افرادی که بیش از یک بار درخواست داده‌اند، از 165،180 در سال گذشته و 90،143 در سال قبل به 408891 نفر در سال جاری افزایش یافته است.

آژانس فدرال هشدار داد که اگر اطلاعات ارائه شده توسط یک متقاضی یا یک شرکت صحیح نباشد، متوجه می شود که ثبت نام به درستی ارسال نشده است و متقاضی احتمالی واجد شرایط ارائه دادخواست بر اساس آن ثبت نام نخواهد بود.

USCIS ممکن است یک دادخواست را رد کند، یا تأیید دادخواست را بر اساس ثبتی که حاوی گواهی نادرست است و بنابراین به درستی ارائه نشده است، لغو کند.

علاوه بر این، USCIS همچنین ممکن است فرد یا نهادی را که گواهی نادرست ارائه کرده است، به سازمان‌های مجری قانون فدرال مناسب برای بررسی و اقدامات بیشتر، در صورت لزوم، ارجاع دهد.

گروهی از کارکنان فناوری ایالات متحده که علیه ویزای H-1B مبارزه می کنند، گفتند که در چندین سال گذشته در مورد چنین کلاهبرداری صحبت کرده اند.

دولت ترامپ با اولویت بندی انتخاب بر اساس بالاترین دستمزد، راه حلی برای بخت آزمایی H-1B پیشنهاد کرده بود. شما از دولت شکایت کردید، بنابراین اکنون باید با تقلبی که از آن شکایت می کنید رسیدگی کنید.

(با ورودی های PTI)