تنظیم کننده رسانه پاکستان علیه 50 اپراتور کابلی به دلیل پخش غیرقانونی کانال های هندی اقدام کرد

توسط Press Trust of India: سازمان نظارت بر رسانه های الکترونیک پاکستان روز پنجشنبه علیه بیش از 50 اپراتور کابلی در سراسر این کشور وارد عمل شد و تجهیزات آنها را برای پخش غیرقانونی کانال ها و محتوای هندی توقیف کرد، چند روز پس از اینکه به آنها هشدار داده شد در صورت تخطی از دستوراتش، اقدامات سختگیرانه ای اتخاذ خواهد شد.

اداره تنظیم رسانه انتخابات پاکستان (PEMRA) گفت که طی چند روز گذشته اقداماتی علیه بیش از 50 اپراتور کابلی در لاهور، مولتان، فیصل آباد، سرگودا، گوجرانوالا، کراچی و حیدرآباد انجام شده است.

سازمان نظارت بر رسانه های پخش در بیانیه ای در روز پنجشنبه گفت که بازدیدهای غافلگیرانه توسط تیم های PEMRA در هفت شهر انجام شده است.

همچنین تماشا کنید | 10 نفر از جمله 8 پلیس در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند

این نهاد نظارتی تجهیزات 50 اپراتور کابلی را برای پخش کانال ها و محتوای غیرقانونی هندی برخلاف دستورالعمل های دادگاه عالی پاکستان و همچنین مواردی که هر از گاهی توسط این مقام صادر می شود، توقیف کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: PEMRA کلیه تجهیزات مورد استفاده در فعالیت غیرقانونی مذکور شامل 14 گیرنده ماهواره، 11 مدولاتور، 5 فرستنده و 2 جعبه دیجیتال را کشف و ضبط کرد و همچنین برای متخلفان اخطاریه نمایشی صادر و جریمه نیز در نظر گرفته شد. و به همه اپراتورهای تلویزیون کابلی این کشور هشدار داد که فوراً پخش کانال‌ها/محتوای غیرقانونی هندی را که غیرقانونی یا توسط مقامات ممنوع است، متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: «هیچ کانالی به جز دارنده مجوز PEMRA واجد شرایط پخش در شبکه‌های توزیع نیست و با هر اپراتوری که از این دستورات سرپیچی کند، از این به بعد کاملاً مطابق با قوانین PEMRA برخورد خواهد شد.»

همچنین بخوانید | شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در مجلس شورای ملی به طور غیرمنتظره رأی اعتماد گرفت

در 21 آوریل، نهاد ناظر رسانه‌ها به اپراتورهای تلویزیون کابلی محلی در سراسر کشور دستور داد پخش کانال‌های هندی را متوقف کنند و هشدار داد که در صورت نقض دستورات آن، اقدامات سخت‌گیرانه انجام خواهد شد.

پاکستان در گذشته بارها پخش فیلم ها و کانال های تلویزیونی هند را ممنوع کرده است.

برای اولین بار، فیلم های هندی را پس از جنگ 1965 ممنوع کرد، جنگی که برای چندین دهه ادامه یافت اما در نهایت در سال 2008 پس از بهبود روابط دوجانبه لغو شد.

جدیدترین ممنوعیت محتوای هندی در پاکستان در سال 2016 و به دنبال تنش بین دو کشور بر سر مسئله کشمیر اعمال شد.

دادگاه عالی لاهور در سال 2018 علیه این ممنوعیت حکم داد، اما دادگاه عالی در اکتبر 2018 حکم دادگاه عالی را لغو کرد و دوباره آن را اعمال کرد.

سیاست ممنوعیت دوجانبه روابط فرهنگی بین دو ملت را که جنبه اساسی روابط گسترده است، مختل می کند.

همچنین بخوانید | آشفتگی سیاسی و اقتصادی پاکستان بسیار وخیم است…: نخست وزیر سابق عباسی درباره تسلط نظامی هشدار داد