توریست مست استرالیایی که به شلاق زدن در ملاء عام خیره شده بود، حکم زندان در اندونزی

توسط میز جهانی هند امروز: یک شهروند استرالیایی که در اندونزی به اتهام ایجاد مزاحمت و داد و بیداد در یک حالت مست شده دستگیر شده است، در این کشور آسیای جنوب شرقی با احتمال زندان و شلاق عمومی مواجه است. مقامات اندونزیایی بودی مانی ریسبی جونز 23 ساله را که از نوسا در جنوب کوئینزلند می آید، به اتهام حمله به یک ماهیگیر محلی در حالی که مست بود دستگیر کردند.

به گفته مقامات، این ماهیگیر در زمان حمله ادعایی از دوچرخه سقوط کرده بود و حتی از ناحیه پا آسیب جدی دید که نیاز به 50 بخیه داشت.

به گفته مقامات محلی، این استرالیایی “عصبانی” شده بود و ظاهراً یک کارمند امنیتی یک استراحتگاه را قبل از تعقیب و اعتصاب ساکنان یک روستای مجاور مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

سی‌ان‌ان به نقل از رئیس پلیس سیمئولو، AKBP Jatmiko گفت: «طبق گفته‌های افراد حاضر در صحنه، او کاملاً برهنه از اتاقش بیرون رفت و فریاد زد و باعث ایجاد غوغا شد».

همچنین بخوانید | بلاوال بوتو پس از اینکه EAM Jaishankar او را “مروج صنعت ترور” نامید، سفر به هند را “موفقیت” می داند.

مقامات اندونزیایی در یک کنفرانس مطبوعاتی در حالی که این شهروند استرالیایی لباس نارنجی زندان، کلاه سیاه و دستبند به تن داشت، به تشریح اتهامات علیه این شهروند استرالیایی پرداختند. مقامات همچنین یک بطری ودکا با خود حمل می کردند که به گفته آنها توسط ریسبی جونز در زمان جرم نوشیده شده بود.

طبق گفته جاتمیکو، ریسبی جونز مشمول بند 1 و 2 ماده 351 قانون مربوطه در اندونزی خواهد بود و او حق دارد که طبق قوانین شرعی یا استانی تحت تعقیب قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: مجازات طبق قانون حداکثر پنج سال حبس است.

لازم به ذکر است که آچه به عنوان یکی از استان های محافظه کار اندونزی در نظر گرفته می شود و اداره محلی قمه زدن را به عنوان نوعی مجازات توسط دولت تعیین می کند. نوشیدن مشروبات الکلی در آچه ممنوع است و این جرم طبق قانون مجازات دارد.

آچه که در جزیره سوماترا در اندونزی واقع شده است، دارای وضعیت خودمختار است. این استان تحت تسلط مسلمانان رسماً قوانین شریعت را اجرا می کند و الکل، قمار، همجنس گرایی، زنا و غیره را غیرقانونی می داند. همچنین، دولت مرکزی اندونزی صلاحیت لغو قوانین را ندارد اما می تواند از دولت آچه بخواهد در مقررات تجدید نظر کند.

طبق قوانین شریعت، ریسبی جونز در صورت مجرم شناخته شدن، با احتمال 40 ضربه شلاق و حداکثر دو سال و نیم پشت میله های زندان مواجه خواهد شد. طبق قانون استانی، ممکن است تا پنج سال زندانی شود. گزارش ها حاکی از آن است که خانواده موج سوار استرالیایی در 30 آوریل بیانیه ای رسمی منتشر کردند و گفتند که متهم “از رفتار خود خجالت زده و شرمنده است”. این خانواده همچنین اظهار داشتند که ریسبی جونز به دنبال عذرخواهی از “مردم اندونزی به دلیل بی احترامی به فرهنگ و قوانین آنها” بوده است.

گفته می شود که آچه در سال 2006 به عنوان بخشی از یک توافق صلح برای پایان دادن به درگیری جدایی طلبان، یک مقام خودمختار اعطا شد. پلیس دینی و نظام دادگاه با هدف تقویت و اجرای احکام شرعی ایجاد شده است.

همچنین بخوانید | راننده تاکسی که به پلیس راهنمایی و رانندگی گفت «جو اوخادنه کا های، وو خدا لو» توسط دادگاه بمبئی تبرئه شد.